Zadzwoń do seniora. Actimel przypomina, że razem mamy moc

O autorze
2 min czytania 2021-01-21

Samotność jest istotnym problemem społecznym osób starszych. Osamotnienie i odizolowanie mogą prowadzić do ich złego stanu zdrowia psychicznego i fizycznego, przyczyniając się tym samym do obniżenia odporności. Lekarstwem na samotność może być telefon od najbliższych. Z okazji Dnia Babci i Dziadka, marka Actimel rusza z akcją „Zadzwoń do seniora”. Danone zachęca do aktywniejszego kontaktu z seniorami czekającymi na telefon najbliższych, wykorzystując m.in. nagranie na czekanie na własnej infolinii.

Epidemia samotności wśród seniorów

Wielu seniorów, zwłaszcza po 80. roku życia, cierpi na samotność. Według raportu „Samotność w Polsce” [1], żyjemy w kraju, w którym jest aż 5 milionów tzw. jednoosobowych gospodarstw domowych. Oznacza to, że co czwarty nasz sąsiad wraca do pustego mieszkania. Co dziesiątej osoby powyżej 80. roku życia nikt nie odwiedza. W czasach pandemii ich liczba dramatycznie rośnie, a poczucie samotności ma realne konsekwencje dla zdrowia.

Samotność osłabia nasz układ odpornościowy

Badania Ohio State University* wskazują na związek poczucia izolacji społecznej z zaburzeniami reakcji immunologicznej, porównywalnymi do tych, które towarzyszą przewlekłemu stresowi. Układ odpornościowy osób doświadczających izolacji społecznej wytwarzał więcej cytokin prozapalnych niż u osób, które czuły się mniej samotne. Naukowcy zaobserwowali także wyższy poziom przeciwciał przeciwko wirusowi cytomegalii, co z kolei przekładało się na odczuwanie przez pacjentów bólu, zmęczenia i objawów depresji.

Actimel. Razem mamy moc

Wybory, jakich dokonujemy każdego dnia, wpływają na nasz system immunologiczny. Aktywność fizyczna, relaks, odpowiednia ilość snu i właściwie zbilansowana dieta, której Actimel może być częścią*, pomogą wesprzeć odporność przez cały rok.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Warto jednak wiedzieć, że na liście czynników wpływających na naszą długowieczność, znajdują się zażyłe relacje z bliskimi. Siłę kontaktu społecznego w swojej książce „Efekt wioski” dowodzi psycholożka Susan Pinker. Zdaniem ekspertki sekret ludzi dożywających późnej starości tkwi w więziach społecznych. Okazuje się, że korzyści płynące z utrzymywania bliskich relacji mają też swoje fizjologiczne uzasadnienie, m.in. oksytocyna, która wydzielana jest do krwiobiegu, gdy nawiązujemy i utrzymujemy wartościowe relacje z ludźmi – podnosi odporność*.

– „Razem mamy moc” to hasło, które odwołuje się do naszej wewnętrznej siły. Gdy czujemy się mocni, możemy iść do przodu i z uśmiechem pomagać innym. Jak pokazują badania, ochronne działanie więzi społecznych wpływa na długość i jakość życia. Zatem odporność to już nie tylko indywidualna kwestia każdego z nas, możemy bowiem wpływać na jej wzmocnienie przez kontakty z naszymi bliskimi czy najbliższymi społecznościami. To właśnie ta grupowa odporność czyni nas silniejszymi. Z tego powodu w naszej najnowszej akcji podkreślamy wagę odporności zbiorowej. W tych szczególnych czasach pamiętajmy o seniorach, gdyż samotność wpływa na ich zdrowie psychiczne i fizyczne, przyczyniając się tym samym do obniżenia odporności. Chcemy promować pozytywne postawy, zachęcać do zadzwonienia do najbliższych – nie tylko od święta i przypomnieć o sile jednego telefonu – mówi Sasza Vislaus, brand PR coordinator, Danone

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zadzwoń do seniora

21 stycznia, z okazji Dnia Babci i Dziadka, rusza akcja marki Actimel „Zadzwoń do seniora”, która ma na celu zwiększenie świadomości problemu, jakim jest samotność wśród osób starszych. Działania obejmują digital i media społecznościowe, a także kanały komunikacji wewnętrznej w Danone (od stopki mailowej, poprzez komunikację na platformie Workplace, na wygaszaczach ekranu kończąc). Dodatkowo, marka Actimel na swojej infolinii (801 331 133) wszystkim czekającym na połączenie, przypomni o mocy jednego telefonu do seniora.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za strategię, koncept kreatywny i realizację akcji „Zadzwoń do seniora” odpowiada agencja VMLY&R Poland.

* www.szlachetnapaczka.pl/raport-o-samotnosci
* news.osu.edu/loneliness-like-chronic-stress-taxes-the-immune-system
* Pinker S.: Efekt wioski. Jak kontakty twarzą w twarz mogą uczynić nas zdrowszymi, szczęśliwszymi i mądrzejszymi. Kielce, 2017