Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Znamy już zwycięzców trzeciej edycji plebiscytu na Roślinny Produkt Roku!

O autorze
2 min czytania 2021-01-29

W czwartek 28 stycznia br. zespół kampanii RoślinnieJemy ogłosił wyniki plebiscytu na Roślinny Produkt Roku 2020. Producenci żywności i przedstawiciele gastronomii walczyli o wygraną w pięciu kategoriach: najlepszy roślinny produkt roku, najlepszy roślinny debiut na rynku gastronomicznym, nowa marka roślinna, roślinny Game Changer i nagroda Chefs for Change.

Z każdym rokiem na sklepowych półkach pojawia się coraz więcej produktów roślinnych. Kolejne marki prześcigają się we wprowadzaniu linii alternatyw mięsa, wędlin i nabiału, a także roślinnych przekąsek i deserów. Kampania RoślinnieJemy ogłosiła właśnie wyniki trzeciej edycji plebiscytu na Roślinny Produkt Roku, w której na swoje ulubione produkty zagłosowało 6495 osób.

W kategorii Roślinny Produkt Roku 2020, podobnie jak w roku 2019, wygrała częstochowska firma Dobra Kaloria ze swoim produktem Roślinny Gyros a’la kurczak, który otrzymał 17,4% wszystkich głosów. Na drugim miejscu, uzyskując 13,1% głosów, uplasował się Wegger, burger roślinny dostępny w Żabce. Podium zamykają kabanosy Rośl-inne firmy Tarczyński (12,7% głosów), które są jednoznacznym sygnałem dla branży producentów mięsa, że warto inwestować w jego roślinne alternatywy.

Kolejną kategorią, w której firmy walczyły o roślinny splendor, statuetkę oraz możliwość wykorzystania plebiscytowego badge’a na swoich produktach jest najlepszy roślinny debiut na rynku gastronomicznym. Pierwsze miejsce, uzyskując spektakularny wynik 38,6% wszystkich głosów, zajęły roślinne klopsiki IKEA. Na drugim miejscu uplasowały się roślinne pączki z porzeczką w sieci Piekarni Putka (6,5%), a na trzecim znalazły się roślinne nuggetsy – Vegan Nuggets w sieci Bobby Burger, które otrzymały 5,7% wszystkich głosów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najlepsza nowa marka roślinna i produkt z potencjałem na podbicie serc Polaków to, według osób głosujących w plebiscycie, Ave Vege Bakoma – roślinne desery i alternatywy nabiału tej marki uzyskały 24,7% wszystkich głosów. Drugie miejsce w tej kategorii zajęło Roślinne nie-mięso z bobem Bobowina (15,7% głosów), a podium zamykają napoje roślinne Rośleko (13,7% głosów).

Po raz pierwszy w plebiscycie RoślinnieJemy pojawiła się kategoria Roślinny Game Changer, do której zostały nominowane firmy, które w istotny sposób wpłynęły na zmiany na rynku produktów roślinnych w Polsce. Również w tej kategorii wygrywa rodzima Dobra Kaloria, uzyskując 30,2% wszystkich głosów. Drugie miejsce (16,3% głosów) zajęła sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska S.A.), która znacznie i dynamicznie poszerzyła asortyment roślinnych produktów. Na trzecim miejscu, na tej samej podstawie co Biedronka, znalazła się sieć sklepów Lidl (10,3% głosów).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Głosami jury, nagrodę Chefs for Change dla najlepszego produktu roślinnego 2020 dedykowanego gastronomii otrzymał chrupiący filet Fish from the Field marki Frosta. Na drugim miejscu znalazł się produkt marki Nestle z linii Garden Gourmet – Sensational Burger, a podium zamyka Upfield Professional z produktem Flora Professional Plant. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymał produkt Zamiast Kurczaka marki GoPlant.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Plebiscyt na Roślinny Produkt Roku jest świetną okazją, aby przyjrzeć się różnorodności dostępnych na rynku produktów i dań, dedykowanych osobom ograniczającym mięso i nabiał oraz tym na diecie wegańskiej czy wegetariańskiej – mówi Sabina Sosin, koordynatorka kampanii RoślinnieJemy – Zarówno rodzime marki, jak i największe korporacje, w tym producenci mięsa, prześcigają się w produkcji coraz lepszych smakowo i jakościowo produktów bezmięsnych, co jest bardzo optymistyczną perspektywą dla wszystkich osób, które chcą jeść bardziej roślinnie. Gratulujemy zwycięzcom i nie możemy się doczekać kolejnych roślinnych innowacji na polskim rynku – dodaje Sosin.