Współprace między marka to rzecz dość powszechna w branży marketingowej. Nierzadko bowiem znane firmy łączą siły i wspólnie tworzą ciekawe projekty, czy też specjalne kolekcje.
Zobacz również
Czy na naszym rodzimym rynku szykuje się jakaś nowa interesująca współpraca? Od kilku dni IKEA i Decathon na swoich facebookowych profilach publikują posty z hashtagiem, w których nawzajem siebie zaczepiają. Na razie jednak nie zdradzają żadnych szczegółów, lecz już samymi zaczepkami podbijają serca swoich klientów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
26 stycznia br. obie marki zaktualizowały również swoje zdjęcia w tle na profilach – Decathlon pod swoim logo ma teraz slogan sieci IKEA, zaś szwedzka marka „zapożyczyła” hasło sportowego brandu.
Pozostaje nam tylko obserwować, co się z tego mariażu rozwinie ;).
PS
Zaczepki marek są dość powszechnym działaniem marketingowym. Najbardziej znane są z tego brandy fast foodowe, takie jak Burger King, KFC czy McDonald’s. Ta pierwsza sieć w 2018 roku stworzyła specjalną akcję, w ramach której każda osoba znajdująca się w okolicach restauracji McDonald’s, otrzymywała Whoopera za centa.
PS2
A tutaj znajdziecie inne ciekawy przykłady markowych potyczek.