Nabycie WhitePress przez RTB House

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Nabycie WhitePress przez RTB House

RTB House, globalna spółka dostarczająca innowacyjne rozwiązania marketingowe dla największych marek z całego świata, nabyła 100% udziałów w platformie content marketingowej WhitePress. Sprzedającymi byli założyciele spółki, technologiczny fundusz inwestycyjny Dirlango, a także fundusz private equity, którego doradcą jest Innova Capital. Zarząd WhitePress, składający się m.in. z założycieli spółki, CEO Pawła Strykowskiego i CTO Tomasza Kwaśnego, pozostanie w firmie na obecnych stanowiskach. Struktura finansowa transakcji pozostaje nieujawniona.

Założony w 2013 roku w Bielsku-Białej WhitePress na przestrzeni lat stworzył wiodącą platformę content marketingową, oferującą agencjom reklamowym i klientom korporacyjnym usługi z zakresu tworzenia treści, publikacji artykułów w internecie, a także kompleksowego śledzenia i analizy wyników prowadzonych kampanii marketingowych. Spółka, która od samego początku za cel stawiała sobie dostarczanie klientom usług najwyższej jakości, jest liderem w automatyzacji procesów content marketingowych, przyczyniając się tym samym do usprawniania, a także zmniejszania kosztów czynności związanych z publikacją treści w sieci. Platforma WhitePress jest wysoce skalowalna międzynarodowo, oferując klientom możliwość publikacji treści w różnych krajach. Stworzony przez Spółkę ekosystem produktów wykorzystywany jest przez tysiące klientów, którzy posiadają dostęp do oferty ponad 21 000 wydawców działających w 12 krajach. Ponadto, WhitePress jest właścicielem platformy GoodContent, a aktualnie wprowadza międzynarodowo swoją najnowszą usługę Content Premium.

Dodatkowe wsparcie, jakie WhitePress uzyska w wyniku połączenia z RTB House, pozwoli Spółce zwiększyć tempo rozwoju na rynkach zagranicznych, w tym w obu Amerykach oraz Azji.

Założyciel WhitePress Paweł Strykowski wypowiadając się nt. transakcji zaznaczył: „Jesteśmy podekscytowani możliwością dołączenia do zespołu RTB House. Naszym celem od zawsze było dostarczanie klientom usług o najwyższej jakości. Dodatkowe wsparcie ze strony RTB House umożliwi nam uzyskanie jeszcze szybszego tempa wzrostu, poszerzenie bazy wydawców oraz pozyskanie nowych reklamodawców. Ropoczęliśmy proces ekspansji międzynarodowej biznesu niecałe 2 lata temu i niezwykle mocno cieszy nas możliwość przyspieszenia tego procesu przy wsparciu spółki z sektora AdTech, która osiągnęła globalny sukces”.

Robert Dyczkowski, założyciel i CEO RTB House, skomentował transakcję słowami: „Jesteśmy zachwyceni możliwością współpracy z Pawłem Strykowskim w zakresie dalszego rozwoju platformy WhitePress. W swojej relatywnie krótkiej historii WhitePress uzyskał pozycję regionalnego lidera w obszarze automatyzacji procesów content marketingowych, tworząc przy tym unikalną i skalowalną platformę umożliwiającą dynamiczną ekspansję zagraniczą”.

Założyciel Dirlango Łukasz Wejchert odnosząc się do transakcji powiedział: „Decyzja o sprzedaży WhitePress nie była dla nas łatwa. Cieszy nas to, że znaleźliśmy inwestora o globalnym zasięgu i tak bogatej ofercie produktowej. Jestem przekonany, że ta transakcja przyspieszy ekspansję platformy WhitePress”.

Michał Wojdyła, dyrektor zarządzający Innova Capital, zaznaczył: „Wspieranie WhitePress w początkowej fazie rozwoju zagranicznego było dla nas wspaniałym doświadczeniem. Pomimo trwającej od 18 miesięcy dynamicznej ekspansji zagranicznej, spółka jest wysoce rentowna i regularnie osiąga pozytywne przepływy pieniężne, co potwierdza zdolność obecnego modelu biznesowego do szybkiego skalowania działalności”.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij