TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Ekologiczna rewolucja w modzie – Micolet debiutuje na polskim rynku

Odpowiedzialna konsumpcja, ekonomia cyrkularna i recykling stają się coraz bardziej powszechnym trendem w zwyczajach konsumenckich, i tym samym dokonują transformacji w branży modowej.
O autorze
1 min czytania 2021-03-12

Kupowanie w second-handach przestało być tematem tabu. Rosnąca świadomość ekologiczna, popularność przedmiotów vintage i rozwój nowych technologii sprawiły, że handel rzeczami z drugiej ręki stał się biznesem wartym dziś dziesiątki miliardów dolarów – donosi Forbes. Postępująca świadomość na temat masowego przemysłu odzieżowego sprawia, że coraz więcej Polaków zaczyna poszukiwać ekologicznych alternatyw do zakupu nowych ubrań. Jedną z nich jest kupowanie ubrań używanych, lub z tzw. drugiego obiegu. Według danych GUS już niemal 1/3, czyli ponad 10 mln dorosłych Polaków, ubiera się w second-handach.

Tysiące ubrań używanych w zasięgu ręki już teraz w Polsce

Micolet.pl, wiodący marketplace wśród internetowych second-handów w Europie, obecny w 8 krajach z ponad 1 milionem użytkowników, w tym roku zdecydował o otwarciu się na rynek polski. Decyzja ta została podjęta ze względu na potencjał ekologiczny i dużą świadomość Polaków na temat zrównoważonego rozwoju, a także ich rosnące zainteresowanie tego typu alternatywami do zakupu odzieży.

Micolet na swojej stronie internetowej oferuje dostęp do tysięcy zróżnicowanych ubrań – od sieciówek do marek znanych projektantów. Każdego dnia ponad 2.000 przedmiotów sprzedanych na Micolet dostaje drugie życie. O sukcesie platformy świadczy fakt, iż wśród jej klientów jest wiele znanych celebrytów, modelek i aktorek, takich jak Kira Miró, Ariadne Artiles, Vera Kolodzig, Manuella Vitulli, Maeva Martínez itd. Ponadto, w Micolet już ponad 500 zagranicznych influencerów wystawia tam swoją garderobę na sprzedaż, wśród nich są to @alexandrapereira, @collagevintage, @valentinadallari_, @beauteactive, @apipocamaisdoce, @thinkleonie…

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Chociaż na razie w polskiej wersji można tylko dokonywać zakupu, polscy influencerzy i celebryci zaczną wkrótce wystawiać tam swoje ubrania na sprzedaż, zachęcając tym samym polską publikę do zakupu odzieży z drugiego obiegu i przyczynienia się do rozwoju ekonomii cyrkularnej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing