Wegetarianie i mięsożercy pod lupą – raport marki Maczfit

Zespół analityczny Maczfit przeprowadził badanie nawyków żywieniowych mieszkańców Polski, tworząc ranking najbardziej wegetariańskich miast oraz porównując profil i nawyki wegetarian w stosunku do osób spożywających dania mięsne.
O autorze
1 min czytania 2021-03-18

Maczfit – lider cateringu dietetycznego w Polsce oferuje Wybór Menu wzbogacony o usługę Box2Box, w ramach której klienci mogą domawiać dodatkowe posiłki dla bliskich i usuwać z diety wybrane dania, a także detoks sokowy i 12 zbilansowanych programów dietetycznych. Wśród nich są diety wegetariańska oraz wegańska, które nieustannie cieszą się rosnącą popularnością. Marka posiadająca uznany na całym świecie certyfikat V-Label, postanowiła bliżej przyjrzeć się roślinnym nawykom żywieniowym Polaków i stworzyła raport, w ramach którego osoby niespożywające mięsa odpowiedziały na kilka kluczowych pytań. 1415 respondentów wypowiedziało się m.in. na temat miejsca swojego zamieszkania, wieku, wykształcenia, częstotliwości podejmowania aktywności fizycznej, a także nietolerancji pokarmowych. Raport został przygotowany na podstawie ankiety online, a przedstawione w nim dane, treści oraz infografiki stanowią użytek publiczny. Zainteresowani mogą je wykorzystywać w celach komercyjnych i niekomercyjnych ze wskazaniem autora analizy wraz ze znajdującym się poniżej linkiem do publikacji.

Z przeprowadzonych badań wynika m.in., że co piąty respondent jest wegetarianinem (20,85%), a ponad 86,10% spośród ankietowanych wegetarian stanowią kobiety. Do diety bezmięsnej najbardziej przekonane są osoby z najniższej grupy wiekowej (18–25 lat). Wykształcenie również może mieć wpływ na decyzje żywieniowe – osoby z niższym niż średnie lub wyższe wykształceniem stanowią 2,69% wszystkich ankietowanych, natomiast w przypadku wegetarian odsetek ten jest ponad 2 razy niższy. Ciekawa teza dotyczy również kwestii związanej z aktywnością fizyczną: częściej sport uprawiają osoby, które zrezygnowały z mięsa w swoim jadłospisie. Dodatkowo, jak wynika z wielu innych przeprowadzonych badań, wegetarianizm pozytywnie wpływa na długość życia, zmniejszając ryzyko wystąpienia wielu chorób. 

Catering dietetyczny Maczfit to nie tylko zdrowa, zbilansowana dieta, lecz przede wszystkim oszczędność czasu i lifestyle nowej generacji. Wybór Menu, w ramach którego klienci mogą wybierać spośród 25 posiłków każdego dnia wzbogacony o usługę Box2Box, kilkanaście planów żywieniowych, innowacyjna aplikacja z mnóstwem udogodnień oferująca m.in. możliwość zmiany adresu dostawy, diety i kaloryczności to zaledwie część korzyści, które marka oferuje swoim klientom. Więcej informacji o firmie znajdziemy na www.maczfit.pl

Raport znajduje się na stronie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj