Dzięki zastosowaniu dopasowanej do potrzeb klienta strategii, wdrożeniu innowacyjnych narzędzi, automatyzacji działań i procesów, zaangażowaniu kilkuosobowego zespołu po stronie agencji, wykorzystaniu inteligentnych kampanii Google Ads oraz bliskiej współpracy z opiekunami agencyjnymi Google i Facebooka udało się uzyskać świetne wyniki na kilkunastu rynkach jednocześnie – piszą eksperci PromoTraffic.
SneakerStudio to multibrandowy sklep online z obuwiem typu sneakers oraz odzieżą z segmentu street fashion od znanych i renomowanych producentów. Sklep działa od 2015 roku w ramach portfolio spółki Fashion Trends Group, która dodatkowo zarządza sklepem YesSport. Sklep posiada w ofercie asortyment ponad 80 marek. Jest jednym z największych tego typu e-commerce’ów w Polsce, a sprzedaż zagraniczną prowadzi na rynkach: CZ, SK, HU, RO, UA, SI, HR, BG, DE, FR, IT, UK, US, ES, NL, AT, IE, AU i RU.
Współpraca agencji PromoTraffic ze SneakerStudio rozpoczęła się w styczniu 2018 roku i trwa do dziś. Celem dotychczasowych działań było:
Zobacz również
- rozwój obecnych rynków działalności sklepu i wejście na nowe rynki,
- zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie o min. 30%,
- realizowanie kampanii Google Ads i Facebook Ads (efektywnościowych i wizerunkowych) w oparciu o ustalone KPI,
- utrzymywanie ROAS-u z kampanii efektywnościowych na poziomie min. 1000%,
- zwiększenie rozpoznawalności marki na rynkach o największym potencjale.
Wyzwania
Specjalizacja w zakresie działań eksportowych
Aby lepiej przygotować się do współpracy, ukończyliśmy szkolenie „International Growth Program” od Google i dołączyliśmy do grupy kilkudziesięciu agencji na świecie (siedmiu w Polsce), które wyspecjalizowały się w kampaniach kierowanych na nowe rynki.
Dostosowanie strategii do poszczególnych rynków
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Do rynków działalności sklepu SneakerStudio zaliczają się zarówno te wysoko rozwinięte, jak i te wschodzące. Każdy z tych krajów charakteryzuje się m.in. innym potencjałem, innym poziomem konkurencji w branży klienta, inną konkurencją bezpośrednią, innymi topowymi markami w sprzedaży, innymi możliwościami reklamowymi, inną wysokością stawek (CPC, CPM, CPV itd.) oraz inną skalą budżetów, które trzeba przeznaczyć na działania efektywnościowe i wizerunkowe. Wymagało to od nas poznania specyfiki każdego rynku i odpowiedniego dostosowania strategii działania, tak aby wszędzie uzyskać możliwie maksymalny ROAS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dostosowanie strategii do lejka zakupowego
Dotarcie do użytkowników na różnych etapach styku z marką wymagało synergii działań Google Ads i Facebook Ads oraz różnych typów kampanii. Istotne było uzupełnienie kampanii efektywnościowych, które są corem strategii o działania wizerunkowe, nastawione na budowanie rozpoznawalności marki.
Tworzenie treści reklamowych w 16 językach
Proste komunikaty do reklam tworzyliśmy sami, bazując na rozbudowanym pliku z podstawowymi zagadnieniami we wszystkich 16 językach, jednak było to wystarczające w przypadku większości wdrażanych promocji. W przypadku bardziej wymagających treści współpracowaliśmy z tłumaczami po stronie Klienta.
Automatyzacja działań i procesów
Aby efektywnie rozwijać Klienta, wdrożyliśmy kilka innowacyjnych narzędzi, m.in. Whoop!, PPC Bee, Feedink, Orbiter, Keyword Tool, Supermetrics i ROI Hunter. Wykorzystaliśmy również inteligentne kampanie w Google Ads.
Skalowanie budżetów przy utrzymaniu ROAS-u
Zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie wymagało realizacji kampanii w coraz wyższych budżetach, przy zachowaniu ROAS-u w ustalonym przedziale. Wymagało to od nas ciągłego szukania nowych rozwiązań i bieżącej optymalizacji wdrożonych już kampanii.
Zarządzanie projektem
Bardzo duża skala projektu i współpraca kilkuosobowego zespołu po stronie PromoTraffic, jak i SneakerStudio wymagała niestandardowego podejścia do współpracy w obszarze komunikacji, realizacji i raportowania. Kluczowym narzędziem był tutaj Supermetrics, dzięki któremu mieliśmy zautomatyzowane bieżące śledzenie wyników oraz raportowanie. Narzędzie było również przydatne przy przygotowaniu estymacji do wielu akcji specjalnych.
Analiza wyników w modelu Data Driven
Aby lepiej analizować wyniki kampanii Google Ads, zrezygnowaliśmy z modelu „Last Click”, a na jego miejsce wybraliśmy model oparty na danych „Data Driven”. Weryfikując wyniki w Google Analytics zawsze uwzględnialiśmy konwersje wspomagane, analizując dane na bazie najważniejszych ścieżek konwersji. W przypadku kampanii Facebook Ads bardzo pomocne do właściwej oceny kampanii były dla nas dane z panelu Business Managera, gdzie mogliśmy przeanalizować konwersje po wyświetleniu lub na różnych urządzeniach. Wyniki kampanii wizerunkowych Google Ads i Facebook Ads analizowaliśmy po kliknięciu i po wyświetleniu w szerszym oknie czasowym konwersji.
Kampanie efektywnościowe
Google Ads
Filarem działań Google Ads były kampanie produktowe. Od początku współpracy korzystaliśmy z różnych rozwiązań, od kampanii standardowych, przez kampanie oparte na narzędziu Whoop!, po kampanie inteligentne, na które kładziemy teraz największy nacisk. Odpowiednia struktura kampanii z podziałem na marki według ustalonego klucza, w połączeniu z zastosowanymi strategiami optymalizacji rekomendowanymi przez dedykowanego opiekuna z działu Google Shopping zapewniła nam wysoki ROAS.
Kampanie produktowe uzupełniały reklamy tekstowe w wyszukiwarce na frazy brandowe i słowa kluczowe powiązane z reklamowanym asortymentem oraz reklamy dynamiczne. Wykorzystywaliśmy również kampanie w sieci reklamowej, korzystając z reklam elastycznych i materiałów banerowych otrzymanych od klienta.
Facebook Ads
Filarem działań Facebook Ads były kampanie nastawione na konwersje oraz sprzedaż z katalogu, uzupełniane przez pozyskiwanie nowego ruchu. Korzystaliśmy z dark postów, reklam w postaci karuzeli lub kolekcji i promocji postów wielojęzycznych. Aby zwiększyć liczbę konwersji w ramach kampanii sprzedaży z katalogu, skorzystaliśmy z narzędzia ROI Hunter i stworzyliśmy atrakcyjne nakładki na zdjęcia zaciągane z pliku produktowego.
Kampanie wizerunkowe
W celu zwiększenia rozpoznawalności marki SneakerStudio do strategii włączone zostały kampanie Google Ads (YouTube: TrueView In-Stream, TrueView For Action, TrueView Discovery i Bumper Ads oraz GDN), Facebook Ads (cel: rozpoznawalność marki, zasięg, ruch, aktywność i wyświetlenia filmu), Criteo oraz emisja reklam w portalu Onet.pl.
W 2019 roku zrealizowaliśmy kampanie „Dress On The Edge, Be In Sneaker Girl”, „Join The Hunt” i „We Have A Hunter’s Instinct”, a w 2020 roku „Quarantine With Style #STAYHOME” i dwie duże kampanie – letnią pod hasłem „Join The Cult Of The Shoe” i zimową z odważną kreacją „Join The New Radicals”, które przy naszych działaniach promocyjnych uzyskały kilkadziesiąt milionów wyświetleń wszystkich reklam i kilkumilionowe zasięgi. Za koncepcję kreatywną wszystkich kampanii i przygotowanie materiałów wideo i graficznych odpowiadał wewnętrzny dział marketingu SneakerStudio.
Nasze działania w przypadku kampanii wizerunkowych obejmowały ustalenie kluczowych KPI, dobór najlepszych kanałów i typów kampanii, przygotowanie media planu, estymacji wyników i harmonogramu działań, wdrożenie i bieżącą optymalizację kampanii, ustawienie badania Brand Lift, cotygodniowy kontakt z klientem w celu omówienia postępów w realizacji kampanii oraz przygotowanie raportu końcowego.
Uzyskane wyniki
ROAS z kampanii efektywnościowych w Google Ads był wyliczany na bazie najważniejszych ścieżek konwersji w Google Analytics (z okresem ważności 30 dni przed konwersją), a z kampanii Facebook Ads na bazie danych z Business Managera (w oknie konwersji 7 dni po kliknięciu i 1 dzień po wyświetleniu). Pomimo znaczącego skalowania budżetów, udało się utrzymać ROAS z kampanii ponad ustalonym minimalnym poziomem oraz wpłynąć na wzrost pozostałych kanałów.
Nasze działania reklamowe PPC w zakresie kampanii efektywnościowych i wizerunkowych, działania SEO na wybranych rynkach oraz kreatywne podejście SneakerStudio do kampanii wizerunkowych i prowadzenie dodatkowych działań efektywnościowych przez Klienta w innych kanałach przełożyło się na zwiększenie sprzedaży rok do roku w całym sklepie o ponad 30%.
– PromoTraffic zdecydowanie należy pochwalić za jakość usług. To agencja, która wniosła nieoceniony wkład w sukces i doskonałe wyniki sprzedażowe, jakie osiągamy w naszym sklepie. To zespół profesjonalnych, kompetentnych i otwartych ludzi. Nie byłoby to możliwe bez profesjonalnego wsparcia doświadczonych ekspertów z zakresu działań PPC i analityki internetowej, ale także w optymalizacji procesów zwiększających efektywność sklepu internetowego. Ich zaangażowanie i solidność wielokrotnie pokazały, że ta współpraca to udana inwestycja – mówi Kamil Bobka, CEO w SneakerStudio.
– To ważne by mieć partnera, który sprosta naszym oczekiwaniom związanym z globalizacją naszej marki. Promotraffic bez wątpienia dotrzymuję nam kroku i wychodzi nam naprzeciw z najnowszymi rozwiązaniami promocji i wsparcia sprzedaży. Od początku naszej produkcji materiałów ściśle współpracujemy tak by maksymalnie wykorzystać potencjał każdej kampanii – dodaje Jakub Sztyler, chief marketing & e-commerce officer w SneakerStudio.
Case study współpracy PromoTraffic ze SneakerStudio było wielokrotnie wyróżniane w kraju i za granicą w branżowych konkursach, otrzymując: nominację w konkursie MIXX Awards Europe 2019 w kategorii „Campaign Effectiveness”, nominację w konkursie European Search Awards 2019 w kategorii „Best PAN European Campaign”, 1. miejsce w konkursie semKRK Awards 2019 w kategorii „Najlepsza kampania dla e-commerce”, nominację w konkursie European Search Awards 2020 w kategoriach „Best PPC Campaign” i „Best PAN European Campaign” oraz nominację w konkursie Global Search Awards 2020 w kategorii „Best Global PPC Campaign”.
PromoTraffic to agencja digitalowa, wyspecjalizowana w SEO/PPC dla branży e-commerce, która pomaga zwiększać przychody sklepów internetowych. Agencja wspiera działania marketingowe także w obszarach social media, content marketingu czy marketing automation. Ponad 50-osobowy zespół ekspertów e-commerce obsługuje szybko rosnące marki polskiej branży e-handlu, a efekty pracy agencji znajdują uznanie w postaci licznych nagród w krajowych i międzynarodowych konkursach branżowych, m.in. European Search Awards.