Segment piw premium w Polsce to kategoria, która rośnie w dwucyfrowym tempie. Marka Żywiec dostrzegła także ogromny potencjał w segmencie sesyjnych lagerów, którego dynamika sprzedaży w Europie Zachodniej wzrosła w ostatnich latach o ponad 10%. To dlatego, Żywiec, stawiając na innowacje, ale również chcąc rozwijać kategorię piwa i uatrakcyjniać ją dla nowych konsumentów, postawił na nowy segment sesyjnych lagerów. W rezultacie na rynku pojawił się właśnie nowy produkt – Żywiec Jasne Lekkie.
Nowy Żywiec Jasne Lekkie to sesyjny, orzeźwiający lager o mniejszej goryczce i niższej zawartości alkoholu (4,5%). Swój złoty, słoneczny kolor oraz przyjemny charakter zawdzięcza specjalnie dobranej kompozycji łagodnych chmieli oraz filtrowaniu na zimno. Produkt sprzedawany jest w przezroczystej butelce, podkreślającej jego lekkość i orzeźwiające właściwości oraz puszce.
Zobacz również
Żywiec od lat wprowadza na rynek innowacje zmieniające kształt polskiego rynku piwa. W 2014 odkrył przed konsumentami bogactwo piwnego świata, zapoznając ich z piwnymi stylami. Żywiec miał także ogromny udział w tworzeniu segmentu piw bezalkoholowych. Wprowadzenie do sprzedaży bezalkoholowego lagera przyczyniło się do zbudowania tej kategorii w Polsce, a portfolio bezalkoholowych piw marki Żywiec szybko poszerzyło się o nowe warianty – Żywiec Sesyjne IPA 0,0% oraz Żywiec Białe 0,0%.
– Innowacyjność wpisana jest w DNA marki Żywiec. Od lat obserwujemy coraz większe zainteresowanie konsumentów piwami o niższej goryczce i zawartości alkoholu. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, stworzyliśmy sesyjnego lagera, czyli piwo o przyjemnym, delikatnym smaku, które może być ciekawą odmianą od bardziej goryczkowych piw. To gatunek piwa mało jeszcze popularny w Polsce, dlatego możemy śmiało stwierdzić, że rozpoczynamy budowę tej kategorii na szeroką skalę – mówi Katarzyna Malczewska-Błaszczuk, dyrektor marketingu w Grupie Żywiec.
Piwo dostępne jest od 1 kwietnia br. w butelce 400 ml i puszce 500 ml.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Nowy Żywiec Jasne Lekkie otrzyma szeroko zakrojone wsparcie marketingowe. Za kreację oraz komunikację ATL odpowiada 2012 Agency, za działania digital i w mediach społecznościowych – agencja Feeders. Projekt opakowań został przygotowany przez agencję Global Shopper Marketing, odpowiadającą również za działania BTL marki. Kampanie dla Żywca planuje i kupuje dom mediowy Starcom. Działania PR prowadzi agencja HOPE.
Słuchaj podcastu NowyMarketing