Facebook wprowadza nowe narzędzia do kontroli treści w Aktualnościach

Facebook uruchamia nowe narzędzie, umożliwiające lepszą kontrolę materiałów udostępnianych w Aktualnościach. Od teraz, możliwe będzie wskazanie osób, mogących komentować posty publiczne, określając czy będzie to każdy, kto widzi post, czy tylko oznaczone osoby i strony.
O autorze
1 min czytania 2021-03-31

Dodając możliwość dostosowania grona komentujących, Facebook daje właścicielowi konta kontrolę nad rozmowami prowadzonymi pod jego w postami publicznymi i pozwala mu ograniczyć niepożądane interakcje. Także osoby publiczne, twórcy i marki mogą określić grono osób komentujących ich posty publiczne, zwiększając tym swoje poczucie bezpieczeństwa i poszerzając przestrzeń konstruktywnej dyskusji ze swoją społecznością. 

Nowe narzędzie to kolejny krok Facebooka we wspieraniu użytkowników w skutecznej kontroli ich Aktualności i zarządzaniu nimi tak, aby odzwierciedlały jak najlepiej zainteresowania właściciela profilu.

Posty proponowane w Aktualnościach 

Aby pomóc użytkownikom w odkrywaniu nowych i pasujących do ich zainteresowań materiałów, Facebook proponuje w Aktualnościach posty z takich stron i grup, których oni jeszcze nie obserwują. Posty proponowane są głównie na podstawie takich kryteriów jak zaangażowanie na platformie, powiązane tematy i lokalizacja. Ponieważ są to konta spoza listy obserwowanych, Facebook musi przestrzegać szeregu zasad dotyczących materiałów polecanych użytkownikom. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Od teraz, pod proponowanymi materiałami będzie widoczny przycisk „Dlaczego to widzę?”, gdzie użytkownik dowie się dlaczego dana publikacja została mu zasugerowana. 

Jak dobierane są posty proponowane w Aktualnościach? 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O tym jakie posty proponowane wyświetlają się w Aktualnościach, decyduje kilka czynników: 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Aktywność na platformie: dana publikacja może zostać zaproponowana, jeśli inne reagujące na nią osoby należą do tej samej grupy lub obserwują tę samą stronę, albo  skomentowały ten sam post. 
  • Powiązane tematy: jeśli użytkownik wykazuje na platformie zainteresowanie danym zagadnieniem, może znaleźć wśród proponowanych publikacji inne posty na ten temat.  
  • Lokalizacja: wśród proponowanych postów widnieją także te, które zostały opublikowane lub skomentowane przez użytkownika z okolicy. 

Użytkownik może też sam określić co ma być wyświetlane i udostępniane w Aktualnościach – wystarczy dostosować preferencje Aktualności oraz ustawienia prywatności w aplikacji. 

Więcej informacji na temat nowych narzędzi w Aktualnościach znajduje się tutaj.