zdjęcie: twitter.com/KFC_UKI
Slogan „It’s Finger Lickin’ Good” od 64 lat był kultowym hasłem KFC na całym świecie. Jednak w związku z obecną sytuacją na świecie związaną z pandemią koronawirusa, oblizywanie palców po zjedzeniu po kurczaka raczej wydaje się być nie na miejscu. W efekcie marka postanowiła tymczasowo zaprzestać posługiwania się swoich charakterystycznym hasłem.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Teraz zaś KFC wpadło na pomysł, aby… pożyczyć slogany od innych popularnych marek. Akcję zapoczątkował oddział brandu w RPA, publikując na Twitterze grafikę z kubełkiem skrzydełek i hasłem „Gives you wings”, które zostało zaczerpnięte od RedBulla.
KFC „pożyczyło” też slogany od takich marek, jak Castle Lager SA oraz Vodacom.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcję podchwycił brytyjski oddział KFC, który stworzył billboard z kubełkiem skrzydełek i sloganem „Just do it!” – charakterystycznym dla marki Nike.
Za realizację odpowiada agencja Mother.
PS
Coca-Cola już od ponad 80 lat istnieje w Australii i produkuje tam swoje kultowe napoje. Z tej okazji marka postanowiła odwrócić swoje logo do góry nogami.
PS2
Brazylijski oddział sieci McDonald’s wpadł na nietypowy pomysł zwrócenia uwagi swoich klientów na to, jak ważne jest zachowywanie dystansu społecznego w związku z pandemią koronawirusa – marka postanowiła tymczasowo rozdzielić dwa złote łuki w swoim logotypie.
PS3
Słoweński artysta Jure Tovrljan postanowił nieco przerobić słynne logotypy najpopularniejszych marek w taki sposób, by nawiązywały do obecnych czasów.