Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Budowanie wizerunku marki: Prouvé

Budowanie wizerunku marki: Prouvé
W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Prouvé.
O autorze
3 min czytania 2021-05-13

>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu

O marce Prouvé opowiada Katarzyna Trawińska – twórczyni i założycielka marki.

Na początek kilka słów o marce Prouvé – jakie były przełomowe momenty, a także największe wyzwania?

Jesteśmy młodą polska marką, obecną na rynku od maja 2017 roku. Tworzymy produkty, które wnoszą nową jakość do życia naszych klientów i oferują im wyjątkowe doznania. Wyróżniają nas piękne zapachy i oryginalny design. W swojej ofercie mamy perfumy dla kobiet i mężczyzn, które komponujemy z najlepszych francuskich olejków, kosmetyki kolorowe inspirowane francuskim podejściem do urody, wegańskie kosmetyki do pielęgnacji ciała i włosów oraz perfumowane kosmetyki i środki czystości do wnętrz. Współpracujemy z tysiącami dystrybutorów-partnerów z różnych krajów, którzy promują naszą markę i zajmują się sprzedażą produktów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przez te 4 lata staliśmy się firmą międzynarodową, więc do wyzwań możemy zaliczyć skomplikowany proces wchodzenia na każdy nowy rynek. Przyznam, że startując z Prouvé nie spodziewałam się tak szybkiego zaistnienia na rynkach zagranicznych. Zakładałam, że przez pierwszy rok działalności skupimy się na polskim rynku. Tymczasem po zaledwie sześciu miesiącach od oficjalnego startu, działaliśmy już w ośmiu innych krajach. Ta lista cały czas się powiększała i teraz wysyłamy swoje produkty do kilkudziesięciu państw. Mamy też kilka oddziałów.

Ostatni rok to również wyzwania związane z szalejącą pandemią koronawirusa. Pojawiały się problemy z dostępnością surowców czy opakowań, wydłużały się terminy ich dostaw. Musieliśmy więc szybko przestawić się na funkcjonowanie w nowej rzeczywistości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W jaki sposób powstała marka Prouvé?

Zanim założyłam Prouvé zarządzałam zespołem, który wprowadził wiele produktów, w tym perfum i kosmetyków, na różne rynki. W końcu jednak dojrzała we mnie myśl, by pójść własną drogą, wykorzystać swój potencjał, doświadczenie i poprzez własną markę wyrazić pasję do pięknych zapachów. Miałam świadomość, że muszę podejść do tematu w zupełnie nowy sposób, a produkty muszą wyróżniać się pod każdym względem. Zgromadziłam wokół siebie zaufanych specjalistów i razem przekuliśmy pomysły w markę i konkretną ofertę produktową. Tempo prac było szalone, bo nasi przyszli partnerzy, chcieli jak najszybciej zacząć współpracę. Stworzenie Prouvé zajęło mi rok.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakimi wartościami kierowaliście się przy budowie marki?

Nasza nazwa – Prouvé, czyli udowodniony, już bardzo dużo o tym mówi. Odzwierciedla nasze wartości i zasady. Od początku założyliśmy, że wszystko co robimy musi być celowe, skuteczne i sprawdzone. Jesteśmy pozytywnie pragmatyczni i patrzymy na życie z innej perspektywy. Cenimy prostotę i praktyczne rozwiązania w życiu codziennym i w biznesie. Niezwykle ważna jest dla nas uczciwość i relacje oparte na zaufaniu. Jesteśmy szczerzy i otwarci. Chcemy dawać naszym partnerom biznesowym i klientom pewność i bezpieczeństwo na każdym poziomie.

Kim jest klientka/klient Waszej marki?

Z jednej strony są to ludzie, którzy cenią sobie wysoką jakość w przystępnej cenie i lubią otaczać się nietuzinkowymi zapachami. Lubią dbać o siebie – swoje ciało, zmysły i samopoczucie. Chcą też umilać i przede wszystkim ułatwiać sobie codzienne obowiązki, takie jak sprzątanie czy pranie.

Z drugiej strony to partnerzy, którzy traktują współpracę z nami jako dodatkowe źródło dochodów lub pracę w pełnym wymiarze. Chcą być swoimi szefami i zarządzać swoim czasem. To świetna opcja dla tych, którzy marzą o założeniu własnej firmy, ale brakuje im odwagi, pomysłu lub pieniędzy. Z nami mogą spełnić to marzenie, minimalizując koszty działalności. Stwarzamy im odpowiednią przestrzeń do rozwoju.

Co charakteryzuje markę Prouvé?

Choć jesteśmy polską marką to wiele czerpiemy z Francji. Łączymy polską otwartość i kreatywność z francuskim stylem, podejściem do piękna i pielęgnacji. Z pewnością wyróżniają nas cudowne zapachy. Doskonale wiemy, jaką mają moc i jak bardzo wpływają na nasze życie. Dlatego współpracujemy z perfumiarzami z Grasse – stolicy światowego perfumiarstwa i wspólnie tworzymy kompozycje zapachowe z francuskich olejków, które zamykamy we flakonach perfum, w kosmetykach oraz środkach czystości do wnętrz. Stawiamy też na nietuzinkowe składniki o wyjątkowych właściwościach.

Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku marki Prouvé?

Na jakość i relacje. Jakość przejawia się we wszystkich naszych działaniach. Chcemy, by nasi klienci byli pewni, że otrzymują od nas unikalne, skuteczne i bezpieczne produkty. Relacje to podstawa w tej branży, dlatego staramy się jak najczęściej spotykać z naszymi partnerami, rozmawiać z nimi i poznawać ich potrzeby.

Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie markę?

Skupiamy się na prowadzeniu działań w mediach społecznościowych, bo lubimy mieć stały kontakt z partnerami i klientami. Mocno wykorzystujemy też naszą stronę internetową w różnych wersjach językowych, działania związane z content marketingiem i e-mail marketing.

Co wyróżnia Prouvé na tle pozostałych, konkurencyjnych marek?

To przede wszystkim niepowtarzalne aromaty. Oprócz tworzenia pachnących produktów, opowiadamy naszym klientom o zapachach i ich wpływie na nasze życie. Ogromne znaczenie ma dla nas też estetyka. Dlatego nasze opakowania są proste, eleganckie i minimalistyczne, a jednocześnie bardzo praktyczne. Wyróżniają się piękną szatą graficzną, a na wielu etykietach znajdują się artystyczne rysunki. Przeprowadzamy też dodatkowe badania użytkowe dla produktów, by potwierdzić ich wielofunkcyjność i skuteczność. Dzięki temu sprawiamy, że kontakt z naszym produktem jest wyjątkowym, inspirującym doświadczeniem. Zresztą zawsze mówimy klientom, że poznając je na pewno uśmiechną się co najmniej trzy razy – gdy poczują ich niezwykły zapach, gdy sprawdzą ich działanie i w końcu – gdy zobaczą ich cenę.

W odniesieniu do naszych partnerów to tu zdecydowanie wyróżnia nas plan kariery, który został stworzony tak, by przynosił im jak najwięcej korzyści ze współpracy i umożliwił realizowanie celów biznesowych.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Najbliższe lata upłyną nam na dalszym rozwijaniu firmy – chcemy pojawić się na kolejnych rynkach i powiększać struktury. Cały czas rozbudowujemy też dział badań i rozwoju, by wprowadzać nowe kategorie produktowe.