Facebook przygotował raport Meet the Future dotyczący pokolenia Z

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Facebook przygotował raport Meet the Future dotyczący pokolenia Z

Już teraz osoby poniżej 25. roku życia, stanowią więcej niż 40% populacji całego świata. Według danych GUS, w Polsce Zetki to już ponad ⅕ społeczeństwa. Oznacza to, że ich rola w kształtowaniu świata i rynku będzie coraz ważniejsza, a głos coraz silniejszy. Zrozumienie postaw, motywacji i potrzeb nowego pokolenia jest niezbędne w realizowaniu efektywnych kampanii marketingowych, trafiających do Gen Z i angażujących jej przedstawicieli. Aby pomóc markom w zrozumieniu nowych konsumentów, Facebook przygotował raport Meet the Future, w którym o pokoleniu Z przez pryzmat tożsamości, społeczności, zachowań konsumenckich, zdrowia psychicznego oraz aktywizmu opowiadają polscy przedstawiciele tej generacji.


Nadszedł czas Gen Z – choć zaledwie jeden na trzech przedstawicieli generacji Z jest aktywny zawodowo, to deklarują oni wydatki na podobnym poziomie jak pracujący już millenialsi. Od początku swojego życia są podłączeni do sieci i to właśnie tam kształtują się ich preferencje zakupowe, które coraz silniej wpływają na rynek. Marki, które to dostrzegą tę zależność i zrozumieją potrzeby nowej generacji konsumentów, mogą liczyć na uznanie Gen Z.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Aby pomóc im w lepszym zrozumieniu nowej generacji, Facebook przygotował raport Meet the Future, w którym znajdziemy m.in:

  • wyniki badania dotyczące Gen Z na świecie,
  • zbiór informacji dotyczących oczekiwań i postaw młodego pokolenia wobec marek,
  • wskazówki, w jaki sposób współpracować z Gen Z, aby tworzyć angażujące kampanie reklamowe.

Poznajcie Gen Z

Od czasu pandemii COVID-19, aż 52% europejskich przedstawicieli pokolenia Z w większym stopniu interesuje się zdrowiem i dobrostanem psychicznym, a 61% z nich – aktywizmem i realizacją celów społecznych. Widać to na przykładzie internetowych twórców, którzy opowiedzieli o swojej działalności w raporcie. Są to Karolina Dubiel (@girlsinaerospace) – założycielka fundacji Girls in Aerospace Foundation, Emma Szpura (@ptasiamama) – aktywistka ratująca miejskie gołębie, Bartek Kloch (@saintinfluencer) – twórca działający na rzecz osób z niepełnosprawnościami i Michał Kiwerski (@kiwerski) – aktywista ekologiczny. To przedstawiciele polskiego pokolenia Z, którzy swoją obecność na Facebooku i Instagramie traktują jak ważną misję. Co ich wyróżnia? To m.in. poczucie sprawczości oraz odpowiedzialności za losy świata, dlatego od marek z którymi współpracują, oczekują przede wszystkim transparentności, inkluzywności oraz zaangażowania społecznego.

– Dla mnie przynależność do Gen Z to znacznie więcej niż rok urodzenia. To społeczność myślicieli, marzycieli, aktywistów i twórców – takich, którzy nie tylko są w stanie wymyślać niesamowite idee, ale potrafią je rozpowszechniać cyfrowo – mówi Karolina Dubiel, założycielka fundacji Girls in Aerospace Foundation, działającej na rzecz rozwoju dziewcząt w astronautyce oraz STEM.

Klucz do udanej współpracy

Choć przedstawiciele Gen Z mają silną potrzebę wyróżniania się z tłumu, pragną też czuć się częścią większej społeczności. Jak podkreślają, to poczucie mogą zapewnić im właśnie marki, z którymi mogą działać we wspólnym celu. Kluczem do zdobycia przychylności nowej generacji jest więc aktywizm, transparentność i aktywność na platformach społecznościowych, które są ich naturalnym środowiskiem – aż 94% europejskich przedstawicieli pokolenia Z przynajmniej raz w tygodniu korzysta z Instagrama.

– Marki powinny stawiać na wartości, które są dla nas ważne – wolność, niezależność, bezpieczeństwo i nadzieję na lepsze jutro. Powinniśmy mieć poczucie sprawczości oraz odpowiedzialności za przyszłość świata. – mówi Emma Szpura. Z kolei Bartek Kloch, działający w sieci na rzecz osób z niepełnosprawnościami, podkreśla jak ważne we współpracy z firmami są dla niego inkluzywność i uwzględnianie w kampaniach osób ze wszystkich grup społecznych. – Osoby z niepełnosprawnościami mają prawo mieć wpływ na rzeczywistość, mieć swoich przedstawicieli i liderów także w mediach i kampaniach społecznych – zaznacza. Z raportu wynika wyraźnie, że nowe pokolenie chce we współpracy z markami odnajdywać odbicie swoich własnych wartości i wymaga od nich odwagi w działaniu.

– Wielu młodych ludzi oczekuje od marek działań w zakresie ekologii oraz kryzysu klimatycznego. Generacja Z odgrywa w kształtowaniu przyszłości kluczową rolę, a przyszłość jest bezpośrednio powiązana z tą planetą. – podkreśla Michał Kiwerski. Według sondażu przeprowadzonego przez Facebooka, aż 56% przedstawicieli pokolenia Z w Europie uważa, że firmy powinny podać do wiadomości publicznej swoje stanowisko również w kwestiach społecznych i politycznych.

Marka Reserved, przedstawiana na łamach raportu Facebooka, stanowi przykład firmy kierującej swoją komunikację do młodych. – Zaczęliśmy od stworzenia długoterminowego programu ambasadorskiego z influencerkami, a kolejnym etapem jest budowanie społeczności wokół generacji Z i przeprowadzenie pierwszej w Polsce współpracy z tym pokoleniem, czego efektem jest kolekcja i kampania RE.DESIGN This collection was curated by Polish Gen Z. Autentyczność to słowo klucz, które przyświeca tej kampanii, a także naszej strategii w budowaniu społeczności – dodaje Rafał Gruszkiewicz, digital & PR manager, Reserved

Jak wskazuje raport Meet the Future – wyłącznie firmy, które usłyszą już teraz głos pokolenia Z, będą mogły skutecznie porozumieć się z jego przedstawicielami. Generacja Z to bowiem nie tylko nowa grupa, którą marki muszą “rozgryźć”, a pokolenie, które reprezentuje zmianę perspektywy i postrzegania otaczającego nas świata. Aby zaangażować je w działania i komunikację, marki powinny wspierać wartości bliskie Gen Z, a ich zaangażowanie powinno być autentyczne i wynikać z filozofii firmy, a nie tylko odzwierciedlać trendy. Jak wynika bowiem z raportu, Gen Z nie da się oszukać tym, którzy próbują wykorzystać jej wartości dla własnego celu. Publikacja Facebooka to pozycja dla marketerów, którzy już teraz dostrzegają coraz silniejszy głos reprezentantów pokolenia Z i w pełnej synergii chcieliby dołączyć do dyskusji, która zmienia otaczającą nas rzeczywistość.

Pełny raport Meet the Future jest do pobrania na polskiej stronie Facebook for Business.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij