Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Decathlon promuje bieganie w terenie konkursem i kampanią z ubłoconymi butami

Decathlon promuje bieganie w terenie konkursem i kampanią z ubłoconymi butami
„Biegałem. Jestem dumny” – to tylko jedno z haseł towarzyszących nowej kampanii sieci sklepów ze sprzętem sportowym. Zdjęcia brudnych butów, które zaczęły pojawiać się na social mediach marki, zachęcają do dzielenia się swoimi przeżyciami z biegania.
O autorze
1 min czytania 2021-06-16

Co łączy zdjęcie przedstawiające biznesmena, pannę młodą i parę śpiącą w czystej pościeli? Okropnie brudne buty, które przypominają o ciężkiej przeprawie w trudnych warunkach.

Tak właśnie może właśnie wyglądać obuwie osób, które biegają w terenie i biorą udział w imprezach trailowych, gdzie błoto jest czymś zupełnie normalnym, a wszyscy uczestnicy liczą się z umorusaniem po same pachy. Gdy jednak tak brudny sprzęt zestawimy ze schludnym garniturem lub białą suknią ślubną to wówczas zderzamy się z naprawdę ciekawym kontrastem.

Właśnie ten dysonans postanowiła wykorzystać w swojej kampanii marka Decathlon, która zachęca do zapoznania się z ofertą sprzętu trailowego i do dzielenia się swoimi przeżyciami związanymi z bieganiem. Zdjęciom towarzyszą hasła „Brudna podeszwa, czysta głowa”, „Błoto to mój medal” oraz „Nie biegaj, bo się ubrudzisz”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kreacje marketingowe wzbudziły jednak spore emocje i pod samymi zdjęciami na social mediach pojawiają się skrajne komentarze. Niektórzy odbiorcy doceniają pomysł na nietypową kampanię, inni krytykują za niski poziom estetyki:

„Antyreklama. Ale tak już musi być, operowanie obrzydzeniem i kontrastem zawsze się sprzeda.”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Nie róbmy z biegaczy debili. Potrafią ominąć kałużę i potrafią umyć buty. Wy nie potraficie robić reklamy.”

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Szczęście, że nie zajmujecie się promocją papieru toaletowego…”

„Bo większość ludzi nie używa wyobraźni. Reklama jest super, brawo ”.

„Zapalony biegacz śni o wczorajszym bieganiu. Choć śpi po prysznicu i w czystej pościeli, to jego głowa i nogi są wciąż w tamtym błotku. Bardzo fajny kontrast .”

„Mogłabym mieć takie zdjęcie ślubne!”

Ważną częścią kampanii jest konkurs, w którym do wygrania jest sprzęt trailowy od Decathlon (buty, plecak, czapka, czołówka, softflask i zestaw bezpieczeństwa). Aby wziąć w nim udział należy wysłać zdjęcie swoich ubłoconych po bieganiu butów i odpowiedzieć na pytanie „Z czego jesteś dumny” (np. z trudnej przeprawy, widoków, odkrywania co nieodkryte?).

Warto wiedzieć, że z każdego zgłoszenia Decathlon przekazuje 4 zł dla fundacji Las na Zawsze.