Drukomat Masterclass: Packvertising, czyli jak efektywnie komunikować się z klientami przez opakowanie

Drukomat Masterclass: Packvertising, czyli jak efektywnie  komunikować się z klientami przez opakowanie
Zastanawialiście się kiedyś nad tym, co mówi pudełko? Jakiego języka używa? Co chce Wam przekazać? Jeśli nie, to właśnie teraz jest ten czas, żeby to zrobić! Bo dzięki wykorzystaniu opakowań możecie stworzyć angażującą komunikację ze swoimi klientami.
O autorze
2 min czytania 2021-06-17

Packvertising to nie tylko kolejna moda czy kolejny fajny żargon, którego używają ludzie w agencjach marketingowych. To coś bardziej namacalnego, realnego, niosącego konkretną wartość.

To koncepcja zamykająca w sobie wiele elementów. Polaga na tym, że opakowanie traktujemy jako niezależny, suwerenny kanał reklamowy. Ważne oczywiście jest też to, żeby komunikacja na nim zawarta była spójna z komunikacją marki, dystrybuowaną w pozostałych kanałach.

Zestaw opakowań wraz innymi materiałami drukowanymi będzie skutecznym narzędziem wspierającym Wasze strategie marketingowe. Packvertising mówi, że pudełko sprzeda Ci produkt. Ale czy tylko?

Pewnie, że sprzedaż to jedna z najważniejszych miar Waszych działań. Pamiętajcie również o tym, że dzięki opakowaniom zyskujecie genialną przestrzeń do komunikacji. Możecie ją wykorzystać do budowy doświadczeń z Waszymi klientami. Pudełko dziś stanowi istotną, integralną część produktu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Coraz więcej marketerów docenia jego rolę, a dzięki najnowszym technologiom można je swobodnie personalizować i tworzyć krótkie okazjonalne serie. Wystarczy pomysł i sprawna jego realizacja.

Opakowanie to nie tylko strój, w którym produkt prezentuje się publiczności, ale najpotężniejsza dźwignia reklamowa, determinująca wybory klientów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Opakowania często zaczynają żyć swoim własnym życiem. Ludzie zamiast zdjęć samych produktów udostępniają w sieci zdjęcia pudełek właśnie, a te często stają się małymi dziełami sztuki. Często też projektowane są tak, aby po spełnieniu swojej pierwotnej funkcji mogły służyć do innych celów. To od nas, marketerów, zależy, czy wykorzystamy to, co najlepsze. Budując trwałe interakcje z naszymi klientami za pomocą opakowań właśnie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kilka zasad, które pozwolą Wam zbudować realny sukces oparty na packvertisingu, można podsumować w następujący sposób:

  • Komunikacja, jaką oferuje marka, musi być jasna i czytelna.
  • Zdefiniowanie konkretnego celu, jaki chce się osiągnąć dzięki komunikacji zawartej na opakowaniu.
  • Produkt powinien mówić sam za siebie, być najwyżej jakości.
  • Projekt opakowania powinien generować zamierzony efekt zarówno na półce w supermarkecie, jak i w sklepie internetowym.
  • Opakowanie to narzędzie do budowania brand experience.
  • Opakowanie musi być atrakcyjne, intrygujące, ciekawe.
  • Surowiec, z którego zostanie wyprodukowane opakowanie warto dobrać do kształtu i przeznaczenia pudełka.

Packvertising to trend, którego nie wolno Wam ominąć!

Wykorzystajcie również moment, w którym Wasz klient ma namacalny, realny kontakt z Waszym produktem. Mówicie wtedy do niego za pośrednictwem opakowań. Używajcie ich języka, formy i siły przekazu. Nie traćcie z oczu Waszych odbiorców, budujcie doświadczenia i interakcje. Nakłaniajcie ich do konkretnych działań i zachowań.

Nawet jeśli jako kupujący, jako globalna siła nabywcza, przeniesiemy się do sfery online, nadal będziemy intensywnie reagować na te wszystkie drobne ficzne zaczepki. To za sprawą naszego mózgu, lepiej zapamiętujemy i rejestrujemy komunikaty podane nam na fizycznych nośnikach niż te cyfrowe. Lubimy czuć produkt oraz jego opakowanie, które często staje się jego integralną częścią.

Dziś sama obecność w sieci już nie wystarczy, żeby zbudować trwały sukces w sprzedaży online. Dlatego zachęcam Was gorąco do wykorzystania opakowań jako nośników waszych historii. Całość przekazu łatwo wzmocnić innymi materiałami drukowanymi, które po prostu możecie dorzucić do paczki.

 

W naszym ebooku #dorzućDOpaczki pokazujemy krok po kroku jak wykorzystać materiały drukowane do optymalizacji działań marketingowych w sklepach internetowych. Każdy, kto poważnie myśli o sprzedaży w sieci, znajdzie w nim na pewno coś dla siebie.

Dzięki materiałom drukowanym masz supermoc w zasięgu ręki. Sięgnij po nią!

Pobierz e-book #dorzućDOpaczki

Potrzebujesz wsparcia? Umów się na spotkanie z jednym z naszych konsultantów! Zobacz co słychać na naszym blogu oraz w mediach społecznościowych i sprawdź jak pracowaliśmy z dotychczasowymi partnerami w ramach akcji #dorzućDOpaczki.

Blog Facebook Instagram

Drukomat to jeden z najnowocześniejszych portali do zlecania druku online. Pomagamy sklepom internetowym w rozwoju. Łączy nas jeden ten sam cel – efektywna sprzedaż w sieci!