TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Nadal jesteście sceptycznie nastawieni do TikToka? Trend #BeerPoster udowadnia, że to świetne narzędzie do sprzedaży

Nadal jesteście sceptycznie nastawieni do TikToka? Trend #BeerPoster udowadnia, że to świetne narzędzie do sprzedaży
Filmiki, w których dziewczyny stylizują się na bohaterki plakatów reklamowych, stały się prawdziwym viralem na TikToku. To tylko potwierdza, że platforma jest idealnym miejscem dla marek, a promocja czasem robi się tam sama.
O autorze
2 min czytania 2021-07-01

Plakaty z lat 90., które przedstawiają modelki z butelką piwa i podpisem „Find Your Beach” lub „Get Some Summer” były kiedyś podstawą kampanii takich marek jak Budweiser, Miller Lite i Heineken. Takie plakaty mogliśmy spotkać w barach, restauracjach, a nawet na ulicach – ich zadaniem było przyciągnięcie męskich spojrzeń, bo w końcu sam produkt był skierowany głównie do mężczyzn.  

Czasy się jednak zmieniły, a koncerny zdecydowanie odeszły marketingu, w którym to ciało kobiety zachęcało do kupienia produktu. Użytkownicy TikToka jednak nie zapomnieli o starych kreacjach reklamowych i przywrócili je znowu do życia. TikTokerki stworzyły nowy trend #BeerPoster, który zakłada, że trzeba sobie zrobić zdjęcie z piwem oraz z logo koncernu. Następnie należy wydrukować je i podarować taki plakat swojemu partnerowi w ramach prezentu.

Ważna jest warstwa graficzna i estetyka – fotografia najlepiej jakby była wykonana na plaży, a bohaterka (lub też bohater, bo mężczyźni też tworzą nagrania) powinna być w stroju plażowym. Chodzi o to, żeby jak najlepiej oddać klimat plakatów sprzed dwóch dekad. Filmiki z hashtagiem #BeerPoster, które przedstawiają proces robienia plakatu lub sam efekt, mają już łącznie 420 milionów wyświetleń.

@desireelanza

I did the beer poster trend and I’m actually obsessed #beerposter #fyp

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

♬ original sound – Desiree Lanza

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

@cweavvv

Beer poster for my man

Oczywiście powstało również wiele prześmiewczych i zabawnych interpretacji nowego trendu.

@megbosh528

Forgot hot girl summer, its thick chick summer #BeerPoster #thickchicksunmer

♬ Pour Some Sugar On Me – Def Leppard

 

@lesliebouchard

It was supposed to be a joke but he’s hanging it up anyways

Co ciekawe trend, który od początku był związany z branżą piwną, przełożył się także na inne produkty. Użytkownicy zaczęli robić plakaty również z innymi alkoholami (np. Fireball i Pink Whitney), a także napojami m.in. Starbucks i Monster Energy.

@michelezahner

Reply to @redhotredlegs1 #greenscreen #beerposter

♬ You Shook Me All Night Long – AC/DC

 

@countoncody

Beer poster? I think I got something a little better… follow for more! @starbucks #beerposter #starbucks

♬ You Shook Me All Night Long – AC/DC

 

Amerykański koncern piwowarski Anheuser-Busch wydał oświadczenie, że taka forma promocji „schlebia” ich marce. Marketerzy również cieszą się, ż ich produkt stał się częścią trendu.

– Chociaż jako marka alkoholowa nie możemy się sami reklamować na TikToku to jednak wspaniale widzieć, że możemy się w ten sposób pokazywać na tej platformie – w sposób odpowiedni i oczekiwany przez użytkowników – powiedział Adweek Daniel Blake, wiceprezes grupy Budweiser.

Warto przypomnieć, że koncerny nie mogą promować swoich produktów na TikToku, ponieważ marketing związany z alkoholem jest zabroniony w regulaminie aplikacji. Jednak według dyrektorki ds. komunikacji w TikTok, Laury Perez, wszelkie treści, które nie promują bezpośrednio konsumpcji lub sprzedaży alkoholu, są dozwolone. To oznacza, że użytkownicy mogą do woli robić sobie zdjęcia z napojami alkoholowymi.