adidas przełamuje tabu o sporcie w trakcie menstruacji

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
adidas przełamuje tabu o sporcie w trakcie menstruacji

Według badań naukowców z Uniwersytetu St. Mary co czwarta dziewczyna rezygnuje z uprawiania sportu w okresie dojrzewania. Jednym z powodów jest obawa przed przeciekami w trakcie ćwiczeń podczas okresu. Aby zapewnić komfort i dodać pewność siebie w czasie ruchu, adidas wprowadza na rynek legginsy TechFit Period Proof. Launchowi produktu w Polsce towarzyszy premiera epizodu podcastu „Slow Podcast”, który porusza temat miesiączki oraz aktywności fizycznej w jej trakcie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Legginsy Techfit Period Proof wyróżnia technologia adidas Flow Shield, złożona z trzech absorbujących wilgoć, oddychających i niewidocznych warstw materiału z membraną. Noszone razem z tamponem lub podpaską, zabezpieczają przed niekontrolowanymi przeciekami, dając pewność siebie podczas ćwiczeń w trakcie menstruacji. Dodatkowo, zapewniają doskonałe dopasowanie i poczucie bezpiecznego, stabilnego przylegania do ciała.

Wnioski z badań dotyczących powodów rezygnacji ze sportu przez młode dziewczyny nie tylko wskazały na konieczność stworzenia odzieży sportowej, która lepiej spełniałaby potrzeby osób menstruujących, ale także zwróciły uwagę na brak edukacji na temat miesiączki zarówno wśród nastolatków, jak i dorosłych. Analiza danych pochodzących od ponad 14 000 sportowców wykazała, że nawet ci najlepsi nie uczyli się o miesiączce w sporcie – ani nie rozmawiali na ten temat w szkole czy z trenerami. W Wielkiej Brytanii 82,3% uczestniczek badania stwierdziło, że nigdy nie otrzymało żadnej edukacji na temat cyklu menstruacyjnego w kontekście sportu lub ćwiczeń, a spośród tych, które mają trenera – 81,5% nigdy nie rozmawiało z nim o swoim cyklu. W USA 65,3% nie otrzymało żadnej edukacji na ten temat, a 75,8% nie rozmawiało o cyklu menstruacyjnym ze swoim trenerem.

adidas postanowił przełamać tabu i znormalizować rozmowy o miesiączce. W tym celu marka nawiązała współpracę z wiodącym naukowcem w dziedzinie badań sportowych – dr Georgie Bruinvels oraz nauczycielami wychowania fizycznego, aby wspólnie stworzyć materiały edukacyjne i praktyczne scenariusze lekcji. Celem tych działań jest opracowanie materiałów, które będą wykorzystywane w szkołach na całym świecie, pomagając nauczycielom, rodzicom i nastolatkom lepiej zrozumieć okres.

W ramach lokalnej kampanii adidas Stay in Play powstał epizod „Slow Podcast”, czyli programu o życiu w zgodzie z naturą i jakościowym relaksie, w którym Ola Kwiatkowska rozmawia z Kają Rybicką, współzałożycielką Your KAYA – polskiej marki, która mocno stawia na łamanie tabu, edukację oraz wspieranie wszystkich menstruujących osób. W odcinku można posłuchać m.in. o tym, czy o menstruacji da się myśleć bez wstydu, ale również o aktywności fizycznej podczas dni menstruacyjnych czy podnoszeniu swojej pewności siebie w czasie okresu.

Launch legginsów jest częścią planu innowacji wprowadzanych na rynek przez markę adidas, która pragnie wspierać wszystkie kobiety w sporcie w ramach kampanii Watch Us Move.

Agencja VMLY&R odpowiada za adaptację globalnej strategii, przygotowanie koncepcji kreatywnej oraz lokalnych działań contentowych, współpracę z influencerami.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij