TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Zawartość cukru w napojach Coca-Coli będzie zmniejszona o kolejne 10%

Zawartość cukru w napojach Coca-Coli będzie zmniejszona o kolejne 10%
O autorze
2 min czytania 2021-07-09

Konsumenci są coraz bardziej świadomi szkodliwości niektórych składników. Coraz więcej ludzi ma na uwadze zdrowy styl życia i uważniej podchodzi do kwestii zakupowych. W odpowiedzi na oczekiwania konsumenckie Coca-Cola wprowadza kolejne zmiany w swoich produktach: do 2025 roku zawartość cukru w napojach będzie mniejsza o 10%.

Coca-Cola w ostatnich latach wprowadziła kilka zmian w składzie swoich produktów. Od 2016 roku średnia zawartość cukru w napojach Sprite została zmniejszona o 33%, natomiast w butelkach Fanty o 25%. Jednak to nie koniec zmian. Koncern zapowiada, że w ciągu najbliższych czterech lat zawartość cukru w napojach zostanie zmniejszona o kolejne 10%.

Zmiany mają związek ze zobowiązaniem na rzecz wspierania kontroli spożywanego cukru. Firmy zjednoczone w ramach UNESDA, do której należy także Coca-Cola, od 2000 do 2015 roku obniżyły średnią zawartość cukru o 12%, a w latach 2015–2019 – o kolejne 14,6%.

Obniżanie zawartości słodkiego dodatku w napojach jest najwyraźniej pozytywnie odbierane przez konsumentów. Aktualnie aż 42% całej sprzedaży Coca-Coli w Europie pochodzi właśnie z napojów, które oznaczone są jako niskokaloryczne lub bezkaloryczne. Na całym rynku europejskim zostało wprowadzonych do sprzedaży 380 nowych napojów o obniżonej zawartości cukru.

Sam koncert Coca-Coli wprowadził kilka nowych dietetycznych produktów: Kinley Yuzu Tonic Zero, Kinley Zero Mandarin, Fantę Orange Zero, Fantę Shokata Zero oraz nowość – produkty AHA, czyli wodę z bąbelkami i owocowym smakiem bez kalorii, cukru, słodzików i konserwantów. W bezcukrowej ofercie producenta znajdziemy również Coca-Colę Energy, wzbogaconą ekstraktem z guarany i witaminami z grupy B, a także klasyczną Coca‑Colę Zero Cukru o nowym wyglądzie i recepturze.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dodatkowo Coca-Cola podejmuje działania mające wspierać konsumentów w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych. W Polsce od 2019 roku dostępne są nowe oznaczenia wartości odżywczej i kaloryczności napojów, oparte na systemie świateł ulicznych. Z przodu opakowania znajdują się informacje o zawartości cukrów, tłuszczu, nasyconych kwasów tłuszczowych i soli. Kolor czerwony oznacza wysoką zawartość, pomarańczowy średnią, a zielony niską zawartość danych składników w odniesieniu do przeciętnego zapotrzebowania dorosłego człowieka na te składniki.

Firmy należące do UNESDA zobowiązują się także do wprowadzenia zmian w kwestii kierowania reklamy do najmłodszych odbiorców. W Europie działania marketingowe dotyczące słodkich napojów nie mogą być kierowane do osób w wieku poniżej 12 lat, jeżeli ta grupa wiekowa stanowi ponad 35% publiczności danego kanału czy medium. Coca-Cola stosuje się do tej zasady już od kilkudziesięciu lat, natomiast nowe zobowiązanie podnosi granicę wiekową odbiorców do 13 roku życia, a próg udziału dzieci do lat 13 w publiczności zostanie obniżony do 30%.