TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Benz Dealer” Quebonafide i Tommego Casha ujrzał światło dzienne

Odbyła się premiera długo wyczekiwanego teledysku „Benz Dealer”, który jest wynikiem kooperacji dwóch raperów Quebonafide i Tommy’ego Casha. Za produkcję klipu odpowiedzialny był zespół DOBRO, a za postprodukcję artyści z Platige Image.
O autorze
2 min czytania 2021-07-14

Wszyscy fani mogą już dziś na oficjalnym kanale QueQuality posłuchać i obejrzeć numer „Benz Dealer”.

To zwieńczenie ponad dwuletniej współpracy obu artystów. Tommy Cash i Quebonafide zabierają fanów w mroczny, surrealistyczny świat, gdzie przeplata się ubóstwo i bieda z atrybutami luksusu. W jednej ze scen, gościnnie wystąpił Mariusz Wach – polski bokser, były posiadacz pasów WBC International oraz federacji TWBA w wadze ciężkiej.

– W scenariuszu teledysku chciałem mocno wyeksponować samochód, do tego stopnia, że widz nie wie czy porusza się w świecie reklamy czy teledysku. Ten klip to właściwie fabularna opowieść. Stworzyliśmy piękny, wyidealizowany świat jak w reklamie, który ma urzec widza i maksymalnie go zaintrygować, a potem w jednej chwili  drastycznie wyciągnąć go z niego – powiedział Sebastian Pańczyk, reżyser.

Tommy Cash i Quebonafide to raperzy znani ze swojego bezprecedensowego, ekscentrycznego stylu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dla obu artystów projekt „Benz Dealer” i współpraca była niezwykle istotna. Każdy z raperów od lat świadomie kształtuje swój wizerunek i ma własne poczucie estetyki, w której się obraca.

– Cenię twórczość Tommego i dla Quebo, ich otwartość na eksperyment, na świeżość, dystans do rzeczywistości. Obaj poruszają się w sztukach wizualnych i kreacyjnych. Momentami ocierają się też o sztuki performatywne. Tworząc teledysk chciałem nawiązać do ich wizerunków, do estetyk w jakich się poruszają. One się różnią, więc wyzwaniem było znalezienie takiej płaszczyzny, która je pogodzi. Myślę, że dotychczas w Polsce nie było wielu teledysków zrealizowanych z takim rozmachem, ale ta produkcja wymagała takiej skali – podsumował Sebastian Pańczyk.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Teledysk był kręcony w kilku lokalizacjach co było dużym przedsięwzięciem, jeśli chodzi o scenografie, kostiumy, charakteryzacje, same zdjęcia samochodu, czy liczbę osób pracujących na planie zdjęciowym. Artyści z DOBRO oraz Platige Image przy realizacji „Benz Dealer” starali się stworzyć atmosferę barwną nawiązującą do estetyki subkultury punkowej. Kostiumy, światło i tkanka miejska została skontrastowana i przełamana z ciemnymi kolorami oraz szarością podziemnego świata walki. W jednej ze scen ciało rapera Quebo płonie, aby uzyskać tak realistyczny efekt w produkcji zastosowano między innymi model ciała 3D.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Mieliśmy dobry plan na podpalenie i już po kilku próbach udało się wyważyć właściwe tempo i skalę ognia. Jest to oczywiście symulacja cząsteczkowa na odtworzonym w 3D modelu ciała Quebo, który także musieliśmy przygotować. Za to lewitacja, która jest na początku klipu to efekt współpracy kilku pionów jeszcze na etapie preprodukcji i zmyślnie zaplanowanego ujęcia – powiedział Arek Arciszewski, VFX Supervisor

Teledysk „Benz Dealer” można zobaczyć na oficjalnym kanale wytwórni QueQuality: