TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jason Hunt nie będzie prelegentem na konferencji dla influencerów. Powodem mizoginistyczne teksty z przeszłości

Jason Hunt nie będzie prelegentem na konferencji dla influencerów. Powodem mizoginistyczne teksty z przeszłości
Influencers Live Wrocław to dwudniowa konferencja dla twórców internetowych, marek i agencji marketingowych. Jednym z mówców miał być Tomasz Tomczyk – autor tworzący pod pseudonimem Jason Hunt, a kiedyś Kominek. Właśnie przez dawną twórczość bloger został wykreślony z listy prelegentów eventu.
O autorze
2 min czytania 2021-07-21

Tomasz Tomczyk, polski bloger znany obecnie jako Jason Hunt, a wcześniej obecny w sieci pod pseudonimem Kominek, miał wziąć udział w nadchodzącym wydarzeniu Influencers Live Wrocław, zaplanowanym na 21-22 sierpnia. Jak poinformował serwis Wirtualne Media, Tomczyk został wykluczony z eventu z powodu głoszonych wcześniej poglądów na temat kobiet.

Tomasz Tomczyk, czyli internetowy Jason Hunt, od wielu lat uważany jest za eksperta blogosfery i dziś jest twórcą opiniotwórczego rankingu najbardziej wpływowych twórców blogów w Polsce. Podczas tegorocznej konferencji Influencers Live Wrocław Tomczyk miał zabrać głos na scenie jako pregelent, ale decyzja organizatorów wydarzenia została odwołana. Powodem wykreślenia Jasona Hunta z listy mówców był oficjalny list do organizatorów, w którym Sylwana Dimtchev (tworząca w sieci pod pseudonimem Zwykły Zeszyt) domagała się usunięcia Tomasza blogera z wydarzenia. Dimtchev przypomniała, że Tomczyk ma na swoim koncie wiele mizoginistycznych tekstów (jeszcze w czasach, gdy działał pod pseudonimem Kominek) i nie powinien być twarzą wydarzenia, które odbywa się pod hasłem „Tolerancja i szacunek”.

– Konferencja w tym roku odbywa się pod hasłem „Tolerancja i szacunek”, co w kontekście działalności internetowej p. Tomczyka wzbudza wiele naszych pytań i wątpliwości – tak zaczęła swój list Dimtchev. Dodatkowo autorka zwróciła uwagę, że Tomczyk „celowo antagonizował własną społeczność i nigdy nie wziął odpowiedzialności za własne słowa i działania”.

List poparły aktywistki i zaangażowane influencerki działające w sieci m.in. Maja Staśko, Justyna Mazur, Natalia Skoczylas, Renata Orłowska, Julia Niemiec i Justyna Lis.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Pisane z pozycji przywileju i władzy, jawnie czerpiące z zakorzenionych uprzedzeń ze względu na płeć, wiek, wagę, wygląd, niepełnosprawność. Wtórnie wiktymizujące ofiary przemocy domowej, popularyzujące kulturę gwałtu. Utrwalające maczyzm i mizoginię, tak doskonale mającą się w polskiej kulturze, która nigdy nie stoi po stronie ofiar, a zawsze – po stronie sprawcy. Pan Tomczyk zbudował całą swoją karierę oraz kapitał społeczny na pochwale pogardy i przemocy. Jest jawnym beneficjentem opresyjnych klisz kulturowych, które sam przez lata utrwalał – postulują twórczynie listu.

W odpowiedzi na postulaty organizatorzy Influencers Live Wrocław wykreślili Tomczyka z listy prelegentów. Sam bloger również odniósł się do całej sytuacji. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Gdy organizator poinformował mnie, że są problemy, uznaliśmy, że najlepszym wyjściem jest wycofanie się z konferencji – odpowiada Tomasz Tomczyk. – Rozumiem oburzenie Kominkiem. Jako autor tej nie do końca przemyślanej kreacji od kilkunastu lat noszę w sobie żal i obrzydzenie do wielu tekstów, które wówczas napisałem. Wtedy wydawały się nieszkodliwe, zabawne i kontrowersyjne. Dziś dostrzegam w nich zło i podłość. Są zarówno blizną, która zostanie ze mną na zawsze, jak i ostrzeżeniem dla współczesnych twórców. To zły sposób na budowanie zasięgów. Operacja się uda. Pacjent przeżyje. Smród pozostanie – mówił na łamach portalu Wirtualne Media Tomasz Tomczyk.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

To co ostatnio dzieje się ostatnio w social mediach tylko utwierdza nas w przekonaniu, że marki muszą dziś przyjmować zdecydowane stanowiska polityczne i światopoglądowe. Kilka dni temu znane brandy zareagowały na nagranie, w którym współpracująca z nimi modelka opowiada, że „nie chce żydostwa, nie chce LGBT”.

PS 2

Marti Renti, influencerka znana z działalności na TikToku i na Instagramie, postanowiła sprzedać tak abstrakcyjną rzecz, jaką jest uczucie. Na tej transakcji udało jej się zarobić bajońską sumę, przez co może zachęcić kolejnych influencerów do wejścia w świat kryptowalut.