Drodzy Czytelnicy,
jak wynika z trzeciej edycji (2021 rok) badania EKOBAROMETR (1) Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research, ponad połowa polskiego społeczeństwa (58 %) deklaruje, że w ciągu ostatniego miesiąca spotkała się z reklamą czy promocją produktu usługi, która wykorzystywała elementy ekologiczne. Co ciekawe, według tego samego badania, prawie trzech na czterech Polaków ma pozytywne podejście do reklam z elementami ekologicznymi (74%), a za ich wartość podaje się wzrost świadomości ludzi na temat problemów ze środowiskiem (50%).
Zobacz również
Co to oznacza dla branży marketingowej? Nic innego, jak to, że kampanie marketingowe przyciągają konsumentów i że marki powinny jeszcze bardziej zdecydowanie działać w tym obszarze.
W naszym najnowszym e-booku „Ekologia w marketingu” przeczytacie o wielu przykładach takich ekologicznych działań, z których inne marki mogą brać przykład. Ich komunikacja, produkty i oferowane usługi mają nie tylko realny wpływ na nasze otoczenie, ale także oddziałują na samych konsumentów, którzy bardziej świadomie robią zakupy i coraz poważniej traktują segregację śmieci.
O tym, jak firmy mogą działać na rzecz planety, opowiedziały nam takie marki jak Molok, Jet line, Answear, Żabka, Żubr, B/S/H, Robyg i TerGo.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Zanim jednak poznacie najlepsze przykłady komunikacji ekologicznej, przeczytacie poradnik „10 zasad green marketingu”, który przygotowała dla nas ekoaktywistka, Dominika Lenkowska-Piechocka (Who Will Save The Planet). Ponadto dowiecie się, czym są Startupy Pozytywnego Wpływu, o których opowiada nam prof. Bolesław Rok – współzałożyciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Koalicji na rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego, członek Rady Programowej Instytutu Innowacyjna Gospodarka i współautor Rankingu Odpowiedzialnych Firm.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co jeszcze znajdziecie w naszym e-booku? Eksperci z branży wyjaśniają w nim, jak działa trend eko w shopper marketingu i w ogóle w branży marketingowej, a także dlaczego pracownicy dużych firm nie dadzą się już oszukać na „ekościemę” swoich pracodawców. Dodatkowo będziecie mogli dowiedzieć się, jak temat ekologii wypada w oczach marketerów, którzy odpowiedzieli na nasze pytania krążące wokół takich tematów jak greenwashing, CSR i certyfikaty ekologiczne.
Zapraszamy do lektury i mamy nadzieję, że naszym e-bookiem zainspirujemy Was do wdrażania ekologicznych działań i do zmieniania swoich codziennych przyzwyczajeń.
Redakcja NowyMarketing
Pobierz e-booka EKOLOGIA W MARKETINGU
(1) Źródło: https://files.swresearch.pl/raportyPdf/Raport%2397-Ekobarometr-3-pomiar-full.pdf
(2) Strona Who Will Save The Planet