Producent implantów piersi zachęca do pokazywania ciała na Instagramie. W ośmieleniu się, mają pomóc naklejki na brodawki

Producent implantów piersi zachęca do pokazywania ciała na Instagramie. W ośmieleniu się, mają pomóc naklejki na brodawki
Nie tylko użytkowniczki Instagrama coraz częściej wysyłają jasny przekaz, że sprzeciwiają się podwójnym standardom panującym na Instagramie. Do ruchu „free boobs" dołączają również marki, które pomagają przełamywać wstyd przed pokazywaniem swojego ciała.
O autorze
1 min czytania 2021-08-09

Nie od dziś wiadomo, że Instagram nie jest medium, które sprzyja całkowitej wolności ekspresji. Szczególnie kobiety publikujące swoje zdjęcia na tej platformie narzekają na to, że często ich posty są banowane za rozpowszechnianie niewłaściwych treści. Dotyczy to przede wszystkim fotografii, na których widać zbyt dużo ciała – np. sutki brodawkowe. Oczywiście ta zasada nie dotyczy mężczyzn, których nagie torsy mogą widnieć na tej popularnej platformie społecznościowej.

Coraz więcej użytkowników sprzeciwia się tym podwójnym standardom, które obowiązują na Instagramie. Pojawia się coraz więcej apeli i coraz więcej odważnych zdjęć, które mają nam dać do myślenia, dlaczego kobiety muszą zgadzać się na nierówne traktowanie w przestrzeni internetowej.

Do ruchu „free boobs” dołączają także matki – m.in. producent implantów piersiowych GC Aesthetics, który rozpoczął na tej platformie kampanię „More Summer and No More Nonsense” („Więcej lata, nigdy więcej bzdur”). Firma zachęca użytkowniczki Instagrama do tego, by w pełni cieszyły się wakacjami i pokazywały na swoich kontach dokładnie to, co chcą pokazać. Pomóc im mają w tym specjalnie zaprojektowane wirtualne naklejki, które będzie można umieszczać na swoich zdjęciach w newralgicznych miejscach, przez które algorytmy Facebooka mogłyby zbanować daną publikację.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kolorowe i atrakcyjnie wizualnie naklejki zostały zaprojektowane we współpracy z brazylijską ilustratorką Paulą Cruz. Wszystkie użytkowniczki mogą je dodawać do swoich instagramowych Stories, aby zakryć brodawki sutkowe, a jednocześnie pokazać, że chcą czuć się wolne w mediach społecznościowych.

Co więcej, powstanie całej serii ilustracji ma być jasnym przekazem do kobiet, że nie powinny ukrywać swojego ciała i wstydzić się swoich piersi. Dodatkowo marka implantów swoim działaniem zaznacza, że internet nie powinien być miejscem uprzedzeń i cenzury.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się