Masz pomysł na startup? Nie zapomnij o najważniejszym

Masz pomysł na startup? Nie zapomnij o najważniejszym

Wpadł Ci do głowy pomysł na startup, ale nie wiesz czy oprócz Ciebie znajdzie się jeszcze ktoś, kto uzna go za trafiony? Rozwiązanie jest proste. Sprawdź to! Jak możesz to zrobić? Oto kilka skutecznych rozwiązań.

Dopracuj koncepcję

Przede wszystkim najpierw sam zadaj sobie kilka podstawowych pytań i zrób rozeznanie, czy podobny pomysł został zrealizowany. Jeżeli tak, sprawdź czy ma niedociągnięcia, które Ty ewentualnie mógłbyś udoskonalić. Dowiedz się czy problem, który miałby rozwiązywać Twój startup dotyczy kogoś oprócz Ciebie. Określ tak precyzyjnie, na ile to możliwe, swoją grupę docelową. Rozpisz kim są odbiorcy produktu/usługi, jak mógłbyś do nich dotrzeć i jak przekonać do skorzystania z Twojego rozwiązania. Musisz wiedzieć o projekcie tak dużo jak to możliwe, by móc przejść do kolejnego kroku.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Zapytaj znajomych o opinię

Znajomi i rodzina to nie zawsze najlepsi doradcy, ponieważ czasami mogą się powstrzymywać przed wyrażeniem prawdziwej opinii. Nie mając jednak dojścia do kogoś, kto mógłby profesjonalnie ocenić nasz koncept, warto skorzystać z pomocy osób, które mamy w pobliżu. Opisz swój pomysł kilkorgu znajomym i podkreśl, że zależy Ci na szczerej ocenie. Wyjaśnij im, że potrzebujesz upewnić się co do swojej decyzji, bowiem poświęcasz swój czas, energię i pieniądze. Gdy będą wiedzieć, że to dla Ciebie ważny projekt, podejdą do sprawy na poważnie. Mając już pierwsze spostrzeżenia z zewnątrz, możesz ponownie zweryfikować koncepcję. Dzięki zdobytej wiedzy świadomie podejmiesz decyzję z czego zrezygnować, co zmienić, a co dodać. Po dopracowaniu pomysłu możesz poprosić o opinię nieco szersze grono. Gdzie szukać osób z doświadczeniem w realizacji podobnych przedsięwzięć?

Stwórz landing page

Na nic zdadzą się opinie znajomych czy specjalistów, jeśli nie zweryfikujesz, czy obrana przez Ciebie grupa docelowa jest rzeczywiście zainteresowana proponowanym rozwiązaniem. Nie potrzebujesz do tego gotowego produktu. Najprostszym i najefektywniejszym sposobem, by to przetestować jest stworzenie dedykowanego landing page’a, na którym zaprezentujesz wartości, jakie niesie Twój projekt. Nie jest to także proces kosztowny, ponieważ możesz wykorzystać do tego gotowe narzędzia dostępne na rynku.

Przykładem aplikacji umożliwiającej stworzenie, testowanie i automatyczną optymalizację landing page’a, jest Peak App. Za niespełna 150 zł możesz przeprowadzić 15 000 testów. W cenie miesięcznego abonamentu zawiera się także hosting w chmurze, skórki mobilne, edytor WYSIWYG, certyfikat bezpieczeństwa, możliwości integracji z mailingami, PayPalem oraz innymi usługami.

Dlaczego warto skorzystać z gotowych narzędzi?

Najważniejszą, z punktu widzenia startupowca, wartością aplikacji jest możliwość przeprowadzania profesjonalnych testów MVT (multivariate testing). Taka forma pozwala przetestować jednocześnie wiele wariantów różnych modułów, a nie dwóch wersji strony, jak to jest w przypadku testów A/B. Gdybyśmy musieli porównać skuteczność kilku różnych modułów „ręcznie” wiązałoby się to z koniecznością przeprowadzenia testów na kilkudziesięciu tysiącach użytkowników.

Dodatkowym atutem jest fakt, że obsługa aplikacji jest bardzo intuicyjna i nie powinna sprawić kłopotu nawet osobom nieposiadającym technicznej wiedzy. Przygotowanie landing page’a rozpoczynamy od określenia celu, jakiemu ma on służyć. Może to być: zarabianie na reklamach, wypełnienie formularza, zaprezentowanie oferty oraz sprzedaż produktu cyfrowego (np. ebooka). Bazując na wskazanym celu, aplikacja rotuje testowanymi elementami, zbiera dane i generuje jasny wynik, informujący o tym, które rozwiązania przynoszą najlepsze efekty. Najważniejszą zaletą aplikacji jest fakt, że samodzielnie wybiera najkorzystniejsze warianty. Brak konieczności samodzielnego interpretowania danych jest również niezwykle istotny, zwłaszcza dla początkujących. Ponadto, to znacznie przyspiesza cały proces.

Korzystając z takiego rozwiązania, możemy przeznaczyć część budżetu na pozyskanie ruchu na stronę docelową, by po kilku tygodniach mieć już sporą dawkę danych nt. tego czy projekt spotkał się z zainteresowaniem oraz na jaki rodzaj przekazu reagują odbiorcy. To zdecydowanie najtańszy, najszybszy i dostarczający wiarygodnych wyników sposób na weryfikację słuszności pomysłu.

Zaprezentuj pomysł na imprezie dla startupowców

Środowisko startupowe w Polsce prężnie się rozwija. Powstają kolejne instytucje wspierające przedsiębiorczość, powiększa się grono osób i instytucji inwestujących w startupy, organizowanych jest coraz więcej profesjonalnych imprez, gdzie młodzi przedsiębiorcy mogą nie tylko poznać wartościowych ludzi, zdobyć potrzebną wiedzą, ale i zaprezentować swoje pomysły. Możliwość opowiedzenia o swoim projekcie osobom mającym doświadczenie w rozwijaniu startupów jest nie do przecenienia. To oni powiedzą Ci dlaczego warto lub nie inwestować czas i środki w dany projekt. Ponadto, uczestnictwo w tego typu imprezie może pomóc Ci w znalezieniu inwestora albo zespołu, który wprowadzi Twój pomysł w życie. Mając dokładnie rozpisaną koncepcję, możesz przystąpić do kolejnego, najważniejszego kroku.

Jeżeli masz świetny, Twoim zdaniem, pomysł na startup, nie trać czasu. Stwórz landing page, na którym zaprezentujesz jego najważniejsze wartości i sprawdzisz jak wiele osób, byłoby nie tylko zainteresowanych projektem, ale też chciało zapłacić za rozwiązanie, które zaoferujesz.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij