Według badania przeprowadzonego przez firmę YouGov, prawie 17% mieszkańców Europy deklaruje zainteresowanie zakupem e-bike’a. Na tym tle Polska zdecydowanie się wyróżnia, gdyż co czwarta osoba w naszym kraju chciałaby nabyć rower z silnikiem elektrycznym[1]. E-bike’i łączą pozytywny wpływ na ograniczenie zanieczyszczenia powietrza w miastach z możliwością aktywności fizycznej. Dla wielu osób są także bezpieczną alternatywą wobec komunikacji miejskiej w czasach pandemii.
– Wprowadzenie do oferty MediaMarkt rowerów elektrycznych to odpowiedź na obecne trendy wśród konsumentów. Jako firma odpowiedzialna społecznie i troszcząca się o przyszłość naszej planety, staramy się zachęcać naszych klientów do korzystania z najbardziej ekologicznych dostępnych rozwiązań. Dlatego postanowiliśmy przyczynić się do popularyzacji rowerów elektrycznych w Polsce, uruchamiając jazdy testowe w wybranych marketach – mówi Robert Gotowski z Działu Zakupu MediaMarkt.
Zobacz również
MediaMarkt oferuje możliwość wypróbowania roweru elektrycznego w kilkunastu sklepach stacjonarnych na terenie wybranych polskich miast. Sieć przeznaczyła do testów uniwersalne miejskie modele marki JEEP. Rowery wyposażone są w silnik o mocy 250W, zapewniający prędkość ze wspomaganiem do 25 km/h. Duży akumulator o pojemności 10Ah, pozwala na pokonanie dystansu nawet do 70 km na jednym ładowaniu.
Aby sprawdzić dostępność określonego modelu e-bike w wybranym sklepie, wystarczy odwiedzić stronę internetową i skorzystać z opcji odbioru w markecie w czasie do 29 minut.
– W ostatnich miesiącach obserwujemy największe zainteresowanie modelami w przedziale cenowym od 2500 do 4000 PLN. Warto wspomnieć, że nasi klienci coraz większą uwagę zwracają na bardzo niskie koszty eksploatacji e-bike’ów – dodaje Robert Gotowski.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Obecnie naładowanie w pełni akumulatora w warunkach domowych to koszt w przedziale 25-30 groszy. Przy pełnej baterii możemy przejechać z jego wykorzystaniem około 30 kilometrów. Koszt jednego kilometra to zaledwie około jednego grosza. Bezsprzeczną zaletą e-bike’ów jest możliwość jazdy także bez użycia energii elektrycznej, w przypadku wyczerpania akumulatora.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dostępne na polskim rynku rowery elektryczne występują we wszystkich rodzajach: zaczynając od typowych miejskich damek, poprzez kompaktowe składaki, kończąc na modelach górskich, które świetnie sprawdzą się w warunkach typowo terenowych. E-bike’i w swojej budowie jedynie nieznacznie różnią się od ich klasycznych odpowiedników. Ceny nowych pojazdów tego typu także nie odbiegają znacząco od rowerów napędzanych wyłącznie siłą ludzkich mięśni.