Instagram będzie pytał o datę urodzenia

Instagram stale pracuje nad zwiększeniem bezpieczeństwa swoich użytkowników, szczególnie tych najmłodszych. Dlatego w najbliższych tygodniach właściciele kont, którzy nie wprowadzili wcześniej swojej daty urodzenia, otrzymają powiadomienie z prośbą o uzupełnienie tej informacji.
O autorze
1 min czytania 2021-08-31

Dzięki  wprowadzeniu informacji o dacie urodzin Instagram będzie mógł kontynuować pracę nad stworzeniem i implementacją nowych narzędzi i funkcji przeznaczonych dla młodszych użytkowników.

Od 2019 roku Instagram prosi o podanie daty urodzenia przy tworzeniu nowego konta. Osoby, które utworzyły konto przed 2019 rokiem i do tej pory nie podały daty urodzenia, zobaczą dwa rodzaje powiadomień:

  • Po otwarciu aplikacji Instagram wyświetli powiadomienie z prośbą o wprowadzenie daty urodzenia. Powiadomienie pojawi się kilkakrotnie, aby przypomnieć użytkownikowi o konieczności udzielenia tej informacji, by w dalszym ciągu móc korzystać z Instagramu.
  • Przy ostrzeżeniach pojawiających się przed wyświetleniem postów, które mogą zawierać drażliwe lub drastyczne treści, pojawi się prośba o jednorazowe wprowadzenie daty urodzenia, o ile użytkownik nie udzielił tej informacji wcześniej.  

Najpierw Instagram poprosi kilka razy o wprowadzenie daty urodzin, gdy użytkownik otworzy aplikację. Kilka razy pokaże się powiadomienie, a jeśli do pewnego momentu korzystający z serwisu nie poda daty swoich urodzin, będzie musiał ją udostępnić, aby dalej korzystać z Instagrama. Jak podkreśla Instagram, te informacje są niezbędne w przypadku nowych funkcji, które opracowuje, aby chronić młodych ludzi.

Niektórzy ludzie mogą podawać złe daty urodzin, więc serwis opracowuje nowe systemy, aby temu zaradzić. Instagram używa sztucznej inteligencji do szacowania wieku osób na podstawie postów takich jak „Wszystkiego najlepszego”. W przyszłości, jeśli ktoś zaznaczy, że jest powyżej pewnego wieku, a technologia Instagrama oszacuje inny wiek, użytkownik otrzyma wskazówkę w menu opcji weryfikacji jego wieku.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W opublikowanym niedawno artykule Facebook opisał stosowane przez siebie mechanizmy służące do weryfikacji wieku użytkowników. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się