Elektryczne vany DHL Express wyruszają na polskie drogi

DHL Express dekarbonizuje flotę w Polsce. Do 2025 roku 60 proc. pojazdów kurierskich będzie elektrycznych. Do końca tego roku na polskie drogi wyjedzie 13 e-vanów. Pierwszy z nich właśnie zaczął obsługiwać trasę we Wrocławiu.
O autorze
1 min czytania 2021-09-16

DHL Express, firma obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze, wymienia flotę samochodów dostawczych. Do końca 2021 roku pojawi się łącznie 13 elektrycznych vanów w Szczecinie, Gdańsku, Olsztynie, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Lublinie i Rzeszowie. Natomiast do 2025 roku będzie ich ponad 200 w całej Polsce.

Pierwszy e-samochód kurierski właśnie zaczął obsługiwać trasę we Wrocławiu. Wybrany model dla tej jednostki to Volkswagen e-Crafter, który charakteryzuje się zasięgiem 120 km, ładownością 837 kg i mocą 80 kW.

Inne modele, które dołączą jeszcze w tym roku do floty DHL Express, to Mercedes e-Sprinter z zasięgiem 130 km, ładownością 821 kg i mocą 85 kW, a także e-MAN z zasięgiem 110 km, ładownością 809 kg i mocą 77 kW. Wszystkie e-vany zostały dobrane tak, aby jak najlepiej spełniały wymagania danego obszaru dostaw ostatniej mili.

– Wykorzystanie elektrycznych pojazdów jest jednym z działań, które przybliżają nas do osiągnięcia zerowej emisji CO2 do 2050 roku zgodnie z ogłoszoną strategią działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Stale szukamy nowych rozwiązań, które z jednej strony będą umożliwiały nam minimalizowanie wpływu na środowisko naturalne, a z drugiej strony pozwolą terminowo dostarczać ekspresowe przesyłki do naszych klientów – mówi Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do 2030 roku grupa DPDHL zainwestuje łącznie 7 miliardów euro w ekologiczne rozwiązania. W związku z tym wdrażane są nie tylko e-vany, ale także elektryczne rowery dostawcze. Trwają również prace nad pierwszym elektrycznym samolotem cargo. Oprócz wymiany pojazdów we współpracy z kilkoma wyspecjalizowanymi firmami, DHL działa nad planem znacznego zwiększenia liczby punktów ładowania w Europie. Dodatkowo inwestuje w prace nad alternatywnymi paliwami lotniczymi i rozwija neutralne dla klimatu budynki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się