ESE Entertainment globalnym partnerem Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA)

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
ESE Entertainment globalnym partnerem Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA)

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) podpisała umowę partnerską z ESE Entertainment i Digital Motorsports, która związana jest z rozwojem i aktywnościami  marketingowymi dotyczącymi projektu FIA Rally Star. Celem przedsięwzięcia jest wyłonienie najzdolniejszych kierowców, którzy otrzymają szansą na strat w Rajdowych Mistrzostwa Świata (FIA WRC). Projekt skierowany jest do osób w wieku od 17 do 26 lat. Rywalizacja promowana jest hasłem #RallyAtHome. Projekt FIA Rally Star wystartował na początku 2021 roku i potrwa do 2025 roku.


W najbliższy weekend w dniach 25-26 września 2021 na Torze Modlin rozegrany zostanie polski finał FIA Rally Star. Dwudniowa rywalizacja wyłoni reprezentantki i reprezentantów Polski na zawody europejskie. Zawody finałowe organizowane są przez Polski Związek Motorowy a ambasadorami polskiej odsłony projektu zostali Kajetan Kajetanowicz, Gosia Rdest i Leszek Kuzaj.

Uczestnicy krajowych finałów mieli możliwość wybrania ścieżki rywalizacji. Tradycyjnej rywalizacja motorsportowej „Slalom Samochodowy” oraz e-sportowej „Wyzwanie Digital”. Platformą rywalizacji była gra WRC 9 z dodatkiem FIA Rally Star DLC. Zawody na Torze Modlin wyłonią reprezentacje Polski na europejski finał, który rozegrany zostanie w 2022 roku. Po finale europejskim kolejnym z etapów rywalizacji będzie finał światowy. Następny krok to szkolenie i wspieranie przez FIA przyszłych gwiazd Rajdowych Mistrzostw Świata. Głównym założeniem projektu jest udział najlepszego uczestnika w cyklu Mistrzostw Świata (FIA WRC) w sezonie 2025.

– W FIA wszyscy rozumieją, że świat się zmienia, potrzebujemy innowacyjnych projektów dedykowanych następnej generacji zawodników i fanów sportów motorowych. FIA stawia na integrację – na każdym poziomie – w poszukiwaniu „The Next One”. Cieszymy się, że możemy nawiązać współpracę z ESE i Digital Motorsports przy FIA Rally Star. ESE i Digital Motorsports znajdują się w samym sercu esportu, gier i symulatorów wyścigowych i są doskonale przygotowane do wprowadzenia Rally Star na rynek na całym świecie – mówi Yves Matton, Dyrektor Rajdowy FIA.

Globalna współpraca z FIA związana z FIA Rally Star to konsekwencja działań ESE w Polsce i w Europie związana z promocją esportu i gamingu w obszarze simracingu. W 2020 i 2021 roku firma jest partnerem marketingowym oficjalnych Mistrzostw Polski w Digital Motorsporcie organizowanych przez Polski Związek Motorowy i Ragnar Simulator. Projekt sponsorowany jest przez Porsche Polska, a zawody rozgrywane są pod marką Porsche Esports Sprint Challenge Poland. W 2020 roku firma realizowała także projekty simracingowe dla KIA Polska, PKN Orlen oraz Autodromu Jastrząb.

– Jesteśmy bardzo dumni że Digital Motorsports stają się częścią wizji FIA dotyczącej wszechstronnego, powszechnie dostępnego programu poszukiwania młodych talentów. FIA Rally Star to przełomowy krok w prowadzeniu młodych kierowców do realizacji ich marzeń. FIA zachęca do pionierskiego rozwoju w sektorach cyfrowym i esportowym, które są kluczowe dla zaangażowania nowych pokoleń i będą odgrywać coraz większą rolę w osiąganiu różnorodności i prawdziwej dostępności dla wszystkich w motorsporcie – mówi Jędrzej Stęszewski, Dyrektor Operacyjny ESE Europe.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij