To prawdopodobnie największa kampania profilaktyki zdrowotnej w Polsce. Instytut blend-a-med Oral-B szacuje, ze w ciągu trwania akcji przebadanych zostanie ok. 48 tysięcy Polaków. Współorganizatorem akcji jest sieć sklepów Biedronka, a patronat nad akcją objęli: Stowarzyszenie Polskich Higienistek Stomatologicznych oraz profesjonalne magazyny dentystyczne jak: Dental Tribune International, Nowy Gabinet Stomatologiczny, Stomatologia.
Polacy nie dbają o zdrowie jamy ustnej. Z danych Eurobarometer wynika, że aż 66% Polaków odwiedza gabinety dentystyczne rzadziej, niż raz w roku. 14% Polaków pojawia się w gabinecie dopiero, gdy zmusi ich do tego bolący ząb. Efekty takiej postawy są aż nadto widoczne: z danych Eurobarometer wynika, że zaledwie 28% dorosłych Polaków ma wszystkie swoje zęby. Pod tym względem mamy jedne z najgorszych statystyk w całej Unii Europejskiej. Co więcej, nie wszyscy zdają sobie sprawę, że zęby to nie jedyny obszar jamy ustnej, z którym mamy problemy. Z Monitoringu Zdrowia jamy Ustnej wynika, że aż 75,5% Polaków cierpi z powodu złego stanu dziąseł. W codziennych zabiegach higienizacyjnych dziąsła są często ignorowane, a tymczasem to od nich w dużej mierze zależy zdrowie całej jamy ustnej. Nieleczone problemy z dziąsłami mogą prowadzić do poważnych schorzeń, jak paradontoza, zapalenie ozębnej czy trwałego uszkodzenia kości utrzymującej zęby w szczęce.
Zobacz również
Teraz Polacy mają unikatową okazję, by sprawdzić stan swoich zębów i dziąseł oraz dowiedzieć się, jak prawidłowo dbać o zdrowie jamy ustnej, by przez wiele lat cieszyć się zdrowym uśmiechem. 16 czerwca br. ruszyła ogólnopolska kampania Instytutu blend-a-med Oral-B. Mobilne Centra Dentystyczne Instytutu odwiedzą ponad 380 miast na terenie całej Polski. W każdym Centrum będą wykonywane bezpłatne przeglądy jamy ustnej, ze szczególnym uwzględnieniem sprawdzenia stanu zdrowia dziąseł. Odwiedzający otrzymają również porady i wskazówki, jak prawidłowo dbać o zdrowie zębów i dziąseł.
Kampania Instytutu blend-a-med Oral-B ma na celu zachęcenie Polaków do regularnych wizyt kontrolnych u dentysty i pokazać ilu problemom ze zdrowiem zębów i dziąseł można zapobiec dzięki regularnemu sprawdzaniu stanu jamy ustnej i odpowiedniej codziennej pielęgnacji.
Mobilne Centra Dentystyczne będą ulokowane na parkingach sklepów sieci Biedronka – partnera akcji. Według szacunków Instytu blend-a-med Oral-B z bezpłatnych konsultacji dentystycznych może skorzystać nawet 48 tysięcy Polaków.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Kampania profilaktyki zdrowotnej jamy ustnej odbywa się pod patronatem medialnym magazynów Dental Tribune International, Nowy Gabinet Stomatologiczny oraz Stomatologia i jest rekomendowana przez Stowarzyszenie Polskich Higienistek Stomatologicznych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szczegółowe informacje na temat trasy mobilnych centrów dentystycznych oraz akcji Instytutu blend-a-med Oral-B znajdują się na stronie www.instytut.pl oraz www.biedronka.pl