TVP „tubą propagandową"? Okazuje się, że państwowe spółki najwięcej na reklamę wydały w konkurencyjnej stacji

TVP „tubą propagandową

Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, w pierwszych trzech kwartałach 13 największych firm państwowych na reklamy w kanałach Telewizji Polsat przeznaczyło 196,3 mln zł, a w samej Telewizji Polskiej – 180,3 mln zł. Który kanał najwięcej zarobił dzięki spółkom skarbu państwa?

Zarówno polityczna opozycja, jak i zwykli odbiorcy programów telewizyjnych, coraz częściej zarzucają Telewizji Publicznej to, że zbyt agresywnie propaguje myśli partii rządzącej. Zarzuty dotyczą przede wszystkim programów informacyjnych, które zdaniem wielu osób pokazują nieprawdziwą sytuację w kraju i podkreślają tylko te wartości, które są bliskie politykom partii rządzącej.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Jednak warto wiedzieć, że nie tylko kanały informacyjne mogą być takim medium wspierającym partię polityczną. Równie silny przekaz (przy tym bardziej zawoalowany) mogą mieć emitowane w stacji reklamy. Dlaczego? Nie jest tajemnicą, że spółki skarbu państwa zazwyczaj popierają aktualną władzę – jeśli będzie się je pokazywać częściej i intensywniej w różnego rodzaju spotach, można dzięki temu narzędziu budować historię związaną ze stabilną gospodarką i silnym państwem.

Widzowie nie powinni się dziwić, że w TVP można oglądać takie reklamy – jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, analizowane przez nich spółki (łącznie 20, w tym m.in. Tauron, Enea, Orlen, Grupa Lotos) w okresie od stycznia do września tego roku wydały na reklamę w Telewizji Polskiej (TVP1, TVP2 i kanałach tematycznych TVP) łącznie 180,27 mln zł.

Dziennikarze portalu prześledzili jednak, że nie był to największy wydatek państwowych firm, jeśli chodzi o reklamę w telewizji. Spoty w Polsacie i kanałach tematycznych z tej grupy wyniosły w trzech kwartałach bieżącego roku aż 196,31 mln zł (ok. 3% mniej niż rok wcześniej). Co ciekawe na reklamę w TVN spółki skarbu państwa nie wydały nic – jedynie w tematycznych kanałach Grupy TVN w tym roku przeznaczono na promocję 252,3 tys. zł.

Natomiast w samym TVP reklamy państwowych firm kosztowały 116,86 mln zł, co oznacza znaczny wzrost w skali roku (wcześniej 94,56 mln). Zdaniem eksperta wypowiadającego się na łamach Wirtualnych Mediów, w 2020 roku udział TVP w wydatkach firm wyniósł aż 48%.

Dokładną analizę wydatków firm państwowych na reklamę w telewizji znajdziecie na stronie Wirtualnemedia.pl.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij