Golden Drum 2021: Przegląd kampanii nagrodzonych Grand Prix

Golden Drum 2021: Przegląd kampanii nagrodzonych Grand Prix

Za nami 27. edycja festiwalu Golden Drum, czyli przeglądu najbardziej inspirujących kampanii. Teraz postanowiliśmy przedstawić wszystkie projekty, które otrzymały prestiżową nagrodę Grand Prix.

Gala rozdania nagród w ramach Grand Prix 2021 odbyła się 18 października br. W tegorocznej edycji tytuł Agencji Roku, po raz drugi raz z rzędu trafił w ręce Publicis Italy z Mediolanu, tym samym przyczyniając się do ogólnego sukcesu spółki Publicis, która zebrała najwięcej punktów i została uhonorowana tytułem Sieci Roku.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Teraz przedstawiamy wszystkie kampanie, które otrzymały prestiżową nagrodę Grand Prix. 

Burger King: Muldy Whooper

Grand Prix w kategoriach: B. PRINT, Retail & Public Services i B. CONTENT, PR

Agencja: McCann Tel Aviv

Burger King postawił na niecodzienną reklamę, by zakomunikować swoim klientom, że jego flagowy produkt (kanapka Whopper) nie zawiera konserwantów ani żadnych sztucznych dodatków. Marka stworzyła 45-sekundowy spot, a także kampanię outdoorową z billboardami, które w zbliżeniu ukazują proces pleśnienia jedzenia. W ten sposób marka Burger King pokazuje, że prawdziwe jedzenie prędzej czy później przestaje wyglądać apetycznie. 

TV Rain: AI Versus

Grand Prix w kategoriach: D. DIGITAL, MOBILE & TECHNOLOGY, Digital & Mobile Creativity

Agencja: Voskhod, Yekaterinburg

Dwa systemy AI „wychowane” przez różne media – jedno przez niezależny rosyjski kanał telewizyjny, drugie przez państwowy kanał telewizyjny. Oba były w stanie komunikować się z użytkownikami – odbiorcy mogli zadawać pytania o Rosję i natychmiast uzyskiwać odpowiedzi. Połączenie innowacyjnych technologii (Google Speech-to-Text, Trained Neural Network, Question Answering Model Q&A, ODQA, Word Embeddings) pomogło AI przyswoić terabity informacji. 

Heineken: Shutter Ads

Grand Prix w kategoriach: C. OUT OF HOME (OOH), Food & Drinks

Agencja:  Publicis Italy, Milan

W związku z wybuchem pandemii i wprowadzanych lockdownów, konieczna była pomoc dla gastronomii, która najbardziej odczuła kryzys na rynku. Heineken postanowił wesprzeć zamknięte bary — w ponad 5000 lokalach na całym świecie pojawiły się reklamy Heinekena, a producent wypłacił im łącznie 7,5 miliona euro. Kampania Shutter Ads przyniosła o 40% większą wartość medialną niż tradycyjne reklamy OOH, a 100% barów, które wzięły udział w inicjatywie przetrwało pandemię. 

Diesel: Francesca

Grand Prix w kategoriach: A. FILM, Retail & Public Services  / B. MOTION CRAFT (Video / Moving images), Direction

Agencja: Publicis Italy, Milan

Film „For Successful Living” opowiada historię, w której z powodzeniem oddano celebrację wolności i bycia sobą. Marka Diesel przedstawia nam codzienność i etap zmian w życiu Francesci –  młodej transpłciowej dziewczyny, która musi zmierzyć się z mniejszymi i większymi wyzwaniami, aby spełnić swoje największe marzenie. W spocie widzimy zupełnie nieoczekiwany zwrot akcji, czym marka udowadnia, że nie boi się pokazać odważny (i kontrowersyjny) punkt widzenia.

Diesel: Enjoy Before Returning

Grand Prix w kategoriach: C. ENGAGEMENT (Direct) / A. BRAND BUILDING (Brand Strategy and Experience) / E. ACTIVATION (Cross-Platform Activation)

Agencja: Publicis Italy, Milan

Jeśli nic nie może sprawić, że ludzie przestaną nabywać nowe ubrania, to po co w ogóle próbować ich przed tym powstrzymać? Diesel kolejny raz budzi kontrowersje i bezwstydnie zachęca ich do noszenia ubrań z niezdjętymi metkami, zanim ciuchy z powrotem trafią do sklepu. Kampania wystartowała w czasie fashion week i z miejsca podbiła serca konsumentów.

Propuesta Civica: #StillSpeakingUp DeepTruth

Grand Prix w kategoriach: E. DIGITAL, MOBILE & TECHNOLOGY, AR / VR / Voice-activation, Connected Devices, Data / Insight

Agencja: Publicis Latvia

Przygotowywanie materiałów i badanie problemu korupcji i handlu narkotykami w Meksyku przypłaciło życiem już 120 dziennikarzy (od 2007 roku). Jednym z nich był znany reporter Javier Valdez, zabity w 2017 roku. Jednak dzięki sztucznej inteligencji 3 lata później „przywrócono go do życia". Wirtualna wersja Valdeza w krajowej telewizji mogła bezpośrednio zwrócić się się do prezydenta Meksyku, domagając się sprawiedliwości i wolności słowa dla siebie i swoich kolegów po fachu. Kampania jest częścią platformy #StillSpeakingUp, stworzonej z myślą o wykorzystaniu tożsamości zamordowanych dziennikarzy, aby ochronić tych, których życie jest dziś zagrożone.

Spinneys Supermakets: The Bread Exam

Grand Prix w kategoriach: E. HEALTH & WELLNESS, Branded & Unbranded Health Awareness

Agencja: Publicis Latvia

Spinneys i Libańska Fundacja Raka Piersi znalazły łatwy sposób na to, aby wszyscy mówili o samobadaniu piersi bez wzbudzania wstydu. Do tego celu zaprosili popularnego piekarza, aby przekazał wszystkim kobietom ważną wiadomość dotyczącą ich zdrowia – w filmie widzimy przepis na chleb, w którym ciasto jest służy zobrazowaniu metody samodzielnego badania piersi. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij