#JaWybieram – kampania edukacyjna Dimedic o antykoncepcji

Przy antykoncepcji każda kobieta powinna mieć wybór: czy i jaką metodę stosować – takie przesłanie płynęło we wrześniu ze stories największych polskich influencerek m.in. Maffashion, Red Lipstick Monster czy Sióstr ADiHD, które wzięły udział w kampanii edukacyjnej Dimedic #JaWybieram.
O autorze
2 min czytania 2021-10-21

Według Contraception Atlas kobiety w Polsce mają praktycznie najgorszy dostęp do antykoncepcji i informacji o niej w Europie, wyłączając Kosowo. Antykoncepcja hormonalna dostępna jest tylko na receptę, którą wciąż trudno zdobyć młodym kobietom, zwłaszcza z mniejszych miast.

Poza działaniami edukacyjnymi przeprowadzono też badanie edukacji seksualnej w Polsce, którego wyniki omawiały m.in. Gazeta Wyborcza, Radio ZET, TOK FM czy Ofeminin. Jego wyniki opublikowaliśmy na stronie przychodni.

Wszystko dlatego, że 26 września przypadał Światowy Dzień Antykoncepcji, a przychodnia online Dimedic zorganizowała z tej okazji miesięczną kampanię edukacyjną, która miała pomóc w budowie świadomości o antykoncepcji w Polsce. Do współpracy zaprosiła znane influencerki t.j.  Maffashion, Red Lipstick Monster czy Siostry ADiHD oraz edukatorki seksualne z Fundacji PONTON.

Celem kampanii było dotarcie do jak największej liczby młodych kobiet w Polsce i powiedzenie im głośno i wyraźnie, że MAJĄ WYBÓR. Są miejsca, gdzie można skorzystać z konsultacji bez kolejek, formalności czy wstydu. Każda kobieta może świadomie zdecydować jaką metodę antykoncepcji stosować, a receptę np. na tabletki antykoncepcyjne, może otrzymać online już w 15 minut. Okazało się, że to co jest już normalne na Zachodzie m.in. przedłużenie recepty na antykoncepcję online, w Polsce wciąż jest znane mniejszości.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Chcemy mówić o antykoncepcji językiem faktów i empatii. Bez ideologii, owijania w bawełnę czy odwracania wzroku. Żeby pomóc naszym pacjentkom lepiej zrozumieć, czym naprawdę są metody zapobiegania nieplanowanej ciąży, co dają kobietom i mężczyznom oraz jaki jest ich REALNY wpływ na zdrowie – mówi Bartosz Raducha, PR manager przychodni Dimedic.

Dzięki social mediom materiały z kampanii #JaWybieram dotarły do ponad 4 milionów pacjentek. W kampanii, oprócz czołowych polskich influencerek, wzięli udział również lekarze Dimedic oraz edukatorki seksulane z Fundacji PONTON. Owocem tej współpracy jest specjalny e-book – przewodnik po metodach antykoncepcji, który można pobrać za darmo ze strony przychodni dimedic.eu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– We współpracy z edukatorkami seksualnymi z Grupy Ponton i zespołem medycznym Dimedic stworzyliśmy kompleksowy przewodnik po metodach antykoncepcji, w którym bez mitologizowania opisaliśmy dostępne sposoby zapobiegania ciąży. 300+ pobrań w ciągu 24 godzin od publikacji pokazuje, że jest to temat, na który jest realne zapotrzebowanie. A ta liczba stale rośnie! – mówi Bartosz Raducha.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Czy to oznacza, że już w październiku w Dimedic zostanie porzucony temat edukowania w obszarach zdrowia i antykoncepcji? Skądże. Marka stale rozwija swoją bazę wiedzy. Poza wiedzą każdy może znaleźć w przychodni pomoc – w przedłużeniu przyjmowania leków (też antykoncepcji), uzyskaniu e-recepty na antykoncepcję awaryjną czy rozpoczęciu leczenia wielu problemów ze zdrowiem. Online, przez telefon i z zachowaniem najwyższych standardów, 7 dni w tygodniu.