TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Kaufland wprowadza do oferty nieidealne w formie owoce i warzywa

W sklepach Kaufland w Polsce klienci mogą znaleźć nową linię produktów Naturalsi. Obejmuje ona owoce i warzywa, które pochodzą od polskich rolników i swoim wyglądem odbiegają od ideału. Sieć zdecydowała się wprowadzić ten asortyment, aby wspierać lokalnych dostawców i niemarnowanie żywności.
O autorze
1 min czytania 2021-10-21

– Niedoskonałe pod względem wyglądu, ale nadal tak samo smaczne i bogate w składniki odżywcze jak ich idealne odpowiedniki – tak można scharakteryzować naszą nową linię owoców i warzyw Naturalsi, którą wprowadziliśmy do oferty. Zdecydowaliśmy się na ten krok, ponieważ zarówno wspieranie polskich producentów, jak i przeciwdziałanie marnowaniu żywności są naszej sieci bardzo bliskie. Owoce i warzywa, które odbiegają od ideału, często nie są wybierane przez klientów lub co gorsza lądują w koszu. Chcemy odwrócić ten trend i przekonać ich, że stworzone przez samą naturę, mniej idealne w kształcie owoce i warzywa, są w 100% smaczne – komentuje Wojciech Szczepanowski, dyrektor Departamentu Zakupu Owoce i  Warzywa w Kaufland Polska.

Linia Naturalsi obejmuje siedem produktów – buraki, marchew, pietruszkę, seler, ziemniaki, a także gruszki i jabłka. Produkty są dostępne w stałej ofercie we wszystkich sklepach Kaufland w Polsce.

Najwięcej marnujemy w domu

Z badań IOŚ-PIB oraz SGGW w ramach projektu PROM wynika, że w Polsce marnujemy prawie pięć milionów ton żywności, z czego aż 60 proc. pochodzi z gospodarstw domowych*. Dużą rolę w ograniczeniu skali tego zjawiska ma więc edukacja. W ostatnim czasie sieć Kaufland w ramach współpracy z Too Good To Go wprowadziła na kaszy kuskus i bulgur marki K-Classic specjalne oznaczenie, które przypomina klientom o tym, że produkty oznaczone datą „najlepiej spożyć przed” mogą być dobre po upływie wskazanego terminu. W kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!” Kaufland promował także dokładnie przemyślane zakupy, kupno produktów na wagę i odpowiednie przechowywanie artykułów, dzięki czemu klienci w prosty sposób mogą ograniczyć ilość marnowanej żywności. 

* ios.edu.pl/aktualnosci/jaka-jest-skala-marnotrawstwa-zywnosci-w-polsce-wyniki-badan-projektu-prom

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj