Animacja dla planety – co ma wspólnego konkurs dla twórców animacji z green marketingiem

O autorze
3 min czytania 2021-11-15

Animacja dla Planety pod tym hasłem odbyła się tegoroczna, czwarta edycja konkursu dla twórczyń i twórców animacji reklamowej Timecode Akcja Animacja. Wszystkie tematy konkursowe miały wspólny mianownik – dotyczyły zagadnień związanych z ekologią i zrównoważonym rozwojem. Pomysł, aby poświęcić kolejną edycję konkursu dla animatorów ekologii i zaprosić do współpracy marki, którym ochrona środowiska naturalnego nie pozostaje obojętna, wydaje się być aktualny i uzasadniony.

Organizator konkursu Timecode Film Production zwrócił się do partnerskich agencji kreatywnych o wskazanie marek, których aktualnie działania i kampanie wpisują się w powyższe założenia. W ten sposób powstało pięć uniwersalnych ścieżek dźwiękowych, które uczestnicy konkursu mieli ciekawie zilustrować.

Dobra strategia green marketingowa to wyzwanie. Wiele marek próbuje wdrażać działania proekologiczne. Problemem może być pułapka greenwashingu, w którym zysk z eko strategii przewyższa cel, jakim powinna być faktyczna dbałość o ochronę planety.

– Eko marketing jest nam bliski. Od kilkunastu lat produkując filmy reklamowe oraz branded content, staramy się działać w inteligentny i przemyślany sposób. W ciągu ostatnich miesięcy byliśmy zaangażowani w kilka kampanii społecznych i serię filmów o zagrożonych gatunkach zwierząt. Jako organizator konkursu możemy wykorzystać dostępne nam narzędzia i możliwości, by zarażać takim podejściem do komunikacji marketingowej zarówno naszych klientów, jak również twórców filmowych, czy tych zajmujących się animacją reklamową. Jestem przekonany, że jako branża możemy przy okazji komunikacji marketingowej zrobić dużo dobrego. Ponieważ coraz więcej brandów chce komunikować swoje ekologiczne zaangażowanie, postanowiliśmy, że konkurs Timecode Akcja Animacja po raz kolejny odbędzie się pod hasłem przewodnim „Animacja Dla Planety”. Fixly, Goodvalley, Nexera, Tefal, Energa Obrót, Veolia – każda z tych marek w ramach własnej działalności stara się wdrażać rozwiązania biorąc pod uwagę problemy związane z ochroną środowiska oraz przyszłością planety. Dzięki temu tegoroczne tematy konkursowe opowiadają o sprawach, które dotyczą każdego z nas – mówi Tomasz Dławichowski, partner zarządzający w Timecode Film Production, organizator konkursu.

Las animacji

Organizator zadeklarował posadzenie 10m2 lasu za każdego zarejestrowanego uczestnika tegorocznej edycji konkursu Timecode Akcja Animacja. W tym celu podjęto współpracę z Fundacją LAS NA ZAWSZE. Organizacja od lat wspiera ochronę środowiska naturalnego m.in. poprzez sadzenie drzew i krzewów bez stosowania substancji biobójczych. Jest to najprostsza forma pozytywnego i twórczego działania, które ogranicza skalę zmian klimatycznych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Eko trend czy już tendencja?

Warto zastanowić się nad tym, czy eko marketingu to coraz bardziej dostrzegalny trend związany ze wzrostem świadomości konsumentów, czy może już tendencja, która będzie stale się rozwijać?

– Postawy proekologiczne konsumentów wiążą się ze wzrostem świadomości na temat ogromnej skali degradacji środowiska naturalnego. Zdając sobie sprawę z poważnych zagrożeń klimatycznych staramy się żyć bardziej świadomie. W wyniku tego trendu zielony marketing ma szansę na stałe zagościć w strategiach marketerów i firm. Ochrona środowiska naturalnego, która dotyczy nas wszystkich, jest i będzie tematem nośnym. Należy pamiętać, że w działaniach marketingowych najważniejsza jest wiarygodność. Postawy proekologiczne poszczególnych marek bardzo łatwo jest zweryfikować. Niestety działań typowo greenwashing’owych jest nadal dość dużo – stwierdza Katarzyna Rykaczewska z Open Minded Group, agencji odpowiedzialnej za komunikację konkursu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Świadome marki prowadzą swoje zielone kampanie w coraz ciekawszy sposób. Na uwagę zasługują np. strategie zeszłorocznego partnera konkursu Timecode Akcja Animacja – IKEI. „IKEA pod ogólnym hasłem People & Planet Positive chce ograniczać zmiany klimatyczne, kładąc ogromny nacisk na edukację i kształtowanie przyzwyczajeń konsumentów oraz zrównoważoną produkcję. Globalne ocieplenie nie jest już dalekim zagrożeniem, ale rzeczywistością tu i teraz. Uważamy, że zmiana klimatu to jedno z największych wyzwań, przed jakimi stoi ludzkość” – czytamy w oświadczeniu koncernu. Ikea stworzyła swoją aplikację Better Living, której celem jest przypominanie o tym, aby wyłączać światło i oszczędzać wodę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Niezauważona nie może pozostać także green marketingowa strategia marki Lidl. W każdym sklepie znajduje się koszyk z hasłem „Kupuję, nie marnuję”, z przecenionymi produktami spożywczymi. Ponadto marka zobowiązała się do ograniczenia zużycia plastiku o 20% do 2025 roku. Produkty mają być znakowane naturalnym światłem, dzięki czemu nie będzie trzeba ich pakować.

Miejmy nadzieję, że marki będą wdrażać coraz więcej działań przyjaznych środowisku, a przekazy reklamowe będą coraz ciekawsze, angażujące, i efektywne. Dzięki projektom takim jak Timecode Akcja Animacja możemy zobaczyć w jaki sposób o konkretach przekazach reklamowych myślą młodzi twórcy.

A już 16 listopada o godzinie 19.00 na Facebooku konkursu finał 4. edycji konkursu Timecode Akcja Animacja będzie można zobaczyć galę finałową i poznać zwycięzców tegorocznej edycji.

Zapraszamy!

Organizatorem konkursu jest Timecode Film Production
Partnerzy: Energa Obrót, Fixly, Goodvalley, Nexera, Tefal, Veolia
Partnerzy kreatywni: Advalue / Advalue Engaged, Feeders Agency, Nieagencja, Opus B, PZL, Uchostudio, Studio BANK
Partner edukacyjny: PJATK
Fundator nagród: Wacom
Patroni medialni: Grafmag, Niech żyje Planeta! – grupa strony Onet, Screen Network, Radio Kampus
Komunikacja: Open Minded Group