Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

#RachunekPrzemocy – rusza kampania przeciwko przemocy ekonomicznej

O autorze
2 min czytania 2021-11-25

Co 7. Polak akceptuje wydzielanie pieniędzy i kontrolowanie wszystkich wydatków przez partnera, a co 4., który doświadcza przemocy ekonomicznej, przyznaje, że jest to zjawisko powtarzające się w jego życiu*. O tym poważnym problemie i jego przejawach opowiada nowa kampania Avon Kontra Przemoc „Rachunek przemocy”, organizowana we współpracy z fundacją Feminoteka. Akcję wspiera także BNP Paribas Bank Polska S.A.

 

Tegoroczna edycja kampanii Avon Kontra Przemoc – realizowana w ramach międzynarodowej akcji 16 Dni Przeciw Przemocy ze względu na Płeć – ma na celu edukowanie kobiet i mężczyzn na temat tego, czym jest przemoc ekonomiczna oraz w jaki sposób może się ona przejawiać. Marka wystawia opresyjnym partnerom „Rachunek przemocy”, a osobom, które jej doświadczają, oferuje pomoc poprzez pierwszą przeciwprzemocową aplikację Avon Alert, uruchomioną w 2019 r. Pozwala ona sięgnąć po bezpłatną i profesjonalną pomoc poprzez kontakt z telefonem wsparcia Feminoteki lub całodobowy chat. Można tam znaleźć także platformę edukacyjną, na której dostępne są szkolenie dotyczące przemocy.

– Celowe uzależnienie finansowe, wydzielanie, kontrolowanie, nadmierne krytykowanie wydatków, to przejaw przemocy. Niestety wciąż wiele osób, które doświadczają agresywnych, upokarzających zachowań w tym obszarze, nie wie, że ma prawo i może zwrócić się o pomoc. Poprzez naszą kampanię i działania edukacyjne chcemy to zmienić – mówi Joanna Piotrowska, prezeska fundacji Feminoteka.

Przemoc ekonomiczna to zachowania mające na celu kontrolę zdolności partnerki lub partnera do nabywania, utrzymywania i korzystania z zasobów ekonomicznych. Więcej o jej przejawach można przeczytać na stronie avonalert.pl na platformie edukacyjnej. Jak pokazał raport „Ogólnopolska diagnoza zjawiska przemocy w rodzinie”, przemoc ekonomiczna pozostaje obszarem najmniej zrozumianym oraz trudnym do scharakteryzowania i rozpoznania. Co więcej, 14% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że „wydzielanie pieniędzy i kontrolowanie wszystkich wydatków, to przejaw gospodarności współmałżonka”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zwracamy uwagę na problem przemocy ekonomicznej ze względu na to, jak mało się o niej mówi i jak nieświadome jej istnienia jest społeczeństwo. Z okazji naszych 135. urodzin przewidujemy także przekazanie w ciągu najbliższego roku 1,35 mln dolarów (globalnie) na wsparcie organizacji pożytku publicznego, pomagającym kobietom w walce z tym niesprawiedliwym zjawiskiem. Nie zapominamy także o naszych pracownikach. W ubiegłym roku wprowadziliśmy procedurę postępowania w przypadku przemocy zwaną Protokołem GBV, dzięki której osoby w trudnej sytuacji mogą skorzystać ze wsparcia Ambasadora ds. Przemocy lub otrzymać dodatkowy urlop – mówi Agnieszka Isa, Dyrektor Generalna w Avon Cosmetics Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampanię wspiera również BNP Paribas Bank Polska S.A., wyświetlając na bankomatach i ekranach TV w ponad 440 placówkach w całym kraju specjalne plansze edukujące na temat przemocy ekonomicznej i tego, gdzie można zwrócić się po pomoc. Co więcej, komunikacja o kampanii pojawi się w mediach własnych i social mediach banku.

– #RachunekPrzemocy to kampania, która podejmuje bardzo ważny i mało uświadomiony temat. Poruszając go w mediach i przestrzeni publicznej, możemy pomóc osobom, które doświadczają przemocy ekonomicznej. Równe traktowanie i szacunek dla innych osób to podstawowe zasady, które wpisują się w katalog naszych wartości. Od lat działamy na rzecz równości, promując ją zarówno wewnątrz banku, jak i angażując się w inicjatywy, które mogą przynieść realną zmianę społeczną – mówi Izabela Tworzydło, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, rzeczniczka prasowa Banku BNP Paribas.

Kampania obejmuje dodatkowo szereg aktywności w mediach społecznościowych i prasie. Za tegoroczną strategię, koncept kreatywny, komunikację PR i aktywację z influncerami odpowiada agencja Garden of Word, za aktywację w social media – marka Avon, a za wsparcie obecności w mediach również agencja mediowa Starcom.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: avonalert.pl oraz avonkontraprzemoc.pl.

* Raport „Ogólnopolska diagnoza przemocy w rodzinie”, przeprowadzony przez Kantar Polska dla Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, 2019.