Aplikacja mobilna Wyspa Leona, czyli jak angażować młodych konsumentów w świat marki (case study)

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Aplikacja mobilna Wyspa Leona, czyli jak angażować młodych konsumentów w świat marki (case study)

Jaka jest tajemnica aplikacji, która przy niewielkim wsparciu reklamowym, plasuje się wysoko w rankingach App Store? Wyspa Leona, aplikacja mobilna stworzona dla marki Hortex, jest przykładem udanej realizacji w segmencie marketingu dla dzieci.

Agencja kreatywna Stettiner na zlecenie firmy Hortex stworzyła rozbudowaną aplikację mobilną „Wyspa Leona” - zestaw gier zręcznościowo-edukacyjnych wspierających markę soków Hortex Leon. Aplikacja dostosowana jest do smartfonów i tabletów z systemami iOS oraz Android. Mobilna Wyspa Leona, w krótkim czasie, praktycznie bez promocji, zdobyła bardzo pochlebne opinie i osiągnęła w polskim App Store pierwsze miejsce w kategorii Kids.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Informacje o kliencie

Marka Hortex od ponad 50 lat kojarzy się z najwyższą jakością i jest doskonale rozpoznawalna zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jest niekwestionowanym liderem w kategorii mrożonych warzyw i owoców w całej Europie Środkowo-Wschodniej oraz ma bardzo silną pozycję na rynku soków, nektarów i napojów owocowych w Polsce. Wśród produktów Hortex jedną z wysoce rozpoznawanych marek jest Leon - linia naturalnych soków i napojów dla dzieci w wieku przedszkolnym i starszych. Produkty marki Leon dostępne są w licznych smakach i typach opakowań (kartoniki, saszetki i butelki).

Tło / zadanie do wykonania

Hortex od 2009 roku posiada stronę dedykowaną produktom Hortex Leon: www.wyspaleona.pl. Wraz z popularyzacją smartfonów i tabletów, coraz więcej dzieci szuka zabawy, edukacji i emocji w świecie mobilnym.

Zadanie

Stworzenie aplikacji mobilnej, która zarówno będzie nawiązywać do desktopowej „Wyspy”, jak i będzie odpowiadać najnowszym trendom i oczekiwaniom grupy docelowej.

Założenia

  • wykorzystanie możliwości technologicznych oferowanych przez smartfony i tablety
  • wzbogacenie realizacji o walory edukacyjne - w oparciu o ideę edutainment, czyli nauki przez zabawę
  • możliwość rozbudowy aplikacji o kolejne gry (implementowane również w wersji desktopowej Wyspy)

Grupa docelowa

Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Realizacja

Produkcja aplikacji oparta została na dwóch filarach. Pierwszym było zapewnienie dzieciom atrakcyjnego źródła rozrywki. Drugim zaś zbudowanie zaufania rodziców do produktu.

Do zapewnienia realizacji sukcesu nie wystarczyło samo stworzenie aplikacji zawierającej gry i zabawy dla dzieci. Tego typu rozwiązanie dość szybko spowszedniałoby ciekawskim i żądnym nowych wrażeń maluchom. Aby uniknąć efektu znudzenia, stworzono platformę, której stałe aktualizacje zapewniają wciąż nowe wyzwania i szanse do gry.

Choć aplikacja skierowana jest do dzieci, za ich rozwój w dużej mierze odpowiadają rodzice. I to oni decydują, czym powinna bawić się ich pociecha. Zaufanie rodziców do Wyspy Leona udało się zbudować dzięki wysokim walorom edukacyjnym aplikacji. Rodzice sięgający po Wyspę Leona mają świadomość, że oprócz zabawy ich dzieci otrzymają też sporą dawkę wiedzy.

Mądre i wciągające gry

Pierwsza wersja aplikacji zawierała zestaw następujących gier:

  • Astronauci
  • Gdzie jest Dino
  • Owocomania
  • Poszukiwacz skarbów

oraz jedną zabawę niepunktowaną: Bar Leona.

Idea edutainment jest widoczna w każdej z tych gier. Rodzic dając dziecku telefon czy tablet wie, że przekazuje w jego ręce bezpieczne i pożyteczne gry/zabawy. Zawierają one dużo ciekawych informacji poszerzających wiedzę maluchów w zakresie historii, techniki i przyrody.

W grze „Astronauci” dzieci sterują sondą kosmiczną (przechylając urządzeniem) i wykonują gwiezdne misje. Przy okazji zdobywają cenną wiedzę o planetach Układu Słonecznego i starają się uniknąć zderzenia z kometą lub asteroidą. Mechanizm żyroskopowy umożliwia też sterowanie motorówką w „Poszukiwaczu skarbów”. Młody odkrywca wyławia drogocenne artefakty i jak gąbka chłonie wiedzę historyczną. W „Gdzie jest Dino” dziecko staje się paleontologiem: odkrywa spod piasku kości dinozaurów i składa je jak puzzle. Po złożeniu każdego szkieletu poznaje różne ciekawostki. A na deser gra logiczna „Owocomania”, w której przesuwane palcem owoce dostarczają wielu punktów do rankingu.

W aplikacji umieszczona została też sekcja produktowa – niepunktowana mini-gra ucząca dzieci, z jakich owoców powstają soki Leon. Dziecko wrzuca do miksera owoce (złap i puść) i korzystając z funkcji Shake przygotowuje sok z palety Hortex Leon. Potem może go „wirtualnie” wypić i zrobić nowy sok.

W lipcu 2014 roku na Wyspie pojawiły się dwie nowe gry: Elementarz i Batyskaf. Pierwsza z nich pomaga dzieciom uczyć się pisać cyfry i litery. Wystarczy dokładnie przerysowywać znaki, które widnieją po lewej stronie ekranu. Natomiast Batyskaf przenosi dzieci w świat podwodnych odkryć i przekazuje wiele ciekawych informacji o morskich zwierzętach. Zejście na duże głębokości dostarcza przy tym wielu niezapomnianych wrażeń.

Punktacja / rankingi

Za każde poprawnie wykonane zadanie dzieci otrzymują punkty i pną się w górę rankingów. Gry nie mają ustalonego górnego pułapu punktów, a wyniki zależą tylko i wyłącznie od zręczności, umiejętności i wiedzy użytkowników. Stworzony został ranking globalny oraz rankingi do poszczególnych gier.

Jakość wykonania

Strona wizualna aplikacji wzniosła się na wyższy poziom w stosunku do poprzednich produkcji online promujących soki Hortex Leon. Grafiki w aplikacji są hiperrealistyczne, dzięki czemu renderowane obiekty wyglądają imponująco, szczególnie na urządzeniach z wyświetlaczami najnowszej generacji.

Ważnym elementem było również udźwiękowienie aplikacji. Do każdej gry i ekranu głównego przygotowane zostały inne melodie i zestawy efektów dźwiękowych. Nagrano aż sześć głosów lektorskich, dla każdego z gospodarzy poszczególnych światów w grze. W sumie w aplikacji znalazło się kilkaset plików dźwiękowych, które razem tworzą unikalny klimat wyspy i poszczególnych gier.

Efekty

Założenia graficzne oraz edutainment (nauka przez zabawę) zostały zrealizowane w 100%. Aplikacja wciąż się rozwija i są do niej dodawane nowe gry i funkcjonalności.

Popularność aplikacji

Wyniki w App Store w Polsce (iPhone, free):

  • 1 miejsce w kategorii „Kids” (kwiecień 2014)
  • Wyniki w App Store w Polsce (iPad, free):
  • 1 miejsce w kategorii „Kids” (grudzień 2013)
  • 2 miejsce w kategorii „Family” (grudzień 2013)
  • 2 miejsce w kategorii „Arcade” (listopad 2013)
  • 8 miejsce w kategorii „Games” (grudzień 2013)
  • 9 miejsce wśród wszystkich aplikacji w polskim App Store (grudzień 2013)

Aplikację do lipca 2014 zainstalowało 19.600 użytkowników (iOS - 10.000, Android -9.619). Liczba ta rośnie z każdym dniem (szczególnie przy okazji up-date’ów). Zajęcie pierwszego miejsca w kategorii Kids świadczy o tym, że Wyspa Leona umiejętnie angażuje dzieci i zdobyła zaufanie rodziców. Hortex daje najmłodszym konsumentom dużo radości i podanej w ciekawy sposób wiedzy, przy czym buduje wizerunek przyjaznej firmy i mocno zakotwicza się w świadomości użytkowników. Istnieje duża szansa zaprzyjaźnienia się konsumenta z marką i częstego powrotu do produktów sygnowanych nazwą Leon.

  • Klient: Hortex
  • Agencja: Stettiner ID&Story 
  • Branża: FMCG
  • Typ kampanii: aplikacja mobilna
  • Termin: premiera 28.11.2013 / update 01.07.2014
  • Manager projektu: Mikołaj Szelc
  • Art director: Emilian Storta
  • Copywriter: Paweł Nowak
  • Account: Daniel Czapiewski

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij