Pierwszy gadżet NFT w branży reklamowej

Odznaka Świątecznego Elfa to pierwszy gadżet reklamowy w Polsce, który wykorzystuje technologię non-fungible token, opartą o architekturę blockchain, znaną z kryptowalut. Gadżet został wydany w nakładzie 30 sztuk na potrzeby akcji charytatywnej.
O autorze
1 min czytania 2021-12-22

NFT na stałe zagościł na rynku sztuki kolekcjonerskiej. Pierwsze aukcje cyfrowych dzieł wykonanych w tej technologii odbyły się w Polsce w grudniu tego roku. Na świecie najbardziej znane domy aukcyjne sprzedają NFT od kilku lat, a najdroższa praca Mike’a Winkelmanna, znanego jako Beeple została sprzedana za blisko 70 mln dolarów!

Agencja Olmeka, wykorzystując NFT-manię, zamiast standardowych świątecznych gadżetów, stworzyła limitowaną serię odznak Świątecznego Elfa i przekazała cały nakład swoim kluczowym klientom w podziękowaniu za dotychczasową współpracę. Jednocześnie przedstawiciele agencji, w porozumieniu z ośrodkiem opiekuńczo-wychowawczym na warszawskiej Ochocie, ufundowali choinki i ozdoby świąteczne dla wszystkich podopiecznych. Dzięki temu każdy z partnerów biznesowych agencji został prawdziwym świątecznym elfem.

W tym roku przełamaliśmy utarte schematy. Zamiast przysłowiowych logowanych gadżetów czy czekoladek, chcieliśmy spożytkować energię świąteczną w nieco inny sposób. W imieniu naszych kontrahentów obdarowaliśmy dzieci z ośrodka opiekuńczo-wychowawczego świąteczną atmosferą, a naszym klientom wręczyliśmy odznaki NFT. Każda z nich jest potwierdzeniem i unikatowym certyfikatem uczestnictwa w tej akcji. Co więcej, uniknęliśmy stresu dostaw w tym gorącym okresie, jak i zmian związanych z kwarantannami oraz pracą zdalną. Gadżet NFT wysłaliśmy w wiadomości prywatnej – mówi Konrad Mizera, właściciel agencji Olmeka Creation House i inicjator akcji, który prywatnie sam jest kolekcjonerem NFT.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Gadżet NFT posiada wartość emocjonalną, ale obdarowany klient może go wydrukować, np. dzięki drukarce 3D, lub użytkować cyfrowo zgodnie ze światowym trendem, odkrywając zawarte w nim tajne przesłanie. Wartość kolekcjonerska jest obecnie nie do oszacowania.

Słuchaj podcastu NowyMarketing