4fun Media wyznacza nowe kierunki rozwoju. Nowym prezesem Wojciech Bieńkowski

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
4fun Media wyznacza nowe kierunki rozwoju. Nowym prezesem Wojciech Bieńkowski

Grupa 4fun media, której głównym aktywem jest działająca w rosnącym w dwucyfrowym tempie segmencie DOOH spółka Screen Network, wyznacza nowe kierunki rozwoju i planuje zmianę nazwy. Prezesem 4fun Media został dotychczasowy Przewodniczący Rady Nadzorczej 4fun Media S.A., Wojciech Bieńkowski.

Wojciech Bieńkowski posiada ponad 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu spółkami kapitałowymi oraz projektami z obszaru innowacyjnych technologii o zasięgu krajowym i międzynarodowym. W trakcie kariery zawodowej zasiadał we władzach dwóch spółek publicznych. W latach 2005-2012 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Arteria S.A. W trakcie sprawowania swojej funkcji, którą rozpoczynał w okresie  inkubowania spółki, z sukcesem wprowadził Arteria S.A. na warszawską giełdę, a następnie  doprowadził ją do pozycji lidera polskiego rynku outsourcingu sprzedaży. Po odejściu z Zarządu Arteria SA przez dwa kolejne lata zasiadał w Radzie Nadzorczej spółki.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W latach 2008-2012 Wojciech Bieńkowski pełnił także funkcję członka Rady Nadzorczej spółki 4fun Media S.A. Ponownie zasiadł w niej w 2019 roku gdzie od września zeszłego roku sprawował funkcję Przewodniczącego Rady.

W latach 2017-2020 Wojciech Bieńkowski związany był z grupą Avenga, pełniąc wówczas funkcję senior strategy and M&A director a następnie group chief operating officer, nadzorując dodatkowo spółki zależne z grupy Avenga.

We wcześniejszych latach kariery zawodowej Wojciech Bieńkowski zdobywał doświadczenie m.in. w inkubowaniu spółek oraz projektów na wczesnych etapie rozwoju oraz ich rozwijaniu, z powodzeniem realizowanych na rynku mediów i reklamy (m.in. jako dyrektor sprzedaży Wizja TV i Astercity oraz na stanowisku management associate w Citibank).

Wojciech Bieńkowski posiada wykształcenie wyższe, jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Finanse i Bankowość.

Chciałbym, aby zarząd pod moim kierownictwem zadbał o dalszy rozwój oraz systematyczny wzrost kapitalizacji spółki. Planowana zmiana nazwy na Digital Network SA związana jest z nową strategią, nad którą rozpoczęliśmy już prace. Docelowo będzie się ona opierać na trzech jasno określonych obszarach biznesowych: DOOH, digital signage oraz elektromobilności, w segmencie infrastruktury ładowania. Priorytetem w bieżącym roku będzie maksymalne wykorzystanie potencjału ponad 23 tysięcy ekranów reklamowych LED, którymi zarządzamy. Jako niekwestionowany lider rynku DOOH po trudnym dla całej branży reklamowej 2020 roku spowodowanym pandemią, w 2021 roku wróciliśmy na drogę dynamicznych wzrostów. Potwierdzają to nasze wyniki po trzech kwartałach zeszłego roku, w których przychody ze sprzedaży reklamy zewnętrznej wzrosły o 40% r.d.r. i wyniosły blisko 20 mln zł, a zysk operacyjny wypracowany w tym okresie osiągnął poziom 7,8 mln zł, w porównaniu do 1 mln zł rok wcześniej – komentuje Wojciech Bieńkowski, prezes 4fun Media S.A.

Spółka stawia na połączenie digital z nowymi technologiami

Digital Out of Home (DOOH) to cyfrowa, innowacyjna reklama zewnętrzna i wewnętrzna. Według prognoz Verified Market Research (VMR) – jednej z największych na rynku amerykańskim firm badawczych i konsultingowych zajmującej się analizowaniem globalnego rynku reklamy – DOOH ma przed sobą wieloletnie perspektywy stabilnego wzrostu. VMR przewiduje, że w ciągu najbliższych 6 lat, światowy rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej osiągnie wartość blisko 40 mld dolarów, przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu (CAGR) na poziomie 11%.

Screen Network, wiodąca spółka grupy kapitałowej 4fun Media, zarządza największą w Polsce siecią wielkoformatowych ekranów LED CITY i jedynymi na polskim rynku nośnikami Super Screen. Dysponuje ponadto siecią 20 tys. ekranów klasy indoor, umiejscowionych w ponad 380 lokalizacjach, takich jak: galerie handlowe, sklepy wielkopowierzchniowe, dworce kolejowe i lotnicze oraz stacje metra. Spółka specjalizuje się we wdrażaniu innowacyjnych kampanii reklamowych, a dzięki autorskim rozwiązaniom technologicznym zarządza treścią prowadzonych kampanii w czasie rzeczywistym.

Drugim obszarem, w którym chcemy się rozwijać, jest rynek Digital Signage, obejmujący instalacje ekranów LED i zarządzanie contentem video w placówkach handlowych i usługowych. Na rynku rośnie zapotrzebowanie na nowoczesne nośniki, w tym te zaawansowane technologicznie, wykorzystujące AI czy biometrię. Chcemy wykorzystać fakt, że Polska jest jeszcze na stosunkowo wczesnym etapie rozwoju rynku digital signage. Szacuje się, że poziom digitalizacji komunikacji z klientem w Polsce to dziś nie więcej niż 25-30%, co w porównaniu z nasyceniem rynków Europy Zachodniej na poziomie 80%, daje nam duże możliwości rozwoju – podkreśla Wojciech Bieńkowski.  – Nasza sieć ma już za sobą zakończone sukcesem wdrożenia technologii digital signage, m.in. dla salonów Empik, w których zainstalowaliśmy totemy LCD, interaktywne książki oraz ściany Video Wall z aplikacją interaktywną. Wykorzystamy te i inne doświadczenia do rozwoju naszej oferty produktowej i wzmacniania naszej rynkowej pozycji – dodaje. 

Według prognoz Grand View Research globalny rynek digital signage będzie w stałym trendzie wzrostowym na poziomie 7,5% i osiągnie wartość 38,23 mld USD w 2028 roku. Wzrost rynku wynika z rosnącego zapotrzebowania na cyfrową promocję produktów i usług. Rośnie zapotrzebowanie na cyfrowe wyświetlacze reklamowe 4K z wbudowanym oprogramowaniem i odtwarzaczami multimedialnymi oraz na zaawansowane technologicznie produkty, na przykład wykorzystujące sztuczną inteligencję czy biometrię nośniki pozwalające wykorzystywać eye-tracking czy ścieżki cieplne. Technologie te znacząco zwiększają efektywność działań marketingowych.

Trzecim obszarem, który z uwagą będziemy analizować jest segment elektromobilności, w którym skupimy się na nowoczesnej infrastrukturze ładowania. Posiadamy odpowiednie zasoby organizacyjne, stąd poszerzenie obszaru naszych działań  związanych z instalacją ekranów LED o ładowarki wyposażone także w ekrany reklamowe jest naturalnym kierunkiem rozwoju naszego biznesu. W elektromobilność coraz więcej inwestują dziś najpopularniejsze marki świata, a dodatkową zachętą dla kierowców są korzystne regulacje prawne wraz z systemem dopłat, wprowadzane przez większość europejskich rządów, m.in. w Polsce – wskazuje prezes Bieńkowski.

Zgodnie z najnowszym badaniem rynku opublikowanym przez Facts and Factors globalny rynek infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych powinien osiągnąć wartość 115 mld USD w 2028 roku, przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu (CAGR) na poziomie 35%. W 2021 rynek ten osiągnął wartość 18,22 mld USD. W Polsce, według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, pod koniec ubiegłego roku funkcjonowały 1932 ogólnodostępne stacje ładowania (tylko w grudniu uruchomiono 119 nowych), a liczba rejestracji elektrycznych samochodów osobowych oraz hybryd typu plug-in wzrosła w 2021 r. o 93 proc. r.d.r. W związku z przewidywanym przez ekspertów dalszym dynamicznym, nawet 20-krotnym wzrostem liczby takich pojazdów już w 2025 roku rynek infrastruktury ładowania ma ogromny potencjał do rozwoju.

Obecnie w Polsce na ten cel tylko ze środków publicznych przeznaczono prawie 900 mln zł w ramach programu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a kolejny miliard złotych Fundusz przeznaczy na rozwój sieci elektroenergetycznych.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij