Krajowy Instytut Mediów kończy pilotaż badania założycielskiego

Krajowy Instytut Mediów kończy ostatnią fazę pilotażu założycielskiego jednoźródłowego badania konsumpcji mediów. W grudniu zrealizowano ponad 3,8 tys. wywiadów obejmujących korzystanie z radia, telewizji i internetu przez każdego respondenta, co oznacza, że łącznie KIM zebrał ok. 13 tys. wywiadów.
O autorze
1 min czytania 2022-01-19

Przy każdym z wywiadów indywidualnych dokonano m. in. spisu urządzeń w gospodarstwach domowych oraz określono czas poświęcany na korzystanie z poszczególnych mediów. Faza produkcyjna badania założycielskiego ma się rozpocząć w lutym przy utrzymaniu stałego tempa zbieranych wywiadów na poziomie 2,5-3 tys. miesięcznie.

W minionym roku wykonaliśmy niemałą pracę związaną z doborem i odpowiednim przeszkoleniem wykonawców i ankieterów badania. Wyposażeni w wiedzę z zakresu ekonomii behawioralnej, jak i wiedzę techniczną związaną z treścią kwestionariusza oraz prawidłowym przeprowadzeniem badania w gospodarstwach domowych, w połowie minionego roku ankieterzy rozpoczęli zbieranie wywiadów na terenie całego kraju. Są one realizowane na losowych próbach TERYT GUS, co ma szczególne znaczenie metodologiczne pod kątem wiarygodności i reprezentatywności badania, dlatego prowadzą je wyłącznie ankieterzy posiadający doświadczenie w pracy na takich próbach. Osiągnęliśmy już oczekiwany przez nas poziom około 3 tys. wywiadów miesięcznie i będziemy utrzymywać to tempo w bieżącym roku. Zapewni to stały dostęp do szerokiego strumienia aktualnych i wiarygodnych danych o społeczeństwie dotyczących konsumpcji mediów – komentuje Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów.

Badanie założycielskie ma prezentować kompleksowy obraz konsumpcji mediów w Polsce z wykorzystaniem jednoźródłowych danych. Jego metodyka powstała we współpracy z rynkiem mediów z uwzględnieniem wypracowanego przez branżę Złotego Standardu Badań Mediów w Polsce. Zgodnie z przyjętymi założeniami projekt będzie realizowany w trybie ciągłym na losowej próbie ponad 30 tys. gospodarstw domowych i weźmie w nim udział ponad 60 tys. respondentów. Będzie to jeden z najbardziej kompleksowych pomiarów jednoźródłowych na świecie, dostarczający reklamodawcom, nadawcom i domom mediowym zintegrowaną wiedzę o zachowaniach odbiorców mediów elektronicznych – internetu, telewizji i radia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj