13 lutego odbył się 56. Finał Super Bowl, podczas którego marki zaprezentowały swoje najkosztowniejsze spoty reklamowe z gwiazdorską obsadą. NBC – sieć emitująca wielkie sportowe wydarzenie po raz dwudziesty – w tym roku ustanowiła rekord w kontraktach na reklamy podczas Super Bowl. Cena za 30-sekundowy spot w tym roku wynosiła… 6,6 mln dolarów.
Jakie zatem marki zaprezentowały się podczas sportowego i reklamowego święta w tym roku?
Zobacz również
Verizon – „Goodbye Cable”
W reklamie amerykańskiego dostawcy usług telekomunikacyjnych Jim Carrey wciela się w rolę nachalnego „faceta od kabli”. W spocie nawiązującym do „The Cable Guy” – czarnej komedii z 1996 roku – aktor poznaje usługę sieci 5G firmy Verizon.
Squarespace – „Sally’s Seashells”
Reklama opowiada historię Sally (w tę rolę wciela się Zendaya) – dziewczyny sprzedającej nad brzegiem morza muszle. Kiedy jednak biznes się nie rozkręca, a klientów brak, sprzedawczyni zwraca się do Squarespace, które okazuje się przepisem na sukces. W przyciągającej, energicznej reklamie pełnej barwnych kostiumów, słyszymy głos Andre 3000. Raper znany z zespołu Outcast stawia czoła wielu językowym łamańcom.
BIC Lighters – „Smoke Turkeys with BIC EZ Reach Lighter, Snoop Dogg, and Martha Stewart”
Snoop Dogg i Martha Stewart po raz kolejny przedstawiają zalety zapalniczek BIC w żartobliwej reklamie pełnej gier słownych. Kultowy duet zgodnie stwierdza, że BIC EZ Reach to jedyne w swoim rodzaju zapalniczki, które idealnie sprawdzają się do zapalania świeczek, grilla… i wielu, wielu innych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Toyota – „The Joneses”
Marka zaprezentowała nową Toyotę Tundrę 2022 w spocie pełnym… słynnych Jonesów. Jednym z nich jest aktor Tommy Lee Jones, który zasiadł za ciężarówką w kowbojskim kapeluszu i zmierzył się w wyścigu z Rashidą Jones i Leslie Jones. Gdy wszystkie trzy samochody w końcu się zatrzymują, podjeżdża czwarta Tundra, którą prowadzi Nick Jonas. W tle słyszymy utwór „It’s not Unusual” Toma Jonesa.
General Motors – „Dr. EV-il”
General Motors ponownie nawiązuje do Austin Powers. Mike Myers kolejny raz wcielił się w rolę Dr. Evil, a jego syn Scott, grany przez Setha Greena, ma teraz własnego syna. Dr. Evil aprobuje tworzenie samochodów elektrycznych, aby największy wróg – zmiana klimatu – nie zdołał uprzedzić go w sterroryzowaniu ludzkości i przejęciu kontroli nad światem.
E*Trade – „Off the Grid”
Firma świadcząca usługi finansowe powróciła do swojego dziecięcego bohatera sprzed ośmiu lat. Dziecko Etrade żyje na odosobnionym leśnym terenie, kiedy para dyrektorów próbuje przekonać go do powrotu. Główny bohater spotu, któremu głosu użyczył komik Pete Holmes, niechętnie reaguje na prośby, jednak zmienia zdanie po tym, jak dowiaduje się, że inflacja rośnie, a ludzie zostawiają swoje pieniądze na kontach bankowych zamiast je inwestować, a do tego korzystają z porad finansowych z memów. Dziecko wsiada do swojego helikoptera, ogłaszając „I’ll get my onesies”, aby ruszyć na ratunek.
BMW – „Zeus & Hera”
Niedawno w sieci pojawił się zwiastun reklamy BMW, w której Arnold Schwarzenegger wciela się w rolę Zeusa. Marka zaprezentowała pełny spot, który przedstawia codzienne życie greckiego boga i jego żony – Hery (w tej roli widzimy Salmę Hayek). Para stawia czoła wielu wyzwaniom ziemskiego życia, jednak najlepszym z wynalazków ludzkości okazuje się elektryczny samochód marki BMW.
Amazon – „Mind Reader”
Amazon, podobnie jak rok temu, postanowił poświęcić swój spot asystentce głosowej. Alexa pojawia się w domu Scarlett Johansson i Colina Josta, którzy korzystają z urządzenia, aby w miłej atmosferze rozsiąść się na kanapie i oglądać Wielką Grę. Małżeństwo zastanawia się, co by było, gdyby Alexa potrafiła czytać w myślach. Po przeanalizowaniu możliwych scenariuszy wniosek jest jeden – całe szczęście, że asystentka nie ma takich zdolności.
Lays – „Golden Memories”
Lay’s przedstawia wyjątkowy duet komediowy – Paula Rudda i Setha Rogena. Przyjaciele, tuż przed ceremonią ślubną Setha, wracają wspomnieniami do swoich najważniejszych wspólnych przeżyć. Od pięknych chwil, przez przerażające pułapki, aż po zabawne wpadki przyjaciół – wszystkim tym złotym wspomnieniom niezmiennie towarzyszy ulubiona przekąska.
– Każda szansa na spędzenie czasu z Sethem ORAZ zjedzenie chipsów ziemniaczanych to wygrana – podsumował Paul Rudd.
Hellmann’s – „Mayo Tackles Food Waste”
W tym roku Hellman’s obrał sobie za cel „zablokowanie” marnowania żywności. „Jeśli myślisz o wyrzucaniu jedzenia – pamiętaj, że zawsze jest Mayo”. Marka, nawiązując do tematyki futbolu amerykańskiego, przedstawia tytułowego bohatera, który „wkracza do akcji” za każdym razem, kiedy ktoś jest bliski wyrzucenia żywności. Mayo, dość dosadnie wyjaśnia, że wiele produktów może otrzymać drugie życie, kiedy dodamy do nich majonez. Jednym z bohaterów żartobliwego spotu jest amerykański komik – Pete Davidson.
Toyota – „Start Your Impossible”
Obok licznych komediowych reklam na uwagę zasługuje poruszający spot Toyoty. Marka przedstawia historię braci McKeever, którzy od dziecka motywują się w dążeniu do celu. Sukces niewidomego Briana McKeevera – dziesięciokrotnego mistrza paraolimpijskiego w biegach narciarskich – pokazuje moc braterskiego wsparcia i daje nadzieję, że niemożliwe nie istnieje.
Expedia – „Stuff”
„Na świecie jest tyle wspaniałych rzeczy” – zauważa Ewan McGregor w reklamie Expedii. Jednak, czy to przedmioty będą istotą naszych wspomnień? Marka turystyczna oferująca „wakacje marzeń” podkreśla, że najcenniejsze są doświadczenia podróży, a nie rzeczy materialne.
Nissan – „Thrill Driver”
W spocie z gwiazdorską obsadą pojawia się Brie Larson, która zapowiada, że największy dreszczyk emocji gwarantuje przejażdżka Nissanem. Do ekscytującej miejskiej podróży rodem z kina akcji dołącza Eugene Levy, Catherine O’Hara i Dave Bautista.
Michelob Ultra – „Welcome to Superior Bowl”
Michelob Ultra postanowiło wykorzystać grę słów i, zamiast pokazać sportowe emocje na Super Bowl, uwagę skupia na Superior Bowl – pubie z torem bowlingowym, w którym pojawiają się gwiazdy sportu i kina. Steve Buscemi w roli pracownika kręgielni wita Peytona Manninga, a po chwili do rozgrywek dołącza Serena Williams. Czas na wielką grę.
Doritos Flamin’ Hot – „Push It”
Reklama Doritos to animowany minimusical z udziałem uroczych i bardzo różnorodnych mieszkańców lasu. Dzikie zwierzęta pod wpływem pikantnej przekąski zaczynają tańczyć w rytm „Push It” – hitu Salt-N-Pepy. W remake’u utworu z 1987 roku głosu udzieliła raperka Megan Thee Stallion jako ognisty śpiewający ptak i Charlie Puth jako beatboxujący lis. Flamin’ Hot rozruszają nawet najbardziej zaspanego leniwca.
PS
Na scenie, podczas muzycznego widowiska pod patronatem Pepsi, wystąpił nie jeden, ale aż pięciu wykonawców. Na tegorocznym Halftime Show mogliśmy zobaczyć takie gwiazdy jak Eminem, Snoop Dogg, Dr. Dre, Kendrick Lamar i Mary J. Blige.
PS 2
Przypomnijmy, jakie reklamy pojawiły się podczas Super Bowl w 2021 roku oraz jakie marki zrezygnowały z prezentowania swoich spotów z powodu pandemii.