Instagram uruchamia w Polsce funkcję „Take A Break”. Aplikacja przypomni o zrobieniu sobie przerwy od social mediów

Funkcja „Take A Break” powstała, by pomóc ludziom podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące spędzenia czasu na Instagramie. Jeżeli użytkownik będzie przeglądać Instagrama przez dłuższy, określony czas, zostanie poproszony o zrobienie sobie przerwy.
O autorze
1 min czytania 2022-02-17

Aby ludzie czuli się dobrze z czasem spędzanym na Instagramie, platforma uruchamia „Take A Break”, czyli funkcję, która umożliwi użytkownikom podejmowanie świadomych decyzji dotyczących tego, jak spędzają czas w social mediach. Oprócz prośby ze strony aplikacji o zrobieniu sobie przerwy, użytkownik otrzyma propozycję ustawienia przypomnień, aby zawsze pamiętać o koniecznych przerwach. Instagram pokaże również porady ekspertów, które pomogą użytkownikom zrelaksować się i zresetować umysł.

Aby mieć pewność, że nastolatkowie dowiedzą się o tej funkcji, wyświetlimy im powiadomienie sugerujące włączenie przypomnień o przerwach. Wstępne testy wykazały, że funkcja jest bardzo dobrze odbierana przez nastolatków – raz włączone przypomnienia, w ponad 90% pozostają włączone na dłużej.
Cieszymy się z nowej funkcji Instagrama Take A Break, która, mamy nadzieję, będzie znaczącym sposobem zachęcania do zdrowego korzystania z mediów społecznościowych, szczególnie wśród młodszych użytkowników. Podczas gdy regularne przerwy od ekranów były ostatnio wyzwaniem, od wielu lat jest to dobra rada, a inicjatywy, które do tego zachęcają, należy wspierać. Będziemy nadal współpracować z Instagramem w tym zakresie i mamy nadzieję, że stanowi to krok we właściwym kierunku – powiedział Boris Radanović z brytyjskiego Safer Internet Center.

„Take A Break” to rozszerzenie istniejących już narzędzi do zarządzania czasem, jak na przykład Daily Limit, które pozwala ustawiać dzienny limit czasu spędzanego na Instagramie oraz informuje, kiedy dany limit został wykorzystany. Instagram oferuje także możliwość wyciszenia powiadomień z aplikacji, by móc się lepiej skoncentrować.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej na temat „Take A Break” można przeczytać tutaj.

Słuchaj podcastu NowyMarketing