YES mówi NO

O autorze
2 min czytania 2022-03-02

W marcu marka biżuteryjna YES w wybranych salonach oraz na www i w social mediach zmienia nazwę z YES na NO. Akcja jest wyrazem buntu przeciwko stereotypom, niesprawiedliwościom i nierównościom, z którymi nadal spotykają się kobiety. W obecnej sytuacji jest to jednak również wyraz wsparcia dla kobiet z Ukrainy.

#YESmowiNO to akcja, którą marka YES chce zwrócić uwagę na wszystkie absurdalne oczekiwania, niesprawiedliwości, nierówności i stereotypy, które dotykają kobiet w Polsce. Przez cały marzec YES wspólnie z ambasadorkami będzie publikować kolejne postulaty i zachęcać, by dodawać do nich własne. 

Sytuacja za naszą wschodnią granicą jest jednak na tyle poważna, że trudno przeprowadzać dzisiaj jakiekolwiek działania w oderwaniu od tego, co się dzieje. Dlatego przede wszystkim i na początek YES mówi NO dla agresji! Marce zależy na na tym, aby wesprzeć również kobiety z Ukrainy, dlatego przekazuje 100 000 zł na Fundację Wysokich Obcasów która tej pomocy na Ukrainie udziela. Ponadto cały dochód ze sprzedaży bransoletek z serii YES for Love, pomnożony razy dwa, również zasili konto Fundacji. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

A jakie będą postulaty zgłoszone przez ambasadorki akcji? Głosem akcji będą m.in. Aleksandra Kwaśniewska, która powie „NO dla jednego wzorca kobiecości” i Karolina Korwin-Piotrowska z „NO dla seksizmu”. Maria Peszek wyrazi bunt przeciwko presji posiadania dzieci, a bokserka Sasha Sidorenko powie “NO dla to nie wypada”. Partnerem akcji jest również Centrum Praw Kobiet, które zwraca uwagę na bardzo ważny problem przemocy psychicznej i fizycznej wobec kobiet oraz na konsekwencje tego zjawiska. Twarzą akcji będzie również stała ambasadorka marki Ola Żebrowska, która powie “NO dla bycia idealną” oraz pani Magdalena Kwiatkiewicz, współzałożycielka marki YES, która zwróci uwagę na problem nierówności na rynku pracy. 

– Żyjemy w świecie, w którym my kobiety bardzo często słyszymy, jak mamy się zachowywać i wyglądać, co mamy robić i myśleć, czego nam nie wypada i o co nie powinnyśmy walczyć.  W YES nie godzimy się na taką narrację i mówimy głośne NO!  Mówimy NIE dla wszystkich absurdów, niesprawiedliwości i stereotypów, które nadal dotykają kobiet – mówi Justyna Lach, dyrektor marketingu marki YES. – Do naszej akcji przyłączyło się dziesięć ambasadorek, które zgłosiły nam swoje postulaty – razem z nimi zwracamy uwagę na ważne kobiece problemy. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sam bunt i wyrażenie sprzeciwu to oczywiście za mało, aby zapoczątkować jakąkolwiek zmianę, dlatego wspólnie redakcją Wysokich Obcasów YES zainicjuje dyskusję na temat koniecznych zmian w zakresie sytuacji kobiet oraz opublikuje wnioski z internetowych ankiet. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Wierzymy, że każdy z nas ma wpływ na to, w jakim świecie żyjemy. My w YES chcemy tworzyć nie tylko biżuterię, ale również świat bardziej przyjazny dla kobiet – mówi Magdalena Kwiatkiewicz, współzałożycielka marki YES. – Jeżeli np. w Polsce wciąż kobiety spotykają się ze szklanym sufitem i brakuje ich na kluczowych stanowiskach w firmach, to w YES pokazujemy, że może być inaczej i że firma współtworzona w większości przez kobiety może odnosić sukcesy. 

YES zaprasza również do akcji wszystkie kobiety, które w social mediach mogą publikować swoje postulaty z hasztagiem #YESmowiNO, można też brać udział w ankietach na IGS badających poziom znajomości problemów dotyczących kobiet. 

 Akcja potrwa przez cały miesiąc marzec. 

Postulaty związane z akcją i ambasadorki : 

NO dla przemocy wobec kobiet – Centrum Praw Kobiet

NO dla „to nie wypada” – Sasha Sidorenko 

NO dla bycia idealną – Ola Żebrowska

NO dla jednego wzorca kobiecości – Ola Kwaśniewska 

NO dla catcallingu – Marta Dyks 

NO dla zdrowotnego tabu – Hania Sywula

NO dla presji posiadania dzieci – Maria Peszek 

NO dla ograniczeń – Agata Roczniak 

NO dla seksizmu – Karolina Korwin-Piotrowska 

NO dla nierówności na rynku pracy – Magdalena Kwiatkiewicz