Poprawa wyników Militaria.pl przez Symetrię

Symetria w ramach kilkuetapowego procesu działań dla Militaria.pl przeprowadziła gruntowny audyt użyteczności, przeprojektowała niektóre elementy strony oraz zaproponowała zmiany graficzne.
O autorze
1 min czytania 2012-09-02

Militaria.pl to lider w zakresie sprzedaży wiatrówek, akcesoriów strzeleckich, a także szeroko rozumianego sprzętu outdoorowego, ASG, paintball oraz akcesoriów samoobrony. Na polskim rynku sklep obecny jest od 1998r, a jego działalność online doceniana jest w różnorodnych konkursach.

Zadaniem Symetrii była ogólna poprawa jakości serwisu, która miała mieć swoje odzwierciedlenie w identyfikacji i naprawie błędów użyteczności, poprawie opinii wśród użytkowników oraz realnym wzroście sprzedaży. Szczegółowo cele zostały określone następująco:

  • Cel 1: Zwiększenie średniej wartości koszyka 
  • Cel 2: Zwiększenie liczby kupowanych produktów 
  • Cel 3: Zmniejszenie liczby osób zamykających okno przeglądarki na etapie formularza zakupowego
  • Cel 4: Poprawa wskaźników satysfakcji (badanie prowadzone przez Opiniac)

Proces działań

Pierwszym etapem prac był audyt użyteczności serwisu Militaria.pl, na który składała się heurystyczna ocena ekspercka oraz badania z użytkownikami w laboratorium Symetrii (poszerzone o eye tracking). W sumie w badaniach brało udział 4 ekspertów oraz 6 przedstawicieli grupy docelowej e-sklepu.

Kolejnym krokiem była analiza dobrych praktyk wśród 10 serwisów e-commerce z Polski i ze świata. Celem badania była identyfikacja najlepszych rozwiązań z zakresu funkcjonalności stron, komunikacji e-marketingowej oraz interakcji z użytkownikami. Analiza miała za zadanie dostarczyć Klientowi i projektantom zbiór inspiracji do dalszych prac.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W efekcie prac analityczno-badawczych przeprojektowano niektóre elementy strony, a ich wizualizację dostarczono Militaria.pl w postaci interaktywnego prototypu. Uzupełnieniem tych działań stało się również przeprojektowanie graficzne wybranych obszarów serwisu oraz opracowanie kreacji reklamowych.

Jeden z błędów: 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wprowadzona zmiana:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejna ze zdiagnozowanych nieprawidłowości:

Nowe rozwiązanie: 

Efekty

  • Cel 1: Zwiększenie średniej wartości koszyka: +2,30%
  • Cel 2: Zwiększenie liczby kupowanych produktów: +5,77%
  • Cel 3: Zmniejszenie liczby osób zamykających okno przeglądarki na etapie formularza zakupowego:  -6,72%
  • Cel 4: Poprawa wskaźników satysfakcji (badanie prowadzone przez Opiniac): Zadowolenie = +5,43%, Przydatność informacji = +7,50%, Nawigacja = +5,47%, Estetyka = +6,67%

Opinia klienta

– Bardzo ważne było dla nas to, że Symetria brała pod uwagę nasze potrzeby i cele biznesowe w każdej fazie projektu. Wszystkie przygotowane przez Symetrię materiały wykorzystaliśmy w trakcie bieżących działań. Jakość i forma świadczonych przez Symetrię usług przebiegała na najwyższym poziomie. Natomiast fachowość, profesjonalna pomoc oraz atmosfera przyczyniły się do sprawnej i miłej współpracy. Stąd też z całą pewnością możemy polecić Symetrię jako pewnego i solidnego partnera w działaniach internetowych – Marek Prudel, Militaria.pl.