Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Skuteczne pozycjonowanie witryn internetowych

Skuteczne pozycjonowanie witryn internetowych
O autorze
5 min czytania 2022-03-29

Skuteczne pozycjonowanie witryn internetowych to w dzisiejszych czasach podstawa. Brak widoczności w sieci to niski współczynnik konwersji, bardzo niska rozpoznawalność, a co za tym wszystkim idzie, niewielkie zyski. Dziś skupimy się właśnie na pozycjonowaniu witryn. Jakie czynniki uwzględniane są przez algorytmy Google? Na czym polega pozycjonowanie stron www? Jakie działania prowadzą do uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania? Zachęcamy do lektury naszego poradnika SEO.

Pozycjonowanie stron internetowych (ang. search engine optimization)

Cel pozycjonowania to umieszczenie strony www jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli w wynikach bezpłatnych. Dlaczego to takie ważne?

Wysoka pozycja Twojej strony to sposób, by dotrzeć do potencjalnych klientów i pomnożyć współczynnik konwersji. Jak wiadomo, użytkownicy każdego dnia korzystają z internetu, wyszukują wszelkiego rodzaju usług, produktów, informacji. Tutaj musimy podkreślić, że odbiorców interesują wyłącznie strony internetowe znajdujące się w TOP 10 w wynikach wyszukiwania. Istnieje więc bardzo duże prawdopodobieństwo, że Twoi potencjalni klienci nie dotrą na Twoją stronę internetową, jeśli będzie znajdowała się na dalszych pozycjach, (nie wspominając już o konwersji).

Warto więc jak najszybciej zadbać o pozycję strony w wynikach wyszukiwania, wyprzedzić konkurencję i cieszyć się z zysków. Jak wygląda proces pozycjonowania strony? O tym w dalszej części artykułu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Audyt SEO strony

Przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO to krok numer jeden. Podczas audytu weryfikowane są wszystkie ważne pod kątem wyszukiwarek internetowych czynnik, sprawdzane są aktualne pozycje strony www w wyszukiwarce Google oraz pozycje witryn konkurencji. Ponadto, pod lupę brane są takie czynniki, jak:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • dobór słów kluczowych,
  • profil wartościowych linków,
  • treści strony,
  • struktura danej strony,
  • najistotniejsze błędy dotyczące duplikacji treści, niskiej prędkości ładowania, adresów URL.

Jak widać, audyt SEO dostarcza nam wielu, ważnych przy pozycjonowaniu strony informacji, wskazuje kierunek działań, które należy wykonać w pierwszej kolejności. Na podstawie audytu przygotowywana jest strategia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Działania on-site i off-site

Pozycjonowanie sklepu internetowego, jak również strony www, to nie tylko działania w obrębie witryny, ale także poza nią.

Działania w obrębie strony internetowej to:

  • wybór słów kluczowych,
  • unikalne, zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych treści,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • słowa kluczowe w nagłówkach H1-H6,
  • certyfikat SSL,
  • przyjazne adresy URL,
  • zawierające frazy kluczowe atrybuty ALT,
  • metatagi – meta tytuł (czyli tytuł strony) i meta opis (opis stron www) powinny zawierać słowa kluczowe, a jednocześnie być zachęcające dla użytkowników.

Wśród działań wykonywanych poza witryną internetową znajdują się:

  • linkowanie zewnętrzne,
  • działania w mediach społecznościowych,
  • artykuły sponsorowane,
  • wizytówki na mapach Google.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to szereg działań. Cały proces jest długotrwały, a na pierwsze efekty optymalizacji SEO poczekać trzeba około 4 miesięcy. Efekty w pełni satysfakcjonujące pojawią się po około roku.

Im szybciej zadbamy o pozycje strony, tym szybciej będziemy cieszyć się z efektów w postaci większego, wartościowego ruchu, wzrostu współczynnika konwersji, pozycji eksperta w branży, a co za tym wszystkim idzie, z większych zysków.

Słowa kluczowe

Słowa i frazy kluczowe powinny w jak najlepszym stopniu opisywać ofertę oraz być zgodne z tym, czego szukają potencjalni klienci. Należy więc dokładnie przeanalizować jakie słowo kluczowe jest priorytetowe w naszym przypadku, jakie rozwiązania będą najlepsze. Tutaj pomocne będą specjalistyczne narzędzia SEO oraz research konkurencji.

W procesie pozycjonowania biznesów lokalnych należy przygotować frazy kluczowe zawierające nie tylko nazwę produktu bądź usługi, ale także informacje na temat obszaru działania, na przykład nazwę miasta, osiedle, województwo.

Pozycjonowanie lokalne to dobry wybór dla restauracji, hoteli, salonów SPA, elektryków i innych firm prowadzących działania na terenie konkretnych miejscowości.

Content marketing

Jeśli chcemy zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google, nie możemy zapomnieć o unikalnych treściach. Na stronie www powinny znaleźć się wartościowe opisy kategorii, opisy produktów, a także ciekawe artykuły blogowe.

Przygotowując teksty, pamiętać musimy o hierarchii nagłówków (h1- h6), o tym, by treść była spójna i przydatna dla użytkownika.

Jako inspirację posłużyć nam mogą konkretne zapytania znajdujące się na dole wyników wyszukiwania. Pomocne będzie też autouzupełnianie – po wpisaniu w okno wyszukiwania frazy kluczowej, Google wyświetli najczęstsze, dotyczące danego obszaru zapytania.

Przy pozycjonowaniu sklepu internetowego, ze względu na liczne kategorie i podkategorie, przygotowanie treści będzie bardziej czasochłonne niż w przypadku stron www. Warto jednak poświęcić czas i energię i zdobyć miejsce na szczycie rankingu wyszukiwarki Google.

Link building

Na link building składa się linkowanie wewnętrzne, a więc linki w obrębie naszej witryny. Dzięki linkom wewnętrznym potencjalni klienci mogą bez problemów poruszać się po naszej stronie. Linki wewnętrzne ułatwiają użytkownikom przeklikiwanie są pomiędzy podstronami, mają również wpływ na pozycjonowanie strony www – ułatwiają indeksowanie.

Linkowanie zewnętrzne to natomiast profil linków prowadzących ze źródeł zewnętrznych, na przykład z profili tematycznie związanych z naszym biznesem do naszej strony www lub sklepu e-commerce. Linki mogą prowadzić także z artykułów sponsorowanych czy z wpisów w mediach społecznościowych.

Szybkość ładowania strony

Jeśli nie chcemy zirytować naszych potencjalnych klientów, powinniśmy zadbać o prędkość ładowania strony www bądź sklepu e-commerce. Współcześni klienci są bardzo niecierpliwi i z całą pewnością żaden z nich nie będzie zbyt długo czekał na załadowanie podstrony.

Techniczna optymalizacja strony

Przeprowadzić także należy optymalizację techniczną, poskutkuje to zwiększeniem widoczności strony w wyszukiwarce. Mowa tutaj o takich czynnościach, jak:

  • szybkość ładowania strony,
  • wdrożenie certyfikatu SSL,
  • optymalizacja nagłówków (w nagłówkach nie może zabraknąć fraz kluczowych),
  • optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych,
  • przyjazne adresy URL,
  • prędkość ładowania,
  • optymalizacja kodu strony.

Struktura strony internetowej

O tym, jakie miejsce w wynikach wyszukiwania zajmie nasza witryna, decyduje także jej funkcjonalność. Należy więc zadbać, by witryna działała bez problemu, była miła dla oka, a co więcej, by była funkcjonalna i miała przejrzystą strukturę. Potencjalni klienci nie powinni mieć żadnych problemów, by znaleźć interesujące ich informacje, produkty czy artykuły.

Pozycjonowanie stron www – poradnik SEO

Pozycjonowanie witryn i sklepów e-commerce to wieloetapowy proces, wymagające specjalistycznej wiedzy. Na jakie jeszcze kwestie warto zwrócić uwagę?

  • Analiza konkurencji – przy optymalizacji strony www nie możemy pominąć analizy działań konkurencji. Warto dokładnie sprawdzić, czy konkurencja zdecydowała się na pozycjonowanie strony, a jeśli tak, od jak downa działa w temacie. Tutaj pomocne będą specjalistyczne narzędzia.
  • Monitoring – na bieżąco należy prowadzić monitoring działań i efektów pozycjonowania. Dobrze też śledzić zachowania użytkowników, zmiany w wynikach wyszukiwania. Monitoring strony internetowej w wynikach wyszukiwania umożliwi na przykład Google Search Console.
  • Narzędzia SEO – przy pozycjonowaniu stron www bardzo pomocne będą specjalistyczne narzędzia SEO. Wśród takich narzędzi wymienić można Google Search Console, Google Mobile Friendly, Ahrefs, Surfer SEO i inne.

Zwiększenie widoczności witryny z 1stplace

1stplace specjalizuje się w pozycjonowaniu sklepów internetowych i stron www. Agencja zapewnia kompleksową obsługę – począwszy od przygotowania strategii pozycjonowania, pod dobór fraz kluczowych, pozyskiwanie linków, wprowadzenie najistotniejszych zmian na Twojej stronie. Specjaliści z 1stplace przygotują także treści na strony, przeprowadzą optymalizację techniczną, przygotują zawierające słowa kluczowe meta dane, zoptymalizują adresy URL pod kątem fraz kluczowych.

1stplace zadba o to, by Twoja witryna znalazła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania oraz utrzymała wysokie pozycje.

Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów e-commerce to niejedyna usługa omawianej agencji e-marketingu. 1stplace zajmuje się także kampaniami Google Ads, dzięki którym witryna może uzyskać wysokie pozycje w płatnych wynikach wyszukiwania, oraz tworzeniem stron internetowych.

Pozycjonowanie stron – podsumowanie

Pozycjonowanie stron internetowych, jak również sklepów online to w dzisiejszych czasach konieczność. Firmy, które nie inwestują w SEO (z ang. search engine optimization), znajdują się na szarym końcu w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a to skutkuje niewielkim ruchem w witrynie i niskimi zyskami. Pamiętajmy, że pozycjonowanie witryny to proces długotrwały i wieloetapowy i rozpocznijmy działania jak najszybciej.

 

Artykuł powstał we współpracy z 1stplace.