„Róbcie to razem” – kampania marki Gosia, w której Radek Majdan obala stereotyp „prawdziwego mężczyzny”

Gosia, marka akcesoriów do sprzątania i gotowania, w nowej kampanii z udziałem Radka Majdana propaguje ideę dzielenia się obowiązkami i dbania o dom „ręka w rękę”. Marka zleciła również badanie, aby dowiedzieć się, jak Polacy na co dzień funkcjonują w swoich gospodarstwach domowych.
O autorze
1 min czytania 2022-04-08

Jak wynika z badań marki – od lat funkcjonujący stereotyp, że to kobieta dba o dom, a mężczyzna jest odpowiedzialny za finansowe zabezpieczenie rodziny, jest nadal żywy i aktualny. Aż 65% mężczyzn tłumaczy brak zaangażowania w prace domowe tym, że ich zdaniem… „kobiety robią to lepiej”. Brzmi jak wymówka, prawda? Nie dziwi fakt, że aż 78% kobiet przyznaje, że jest zmęczona i przytłoczona zbyt dużą ilością obowiązków. Niestety, mężczyźni często tego nie widzą, czego dowodem jest to, że co drugiemu mężczyźnie odpowiada to, że jego partnerka sprząta sama.

Tak powstał zalążek pomysłu, który zaowocował ogólnopolską kampanią poruszającą ważny problem społeczny – brak podziału obowiązków domowych.

Podział obowiązków ma ogromny wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie i relacje w związku. Aż 57,8% badanych uważa, że jego brak jest przyczyną częstych kłótni i pogorszenia się relacji. Dlatego marka Gosia postanowiła raz na zawsze zerwać ze szkodliwym stereotypem „prawdziwego” mężczyzny i pokazać, że nowoczesny mężczyzna to taki, który pomaga kobiecie w domu na co dzień – i wcale się tego nie wstydzi!

W ramach kampanii społecznej marki Gosia powstało hasło „RÓBCIE TO RAZEM jak Radek z Gosią”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To właśnie Radek Majdan obala szkodliwy stereotyp męskości i jest ambasadorem kampanii, który zachęca do zmian. A co łączy Radka i Gosię? Idea dzielenia się obowiązkami jest mu bliska, a przewrotne hasło akcji idealnie wpisuje się w jego życie z perfekcyjną panią domu.

Radek podkreśla, że domowe zajęcia nie są niemęskie, dlatego zgodził się pomóc obalić szkodliwe stereotypy. A jest o co walczyć – aż 87% badanych zgodnie odpowiada, że podział obowiązków domowych pozytywnie wpłynąłby na ich relacje rodzinne.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nigdy nie jest za późno na wprowadzenie pozytywnych zmian do swojego domu. Aby to ułatwić, marka na stronie gosia.pl, w zakładce „Róbcie to razem” zebrała 12 sprytnych rad, które powinny pomóc w podziale obowiązków w polskich domach. Poprawa komunikacji, wzajemne zrozumienie, cierpliwość, angażowanie dzieci w domowe obowiązki, kreatywność, nagradzanie się – to tylko niektóre z wskazówek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się