Kampania społeczna, która zwraca uwagę na bezpieczeństwo rodziców z dziećmi w wózkach

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Kampania społeczna, która zwraca uwagę na bezpieczeństwo rodziców z dziećmi w wózkach

Fundacja „Rodzic w mieście” oraz agencja Isobar (z grupy dentsu Polska) ruszają z kampanią społeczną, mającą zwrócić uwagę na problem bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu. Ma w tym pomóc prototyp dziecięcego wózka przyszłości, zaprojektowanego specjalnie na tę okazję.

W naszych miastach stale rośnie liczba uczestników ruchu, także na chodnikach. Rowerzyści, osoby przemieszczające się na hulajnogach, rolkarze, biegacze. A wśród nich rodzice i maluchy w wózkach. Często dochodzi do kolizji, przypadkowych zderzeń, które mogą wpływać na bezpieczeństwo nasze i naszych dzieci. Dlatego musimy dbać o siebie nawzajem i szczególnie uważać tam, gdzie nasze drogi się spotykają – mówi Agnieszka Krzyżak-Pitura, prezeska Fundacji Rodzic w mieście.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Odpowiedzią na ten problem jest koncepcja zakładająca stworzenie prototypu dziecięcego wózka przyszłości „naszpikowanego” technologią. Korzystając z wiedzy technologicznej, agencja Isobar (dentsu Polska) oraz producent wózków ibebe zaprezentowali prototyp wózka, wyposażony w czujniki ultradźwiękowe, które są w stanie wykryć zbliżający się pojazd w martwym polu.

Zamontowaliśmy w wózku mechanizm „hill hold control”, który zatrzymuje wózek, gdy zacznie staczać się z górki. To również zainstalowane czujniki wykrywające ruch przed wózkiem i w razie zagrożenia zatrzymujące go – tłumaczy Anna Nowak, creative technology manager, Isobar (dentsu Polska).

Apel do uczestników ruchu czy zaprojektowanie dziecięcego wózka przyszłości to nie wszystko. W ramach kampanii przeprowadzono badanie dotyczące poczucia bezpieczeństwa wśród rodziców. Wyniki wskazują jednoznacznie – wciąż jest wiele do zrobienia w kwestii wzmocnienia poczucia bezpieczeństwa wśród rodziców: jedynie 47% rodziców zadeklarowało, że czuje się bezpiecznie, przechodząc z dzieckiem przez przejście dla pieszych.

W przeprowadzonym badaniu rodzice zostali zapytani także o to, jak dbają o bezpieczeństwo dzieci. Badani wśród najczęściej wykorzystywanych rozwiązań wskazywali foteliki najwyższej jakości (64% respondentów) oraz akcesoria zabezpieczające przestrzeń domową (63%).

Wśród tych odpowiedzi nisko uplasowało się wykorzystanie innowacyjnych technologii, takich jak elektroniczna niania czy aplikacje dla rodziców (21% respondentów). Gdy zapytaliśmy natomiast, co wpływa na wybór wózka dla dzieci, tylko 12% rodziców odpowiedziało, że wyposażenie w innowacyjne rozwiązania technologiczne. Prawdopodobnie trudno nam sobie wyobrazić, jak taki ulepszony technologicznie wózek miałby wyglądać i w jaki sposób mógłby polepszyć bezpieczeństwo. Organizowana przez nas kampania ma za zadanie zwrócić uwagę na aspekt, który w ostatnim czasie znaczącą ustępował miejsca designowi – wskazuje Anna Nowak, creative technology manager, Isobar (dentsu Polska).

Za koncepcję, kreację i egzekucję kampanii odpowiedzialna jest agencja Isobar (z grupy dentsu Polska).

Poleć tekst:

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij