Ruszyła trzecia odsłona akcji „Róż się do lekarza”

„Róż się do lekarza” firmy Galderma to pierwsza ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna na temat trądziku różowatego. Jej głównym celem jest budowanie świadomości społecznej nt. choroby i nakłonienie potencjalnych pacjentów do wizyty u lekarza.
O autorze
2 min czytania 2022-04-28

Kluczowy influencer marketing

Obecnie realizowana jest już trzecia edycja kampanii, która ma za zadanie zbudować świadomość trądziku różowatego jako choroby, a nie defektu kosmetycznego. Obecna odsłona akcji przypadła na kwiecień – miesiąc świadomości trądziku różowatego. Działania skupiają się na mocnym rozwoju kanałów społecznościowych Róż się do lekarza – Facebooka i Instagrama. Główny nacisk jest kładziony jednak na influencer marketing. Agencja postawiła na współprace z Magdaleną Kaczanowicz (racjapielegnacja), Kasią Malczyk (myskinstoryy) i Karoliną Gołębiewską (stylizacje), których zadaniem było zachęcanie swoich fanów do odwiedzenia landing page’a kampanii rozsiedolekarza.pl oraz strony globalnej rosaceaspace.com.

Influencerki pokazują obserwatorom, czym jest dla nich trądzik różowaty poprzez dowolną formę wyrazu: kolaże, artystyczne zdjęcia. Ten sposób komunikacji pozwala nam „nie straszyć” problemem, ale skupić się na odczuciach, dzieleniu się nimi i budowaniu wspólnoty osób, które mierzą się z wyzwaniem, jakim jest leczenie trądziku różowatego – tłumaczy Maciej Sowiński z Galderma Polska.

Osadzone w merytoryce

Wsparciem dla kampanii jest udział ekspertów w dziedzinie dermatologii: profesor Wioletty Barańskiej-Rybak – Klinika Dermatologii, Wenerologii i Alergologii GUMed, wykładowcy o zasięgu krajowym i międzynarodowym, należącej do licznych Advisory Board do spraw trądziku i trądziku różowatego  oraz  Ivany Stanković – lekarza medycyny, specjalistki dermatolog-wenerolog z kliniki Dermea, które czuwają nad merytoryką treści.

Co istotne, w kampanii nie implementowaliśmy produktu ani marki. Staraliśmy się namawiać odbiorców, aby w przypadku zaobserwowania u siebie problemów skonsultowali się z lekarzem i rozpoczęli leczenie – dodaje Maciej Sowiński.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Oprócz materiałów contentowych, influencer marketingu i social mediów, Isobar i dentsu X (dentsu Polska) postawiło na działania mediowe w obrębie inventory sieci Spicy Mobile (m.in. poprzez aplikacje OLX, Onet News, Spotify czy Jak Dojadę).

Efekty dotychczasowych działań w kampanii

Wszystkie dotychczasowe odsłony kampanii zrealizowały określone przez markę cele. Zasięg video osiągnął 178% przyjętego planu i wywołał 139% zakładanych interakcji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ponieważ nie ma danych dotyczących liczby pacjentów faktycznie szukających pomocy w terapii trądziku różowatego u specjalistów, zdecydowaliśmy się mierzyć skuteczność podejmowanych działań przez stopień gotowości odbiorcy kampanii do udania się do specjalisty. Na landing pageu zadaliśmy pytanie: „Czy po zapoznaniu się z informacjami na naszej stronie planujesz wizytę u lekarza?”, na które aż 43% respondentów odpowiedziało twierdząco. Co istotne, odnotowaliśmy w internecie także 4-krotny wzrost dynamiki rozmów o chorobie – przyznaje Maciej Sowiński z Galderma Polska.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za kreację, produkcję, postprodukcję i social media odpowiedzialna jest agencja Isobar, z kolei za zakup mediów – dentsu X. Obie agencje wchodzą w skład dentsu Polska.