Marka Corona w swojej komunikacji marketingowej często wykorzystuje element słońca, co ma się kojarzyć z wakacjami i luzem, a do tego zdaniem producenta idealnie pasuje orzeźwiające, zimne piwo. Przykładem jest kampania stworzona z okazji premiery bezalkoholowego piwa Corona Sunbrew 0,0%, które zostało wzbogacone „witaminą słońca”. Tym razem jednak Corona wykorzystała słońce do stworzenia kampanii outdoorowej, co też świetnie wpisuje się w ideę tworzenia „naturalnej reklamy”.
Jak wygląda „słoneczny billboard” w wykonaniu Corony? Kreacja opiera się na zamontowaniu na żółtej ścianie budynku ogromnej etykiety piwa. Etykieta nie może oczywiście funkcjonować bez opakowania produktu, a to w tym wypadku objawia się dość nietypowej i zaskakującej formie.
Zobacz również
W miarę upływu czasu odbiorcy mogą dostrzec, że spomiędzy zielonej instalacji z liści (zamontowanej na elewacji) docierają promienie słoneczne, które zarysowują wokół etykiety kształt butelki Corony. O tzw. „złotej godzinie” – między 18:30 a 18:45 – przechodnie mogą zobaczyć billboard w całej okazałości. Dodatkowo dowiadują się, że reklamowany produkt pochodzi ze „ze świata przyrody” dzięki swoim naturalnym składnikom.
Corona Natural Billboard case study now LIVE Read more about how we harnessed the power of the sun in our recent project https://t.co/HKbQMFKtm0 pic.twitter.com/GZEeqhsYos — S K E T C H • E V E N T S (@SketchEvents) May 10, 2022
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wyświetl ten post na Instagramie
Sketch Events, czyli agencja PR, która stoi za billboardem, opowiada, że realizacja tego projektu nie była wcale prosta – stworzenie tego z pozoru banalnego billboardu zajęło „miesiące badań, obliczeń trajektorii słońca, rozpoznania lokalizacji i testów mechanicznych”.