Wartość reklamowa rozwodowej batalii Deppa i Heard na polskim rynku wynosi prawie 19 mln zł

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Wartość reklamowa rozwodowej batalii Deppa i Heard na polskim rynku wynosi prawie 19 mln zł

Od 11 kwietnia 2022 trwa najbardziej medialny proces sądowy ostatnich lat, w którym główne role grają Johnny Depp i Amber Heard. Gdy w maju 2016 roku ogłoszono rozpad ich małżeństwa, już wtedy prognozowano medialne perturbacje. Nikt się jednak nie spodziewał, że sześć lat później konflikt między Deppem a Heard nie znajdzie godnego zakończenia. Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), wartość reklamowa rozwodowej batalii tylko na polskim rynku wynosi już prawie 19 mln zł!

Rozwód z rekordowym zasięgiem w mediach

W maju 2016 roku Amber Heard wniosła pozew o rozwód, a także oskarżyła swojego męża Johnny’ego Deppa o znęcanie. Świat szybko obiegły zdjęcia przedstawiające pobitą twarz aktorki. Depp odpierał oskarżenia, twierdząc, że żona sfałszowała dowody świadczące o jego winie. Z danych IMM wynika, że w polskich portalach internetowych pojawiło się wówczas ponad 400 artykułów dokładnie opisujących spór między parą amerykańskich aktorów. Dotarcie publikacji z dni 25 maja — 20 czerwca 2016 wyniosło na polskim rynku ponad 22 mln kontaktów z przekazem, natomiast ekwiwalent reklamowy (AVE) opiewał wtedy na prawie 4 mln zł.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Pozew goni pozew

W 2018 roku w Washington Post pojawił się felieton napisany przez Heard, w którym aktorka przyznała, że jest ofiarą przemocy domowej. Według Johnny’ego Deppa artykuł mijał się z prawdą oraz zaszkodził jego reputacji. Aktor, w odpowiedzi na oskarżenia pojawiające się pod jego adresem, w marcu 2019 złożył pozew o zniesławienie i milionowe odszkodowanie. Między byłymi małżonkami rozpoczęły się intensywne medialne przepychanki — polskie redakcje internetowe w okresie od marca 2019 roku do końca 2020 roku wspomniały o sprawie 840 razy. W 20 proc. były to wzmianki w artykułach na inne tematy okołofilmowe. Wszystkie treści z tego okresu wygenerowały dotarcie na poziomie 19 mln potencjalnych kontaktów, natomiast ekwiwalent reklamowy wyniósł już wtedy 6 mln zł.

Sądowe przepychanki a wartość reklamowa w sieci

11 kwietnia tego roku rozpoczął się proces o zniesławienie, który Johnny Depp wytoczył swojej byłej żonie, twierdząc, że po jej oskarżeniach był zmuszony odejść z wielu planów filmowych. W okresie od 11 kwietnia do 15 maja br. tylko w portalach pojawiło się na ich temat już 1100 artykułów z dotarciem na poziomie 15 mln kontaktów z przekazem i wartością reklamową (AVE) o wysokości aż 9,2 mln zł. Mimo że nie jest to jedyny rozwód celebrytów z Hollywood, to ten po raz pierwszy cały świat może obserwować na żywo, prosto z sali rozpraw, co zdecydowanie wzbudza duże zainteresowanie mediów. Polscy widzowie mogą śledzić proces między innymi na kanale Law&Crime Network, dostępnym na YouTubie oraz na Tik Toku.

O sprawie częściej pisano negatywnie niż pozytywnie

Artykuły na temat konfliktu między Johnnym Deppem a jego byłą żoną pojawiały się zarówno w mediach rozrywkowych, jak i ogólnoinformacyjnych. W 90 proc. publikacje w całości były poświęcone parze amerykańskich aktorów, pozostałe materiały to wzmianki. Polskie redakcje zdecydowanie starały się zachować neutralność w przekazie — w skali wszystkich artykułów, które się ukazały, ponad 235 (23 proc.) miało negatywny wydźwięk, a zaledwie 114 wzmianek (11 proc.) pozytywny. Portale, które najczęściej informowały o najnowszych doniesieniach na temat konfliktu między Deppem a Heard, to Wirtualna Polska, Plotek, Onet oraz Pudelek.

Ostatnie wielkie role w Hollywood czy wręcz przeciwnie?

Wizerunek aktorów, który do tej pory kojarzył się z wielkimi produkcjami Hollywood, został poważnie naruszony. Niektóre wytwórnie filmowe, chcąc uniknąć skandalu, przestały ich zatrudniać. Podczas procesu Johnny Depp potwierdził, że zaledwie kilka dni po publikacji artykułu w Washington Post, wytwórnia Walt Disney zakończyła z nim wieloletnią współpracę. Wiele osób zadaje sobie teraz pytanie, czy proces, który oglądamy na żywo, będzie ich ostatnią rolą w Hollywood, czy wręcz przeciwnie? Jak podaje IMM, publiczny konflikt utrzymuje w mediach wysoką wartość reklamową, ale jak bardzo obecne zamieszanie wpłynie na karierę aktorów, okaże się po zakończonym procesie.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij