Kobiecy futbol nadal wielu osobom wydaje się być czymś egzotycznym i wciąż o wiele większym zainteresowaniem cieszy się ta dyscyplina w wykonaniu mężczyzn. Dzieje się tak nawet w Brazylii – kraju będącym mekką futbolu, a jednocześnie miejscem, gdzie niewiele kobiet decyduje się na uprawienie tego sportu. Zupełnie inne jest również finansowanie kobiecego futbolu – zaledwie 1% przychodów z profesjonalnej piłki nożnej w Brazylii idzie na wsparcie tamtejszych piłkarek.
Marka Puma, która od dawna wspiera piłkarki z klubu AC Milan, postanowiła zwrócić uwagę na ten problem związany z nierównością płci w tym sporcie. W ramach projektu „The Unlevel Playing Field” w Sao Paulo zostało zbudowane specjalnie boisko, które jest nachylone pod kątem 4,5 stopnia, co oznacza, że jeden jego koniec znajduje się 2,2 m nad ziemią. Czemu mu służyć ten zabieg?
Zobacz również
Na pochyłym boisku można oczywiście grać, ale jest to znacznie trudniejsze niż na takim tradycyjnym – widać to zresztą w wideo, które towarzyszy kampanii. W filmie widzimy, że grający na nim piłkarze-amatorzy mają problem z utrzymaniem na nim równowagi, a także, że grę utrudnia różnica wzrostu mężczyzn, znajdujących się na dwóch krańcach boiska. Marka w ten sposób chce zwrócić uwagę na problemy, jakie muszą pokonać kobiety, by uprawiać profesjonalnie piłkę nożną.
Jak twierdzi Victor Castelo, zastępca dyrektora kreatywnego w agencji BECT Havas, nierówność pomiędzy kobietami a mężczyznami uprawiającymi futbol wynika przede wszystkim z kwestii finansowych – w kobiecą piłkę nożną po prostu inwestuje się o wiele mniej i poświęca się jej o mniej uwagi w mediach i na platformach społecznościowych. Z tego powodu „kobiecie boisko” zawsze będzie nierówne, trudniejsze do grania i mniej zachęcające do wejścia w ten sport. Boisko „The Unlevel Playing Field” jest metaforą tej niesprawiedliwej sytuacji.
– Dzięki tej akcji piłkarze-mężczyźni wiedzą, jak się czujemy – mówi piłkarka Tamires Dias, która gra na pozycji lewego obrońcy w reprezentacji Brazylii.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
UEFA Women’s EURO 2022 uruchomi przed turniejem oficjalne konto na platformie TikTok, którego celem będzie inspirowanie i dostarczanie rozrywki milionom fanów piłki nożnej na całym świecie – dzięki ekskluzywnym, zakulisowym treściom oraz materiałom bieżącym i archiwalnym.
PS 2
PUMA ogłosiła długoterminowe partnerstwo z norweskim arcymistrzem szachowym Magnusem Carlsenem i Meltwater Champions Chess Tour. Dzięki nawiązanej współpracy PUMA połączy świat szachów ze światem sportu poprzez tworzenie angażujących treści i aktywacji dla fanów szachów na całym świecie.