Badaniem objęto ogólnopolską próbę 572 osób w wieku 20–27 lat, w podziale na dwie grupy: osób wiążących karierę zawodową z sektorem twórczości oraz osób reprezentujących inne branże, określane jako nie-kreatywne. Zarówno porównanie stanowisk w obrębie tych grup, jak i głosy ich przedstawicieli przynoszą odkrywcze spostrzeżenia i nieoczywiste wnioski. Jaki obraz młodego pokolenia wyłania się z badania?
Zetki, choć są na początku swojej kariery zawodowej, nie mają kompleksów. Czują się nie tylko dobrze przygotowani do pracy w tej branży, ale i wierzą w swój kreatywny potencjał i w to, że sprostają każdemu nowemu wyzwaniu.Wyjątkowo dobrze odnaleźli się w swojej pierwszej pracy, a w każdym razie lepiej niż ich rówieśnicy zatrudnieni poza branżą kreatywną. Dowodem na to jest m.in. to, że częściej deklarują, że ich aktualna praca jest tym, co chcieliby robić w przyszłości.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Więcej informacji o tym, jak kreatywna Generacja Zet odnalazła się w pracy na początku swojej kariery zawodowej w Raporcie „Pragmatyczni idealiści, czyli Generacja Z w branży kreatywnej”, który można znaleźć pod tym linkiem.