PKN ORLEN wystartuje w wirtualnej rywalizacji

PKN ORLEN został sponsorem tytularnym popularnego cyklu zawodów esportowych w grę symulującą wyścigi Formuły 1. Rozgrywki organizowane przez Polską Ligę Esportową, obejmą dwa sezony startowe, po 12 wyścigów w każdym z nich.
O autorze
1 min czytania 2022-05-31
PKN ORLEN to dzisiaj największy sponsor sportu w Polsce. Angażujemy się w takie dyscypliny motorsportu jak Formuła 1, rajdy, żużel czy F1H2O, a także siatkówkę, lekkoatletykę, piłkę nożną, piłkę ręczną i kolarstwo. Wspieramy 80 indywidualnych sportowców, 70 klubów sportowych, 6 związków i 2 komitety. Sponsoring to jedno z kluczowych narzędzi, które wspiera nasz biznes i buduje rozpoznawalność marki. Zaangażowanie w wirtualną odmianę motorsportu to okazja na dotarcie do nowej grupy odbiorców – mówi Agata Pniewska, dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN.

Simracing to wirtualne wyścigi bolidów lub samochodów. Polska Liga Esportowa ma na swoim koncie już kilka sezonów Formuły 1. Teraz powracają w nowej odsłonie. Bezpośrednie zaproszenie do rywalizacji dostanie dziesięciu czołowych polskich kierowców simracingowych. Stawkę uzupełnią najbardziej utalentowani kierowcy-amatorzy. Początek rywalizacji zaplanowano na 10 czerwca. Pierwszy sezon potrwa do 29 lipca. Rywalizacja kierowców będzie transmitowana w kanałach własnych PLE.GG – na Twitch i YouTube.

Niezmiernie cieszę się z zaufania, jakim obdarzył nas PKN ORLEN. Nawiązanie współpracy z tak dużym partnerem podkreśla, że jako firma i branża zmierzamy w dobrym kierunku. Simracing to naturalne połączenie sportu i esportu. W oparciu o popularyzację wyścigów Formuły 1 coraz więcej kierowców-amatorów decyduje się spróbować swoich sił na wirtualnych torach – mówi Paweł Kowalczyk, prezes Polskiej Ligi Esportowej.

Esport rośnie w siłę

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Od kilku lat można zaobserwować rosnącą popularność esportu. Według raportu „Let’s Play! – The European esports market” 52% Polaków przynajmniej raz oglądało rozgrywki esportowe. Jak wskazują dane Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, zawarte w „The Game industry of Poland – Report 2020”,  w Polsce już w 2020 roku grało ponad 16 milionów użytkowników, wartość rynku esportu sięgała 43 mln zł, a branża zatrudniała blisko 10 tys. pracowników.

Słuchaj podcastu NowyMarketing